Vanhempien tuloilla oleminen
Olen kahden (kohta kolmen) lapsen yksinhuoltaja. Olen koko eläin elänyt kituutellen erilaisilla tuilla, sekä pienipalkkaisilla töillä. Olen yrittänyt olla yrittäjä. Olen yrittänyt opiskellakin.
Kaikki on aina sama, summa summarum, rahaa jää just ja just elämiseen ja pienen puskurin pitämiseen. Velkaa on, ja niitä yritän taas maksella.
Vanhempani ovat varakkaita ja emme ole koskaan tulleet toimeen (monia syitä taustalla, minulla oli hyvin väkivaltainen lapsuus) mutta nyt vanhempani ehdottivat, että käytännössä maksaisivat elämisen, koska ovat nähneet pyristelyni ja että kerta kaikkiaan en pärjää, vaikka miten tekisin ylitöitä ja kituuttelisin. He sanoivat, että voisin lopettaa pinnistelyn, hakeutua vaikka eläkkeelle ja he maksaisivat elämiseni.
Mutta uskallanko ryhtyä tuohon, kun kuvioissa on narsismia? Eläkettä tuskin oikeasti saisin, mutta he sanovat niin, koska sanovat että minulla on mt-ongelmia..
Kannattaako heittäytyä vanhempien elätettäväksi?
Kommentit (6)
Mitä haittaa tuosta olisi, ellet itse lopeta työntekoa tai opiskelua tuon takia? Jos he yrittävät määräillä, teet stopin.
Etkö ole koskaan kuullut ehkäisystä??
Vierailija kirjoitti:
myrkytä ne mielummin niin saat rahat suoraan ei tartte olla mukava kenellekkään.
Kehotus rikokseen on rangaistava teko Suomen lainsäädännössä.
Mitä ihmettä! Voivathan vanhempasi auttaa sinua jo nytkin, jos haluaisivat! Toki sinun kannattaa pyristellä työelämässä niin kauan kuin jaksat ja hakea sairaslomaa ja mahdollista eläkettä sitten kun et enää kykene. Mikään ei estä vanhempiasi jo nyt maksamasta laskujasi mielin määrin ja lahjoittamasta alle 5000 euroa 3 vuoden välein.
Vanhemmillasi on joku taka-ajatus esim. ostaa sinun seuraasi ja apuasi nyt vanhetessaan? Oletko valmis siihen?
Minkä ikäinen olet, ja onko lastesi isä perheessänne - nämä seikat vaikuttavat suhtautumiseen vanhempiesi ehdotukseen.
"Eläkkeelle hakeutuminen" ei onnistu vain siltä pohjalta mitä kerrot.
Voit vastaanottaa vanhemmiltasi sellaisen tuen, että he maksavat lainasi pois ja antavat sinulle ja lapsillesi lahjoja ja ennakkoperintöä.
Muuten ei ole syytä jättää omaa elämänuraa etsimättä. Vanhempiesi apu vain puhdistaisi pöydän, mutta kunkin on hyvä luoda itselleen jonkinlainen työura. Tuskin haluat riippuvuussuhdetta vanhempiisi tai oman aikuistumisesi estymistä.
myrkytä ne mielummin niin saat rahat suoraan ei tartte olla mukava kenellekkään.