Miten ylläpitää puolison mielenkiinto parisuhteessa vuodesta toiseen?
Miten tämmöinen keski-ikäistyvä tavallinen nainen saa pidettyä miehen mielenkiinnon yllä vuodesta toiseen? Mikä on pitkän parisuhteen salaisuus? Koen kyllä että ollaan ns sielunkumppanit, mutta välillä alan tuntea alemmuutta ja miettiä, miten mies jaksaa olla kanssani vuodesta toiseen kun en ole mitenkään ihmeellinen? Vertaan itseäni liikaa muihin, maailma on täynnä parempia puolisoehdokkaita kuin minä.
Kommentit (57)
Pitäisi kysyä siltä puolisolta, kaipaako hän jotain erityistä. Tai sitten vain on oma itsensä, ja puolisoa kiinnostaa, jos kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi parisuhteeni (tai itsetuntoni?) on terve, eikä mies ole minulle mikään objekti jonka takia minun pitäisi tehdä itselleni temppuja että hän pysyisi tyytyväisenä.
Heräsin jo aiemmin, mutta siirryin vaan sohvalle lojumaan känny kädessä. Odottelen aamukakan tuloa ja olen kuin kotonani, piereskelen ja sillein. Niin makkarista kuului "mikä räjähti?" ja kohta se minun röllipeikon näköinen körilääni tuli sieltä tukka pystyssä ja naureskeltiin yhdessä.
Me pysytään yhdessä koska me nauretaan yhdessä, itketään yhdessä ja saadaan olla toistemme seurassa ihan vaan ihmisiä. Yhdessä. Ja vaikka nyt aamusta ollaankin oltu tukka pystyssä ja piereskelty, niin kun on sen aika, ollaan kyllä huoliteltuja ja käyttäydytään sivistyneesti.
Kaikille ei riitä tämä. Ihmiset on erilaisia. Joillekin ei valitettavasti riitä vaikka olisit universumin kaunein ja ihanin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkän parisuhteen salaisuus on se että ei tarvitse huolehtia tällaisista asioista
Jos oletus on se että liitto kestää pitkään ja "ikuisesti" ei se välttämättä kestä. Jos taas oletus on se että se voi myös loppua milloin vain mielenkiinto on helpompi ylläpitää.
Olen ollut mieheni kanssa 25 vuotta ja en ole tehnyt mitään ihmeempiä tempauksia liittomme eteen. Eikä ole kyllä mieskään tehnyt.
Yhteinen elomme on pääsääntöisesti ihan mukavaa, joskus jopa oikein mukavaa ja ei meidän tarvitse esittää toisillemme mitään, vaan olemme täysin omia itsejämme. Ei kukaan edes jaksaisi esittää mitään näin kauan. Huolehdimme molemmat siitä, että kotona on siistiä, olemme itse asiallisen näköisiä, on puhtaita vaatteita, hyvää ruokaa tarpeeksi, lämmintä ja läheisyyttä.
Meillä on paljon yhteisiä juttuja ja keskustelunaiheita löytyy aina, tosin voimme olla yhdessä hiljaakin vaikka muutaman tunnin ajan, se ei häiritse kumpaakaan. Meillä on myös ihan ikiomia juttuja, harrastuksia ja ystäviä, joihin toinen ei työnnä nokkaansa. Lapset ovat jo aikuisia nuorinta lukuunottamatta ja viihdymme koko perheen kanssa todella hyvin myös.
Me olemme olleet yhdessä yli 30 vuotta eikä oletus edelleenkään ole se että jatkuisi loputtomiin.
Mikä ei jatkuisi? Yhdessä oleminenko? No ei varmaan jatkukaan, kyllähän täältä jokainen aikanaan lähtee.
Emme me kuitenkaan ole sillä mielellä yhdessä, että eroamme joskus. Sehän olisi outoa. Meillä mennään päivä kerrallaan ja ajatuksena on, että olemme todellakin yhdessä vielä vaikka kymmenen vuoden päästä. Meidän mimempien vanhemmat ovat olleet parisuhteissansa lähes 60 vuotta ja hyvin menee vieläkin, eivät he ole eroamassa tai edes ajattelemassa sellaista vaihtoehtoa. Ja miksi olisivatkaan, kun yhdessä on tosi hyvä olla?
Kuten todettu, ihmiset on erilaisia.
Yritän toisinaan yllättää. Luulin, ettei miesystäväni niin perusta alusvaatejutuista, mutta mainitsikin hiljattain asiasta. Vedän mustan pitsisen yläosan sukkanauhoineen ja sukkineen piakkoin päälle ja yllätän.
Vierailija kirjoitti:
Itselle riittäisi että nainen osoittaisi kiinnostusta ja halua toimia kahdestaan - tehtäisiin ruokaa yhdessä, siivotaan yhdessä, suunnitellaan asioita yhdessä jne.
Myönnetään että olen myös hyvin läheisyydenkipeä henkilö joten jos naiselle kelpaisi esim. tunnin päikkärit, halailuineen, silittelyineen ja pikku kutitteluineen niin olisi mukava tai yleisesti runsas koskettaminen pitkin päivää.
Kuulostaa mukavalta.
Vierailija kirjoitti:
Yritän toisinaan yllättää. Luulin, ettei miesystäväni niin perusta alusvaatejutuista, mutta mainitsikin hiljattain asiasta. Vedän mustan pitsisen yläosan sukkanauhoineen ja sukkineen piakkoin päälle ja yllätän.
Hienoa, että teillä on näin hyvä suhde.
Itse en ikinä pystyisi tekemään tällaista. Tekisin vaan itsestäni pellen, koska aina on joku jossain joka näyttää 100000 x paremmalta kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi parisuhteeni (tai itsetuntoni?) on terve, eikä mies ole minulle mikään objekti jonka takia minun pitäisi tehdä itselleni temppuja että hän pysyisi tyytyväisenä.
Heräsin jo aiemmin, mutta siirryin vaan sohvalle lojumaan känny kädessä. Odottelen aamukakan tuloa ja olen kuin kotonani, piereskelen ja sillein. Niin makkarista kuului "mikä räjähti?" ja kohta se minun röllipeikon näköinen körilääni tuli sieltä tukka pystyssä ja naureskeltiin yhdessä.
Me pysytään yhdessä koska me nauretaan yhdessä, itketään yhdessä ja saadaan olla toistemme seurassa ihan vaan ihmisiä. Yhdessä. Ja vaikka nyt aamusta ollaankin oltu tukka pystyssä ja piereskelty, niin kun on sen aika, ollaan kyllä huoliteltuja ja käyttäydytään sivistyneesti.
Kaikille ei riitä tämä. Ihmiset on erilaisia. Joillekin ei valitettavasti riitä vaikka olisit universumin kaunein ja ihanin.
Edellinen kirjoittaja ei tainnut kirjoittaa olevansa mikään kaunein ja ihanin, mistä edes keksit moisen jutun?
Hän kirjoitti, että saa olla rennosti yhdessä ja sopivasti myös yksin parisuhteessaan, yhteinen huumorintaju yhdistää ja toisen kanssa ei tarvitse esittää mitään. Siinäpä sitä on minunkin mielestäni jo aika hyvä paketti jota tavoitella huonoitsetuntoiselle ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt on niin mölliä ja ennalta-arvattavaa, että ei siitä taida kovin paljoa lisäaikaa pitkään parisuhteeseen tulla. Hohhoijaa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ikinä pystyisi tekemään tällaista. Tekisin vaan itsestäni pellen, koska aina on joku jossain joka näyttää 100000 x paremmalta kuin minä.
En ole edellinen, mutta minä en ajattele, että joku toinen nainen tai useampikin näyttäisi paremmalta kuin minä. Ei siinä ympärillä kuitenkaan olisi sillä hetkellä kilpailevia kanssasisaria, joten mitä väliä? Sitä paitsi kun talossa asuu myös muita kuin me kaksi, niin puuhaaminen on hieman erilaista kuin kahdestaan elävän keski-ikäisen.
Minullekin joku nolo itsensä tyrkyttäminen halvassa asussa olisi sellaista pelleilyä, että en viitsi laittaa edes euroa sellaisten vetimien ostamiseen. Kaikkein parhaiten ainakin minun mieheeni toimii hyvä ruoka, mukava keskustelu, läheisyys, lämpö ja huumori, se toimii aina.
Ota alunperin sellainen mies, jolla on sinuun voimakasta seksuaalista kipinää. Kyllä se auttaa asiaa.
Ei miehet jaksa vaimoa vaihtaa. Ole huoleti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ikinä pystyisi tekemään tällaista. Tekisin vaan itsestäni pellen, koska aina on joku jossain joka näyttää 100000 x paremmalta kuin minä.En ole edellinen, mutta minä en ajattele, että joku toinen nainen tai useampikin näyttäisi paremmalta kuin minä. Ei siinä ympärillä kuitenkaan olisi sillä hetkellä kilpailevia kanssasisaria, joten mitä väliä? Sitä paitsi kun talossa asuu myös muita kuin me kaksi, niin puuhaaminen on hieman erilaista kuin kahdestaan elävän keski-ikäisen.
Minullekin joku nolo itsensä tyrkyttäminen halvassa asussa olisi sellaista pelleilyä, että en viitsi laittaa edes euroa sellaisten vetimien ostamiseen. Kaikkein parhaiten ainakin minun mieheeni toimii hyvä ruoka, mukava keskustelu, läheisyys, lämpö ja huumori, se toimii aina.
Hyvä näin.
Tästä syystä keski-ikäiset perheenisät käyvät luonani ja maksavat hyvät rahat siitä että saavat nähdä naisen stayupeissa ja sisäkön asussa.
En koskaan sano ei 350€/h nettopalkalle 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ikinä pystyisi tekemään tällaista. Tekisin vaan itsestäni pellen, koska aina on joku jossain joka näyttää 100000 x paremmalta kuin minä.En ole edellinen, mutta minä en ajattele, että joku toinen nainen tai useampikin näyttäisi paremmalta kuin minä. Ei siinä ympärillä kuitenkaan olisi sillä hetkellä kilpailevia kanssasisaria, joten mitä väliä? Sitä paitsi kun talossa asuu myös muita kuin me kaksi, niin puuhaaminen on hieman erilaista kuin kahdestaan elävän keski-ikäisen.
Jäin miettimään tätä äsken kun olin mieheni kanssa saunassa. En todellakaan ole kaunis kropaltani, kaikkea muuta, mutta en minä viitsi alkaa itseäni peittelemään mieheni katseelta. Hän on nähnyt ja tuntenut kroppani lölleröiset kohdat ja näppylät yli 20 vuoden ajan, mutta silti tunnen ja tiedän olevani hänelle se paras nainen ja ihanin vaimo mitä olla voi. Ja sama toisin päin, tiesän mieheni kropan arvet, näpyt ja muhkurat, mutta ai että on ihana olla hänen kainalossaan!
Vierailija kirjoitti:
ole kiinnostunut puolisosi asioista ja pidä huolta ulkonäöstäsi ja terveydestä. Keskustele ja kysy hänen mielipidettään asioista. Kaikki me ollaan kuitenkin tavan tallaajia, mutta kun puoliso tuntee olevansa tärkeä juuri sinulle, niin se on yleensä myös toisinpäin.[/quote
Jotenkin ärsyttää tällaiset ohjeet naisille että pidä huolta ulkonäöstäsi ja ole kiinnostunut puolisosi mielipiteistä.
Olen aika varma että nainen toteuttaa näitä asioita luonnostaan.
Lyön vetoa että parisuhteissa on lukematon määrä onnettomia näkymättömiä naisia joiden mielipiteistä tai kuulumisista olla kiinnostuneita ja jotka toivovat olevansa tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ole kiinnostunut puolisosi asioista ja pidä huolta ulkonäöstäsi ja terveydestä. Keskustele ja kysy hänen mielipidettään asioista. Kaikki me ollaan kuitenkin tavan tallaajia, mutta kun puoliso tuntee olevansa tärkeä juuri sinulle, niin se on yleensä myös toisinpäin.[/quote
Jotenkin ärsyttää tällaiset ohjeet naisille että pidä huolta ulkonäöstäsi ja ole kiinnostunut puolisosi mielipiteistä.
Olen aika varma että nainen toteuttaa näitä asioita luonnostaan.
Lyön vetoa että parisuhteissa on lukematon määrä onnettomia näkymättömiä naisia joiden mielipiteistä tai kuulumisista olla kiinnostuneita ja jotka toivovat olevansa tärkeitä.No itsepä ne naiset ovat onnettomissa suhteissansa, se on heidän oma ongelmansa. Jos he ovat aikanaan tehneet tuon miesvalinnan, mutta nykyään mies ei ole enää sellainen, jonka kanssa olisi onnellinen, niin miksi he eivät lähde?
Onko se taas miehen vika, jos vaimo on saamaton ja laiska mammeroinen, joka vaan venyy ja paukkuu suhteessaan? Jos on huono olla, niin ihan itse pitää se perseensä sohvalta ylös nostaa ja alkaa tekemään oloaan paremmaksi, ei se ole muiden tehtävä.
Meillä on hauskaa yhdessä, ja olen tukenut miestä valtavasti eri elämäntilanteissa. Arvostaa sitä ja rakkautta on tottakai puolin ja toisin. Tottakai mieskin tukenut minua.
Kipinä pysyy hassuttelulla, viestittelyllä työpäivien aikana jne. Soitellaan jos ollaan erossa, aamuisin huomenet-viestit ja iltaisin hyvänyönsoitot.
Tänään esimerkiksi tulin töistä ja halasin niin tv:stä kuului valssia, niin mies pokkasi minut tanssimaan keskellä olkkaria. Myös petijutuissa on edelleen spontaaniutta, vaikka ollaankin oltu yhdessä kaksikymppisistä ja nyt ollaan viiskymppisiä.
Minäkin usein ihmettelen tätä, mutta on kai totuttu tiettyihin tapoihin ja mukavuuteen.
Eikä sitä tiedä mitä täti tekee kun verhot vedetään ikkunan eteen.