Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä luulette, jos viisikymppisenä kauppatieteen maisterina hakisin kaupan kassalle, niin pääsisinkö?

Vierailija
30.09.2023 |

Vai olenko liian vanha tai ylikoulutettu? Työkokemusta kassatyöstä ei ole.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa kun etätyöt uhkaa loppua ja S-market on kylän harvoja työnantajia. Mutta ei ne tällaista nelikymppistä tuplamaisteria sinne halua, jos on valittavana kaksi ehdokasta yhtä vähällä kokemuksella niin ottavat jonkun välivuotta viettävän ylioppilaan ennemmin.

Vierailija
22/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostakin syystä haastattelijoilla on sellainen epäilevä asenne, että miksi juuri suorittavalle puolelle haet, etkä toimistoon. Ajatteleeko ne, että hakijalla täytyy olla joku syy, kuten mielenterveyshäiriöt tai alkoholismi, että "joutuu" laskemaan rimaa.

Mulla oli paha masennus. Kassana pystyy toimimaan siitä huolimatta. En kaipaa koulutustani vastaavaa työtä joka tuo mukanaan stressiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea ei tarvitse kertoa hakemuksessa.

T. Kassana työskentelevä KTM

Veikkaan että CV näyttää aika kummalliselta jos sieltä puuttuu sekä se korkeakoulututkinto että tehdyt oman alan työt, joita viisikymppisellä varmaan kuitenkin on. Rekrytoija varmaan olettaisi niiden aukkojen takia että olet ollut linnassa.

Vierailija
24/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että CV näyttää aika kummalliselta jos sieltä puuttuu sekä se korkeakoulututkinto että tehdyt oman alan työt, joita viisikymppisellä varmaan kuitenkin on. Rekrytoija varmaan olettaisi niiden aukkojen takia että olet ollut linnassa.

Kuinka monta vuotta on lupa hoitaa lapsia kotona?

Tarviiko oma titteli laittaa just tarkalleen sinne hakemukseen, vai voiko kirjoittaa toimistotyöntekijä jne...?

Mikä juttu tämä on, että aukot käsitetään nykyään usein vankilassa olona?

Kaveri oli sairaana pari vuotta, eikä ollut tuolloin työsuhteessa. Toinen kaveri myös. Toisella syöpä, toisella paha masennus. Nyt molemmat työelämässä ja ovat kiitetyävästi hoitaneet työnsä.

Vierailija
25/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä usko mollaajia. Tiedän ainakin yhden melkein 60 v. laskentamerkonomin joka otettiin Tokmannille, vaikkei ollut kokemusta myyntityöstä.

Voisithan jättää avoimen hakemuksen marketteihin ja ilmoittaa, että otat mitä vaan työtä vastaan, jos kerran niin on asia.

Tai sitten soitat ja sovit tapaamisen heidän työhönottoihin.

Vierailija
26/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa työhönottajista tietää, ettei kauppatietEEn maistereita ole olemassa. Eli ei toivoakaan.

Vierailija
27/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis etkö saa oman alasi töitä  ?  Vai haluatko muuten vain vähemmän vaativaan työhön?

Olet sekä liian vanha että ylikoulutettu.  Tosin jonnekin pienempään kauppaan pienempään kaupunkiin voisit päästä. Ei oo hakijoina niin paljon nuoria ja nättejä/komeita.

Haluaisin työn, joka ei stressaa eikä työt varsinkaan seuraa kotiin. Osa-aikaisuuskaan ei ole haitaksi. Raha ei niin tärkeää enää kun on asuntolainat maksettu, vaan elämänlaatu.

Vierailija
28/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja. En päässyt Prismaan töihin.

Vierailija
29/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ko. työ tuo hyvää asiakaspalvelukokemusta ja on tultava ihmisten kanssa toimeen. Kuitenkin kysymyksiä herättää, jos olet kassalla töissä vielä 5, 10 tai 20 v valmistumisesta, että miksi et tee jotain sellaista, johon koulutuksesi toimisi pohjana.

Vierailija
30/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mutta työympäristö voi olla eräässä pienessä marketissa rasittava, vähän likainen ja musiikki pauhaa. Kauppaketjun etiikka on kadonnut, huonoa "ruokaa" tarjolla.

Vierailija
31/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa työhönottajista tietää, ettei kauppatietEEn maistereita ole olemassa. Eli ei toivoakaan.

No niin. Minulla on lievä lukihäiriö. Siitä huolimatta olen pärjännyt suht hyvin opiskeluissa ja työssä mutta en näköjään täällä palstalla. Ap.

Vierailija
32/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja. En päässyt Prismaan töihin.

Eikä tarvitsekaan. Sairaanhoitajista on huutava pula sairaanhoitajina.

Vierailija
33/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin sanotiin hylsyn jälkeen että olen liian pätevä. Eri ala.

Vierailija
34/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin. Minulla on lievä lukihäiriö. Siitä huolimatta olen pärjännyt suht hyvin opiskeluissa ja työssä mutta en näköjään täällä palstalla. Ap.

Kyseisen virheen tekee moni ilman lukihäiriötäkin. Se on siis kauppatietEIDEN maisteri. Hyvä muistisääntö on, että ei pidä olla yksinkertainen.😀

Vierailija
35/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistosihteerinä olen ollut aina, mutta nyt työtön ja ikä yli 50 vuotta. En ole päässyt kaupan kassalle. Varmaan vaikuttaa, että en ole koskaan käyttänyt kassakonetta, tuskin kyllä oppisinkaan.

Vierailija
36/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas. Mitä oikein sekoilet?🙄

Vierailija
37/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas. Mitä oikein sekoilet?🙄

Jahas sekoilenkin itse, lukihäiriö näköjään minullakin.Sama.😆

Vierailija
38/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 v tradenomimieheni ei päässyt kauppaan kassalle, eikä hyllyttäjäksikään.

Vierailija
39/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset, mutta sinun täytyy ostaa se kauppa, tai hakea pomoksi näihin osuus yms. vastaaviin kauppoihin.

Vierailija
40/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppatiede. Kauppa.

Sanoisin mutu-tuntumalla että saattaisi onnistua jos sulla on matikkapäätä etkä ole kovin juoppo tai psykopaatti muuten

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme