Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin painostus

Vierailija
30.09.2023 |

Haluaisin hetken hengähtää ja saada omille ajatuksilleni tilaa, työkkäri painostaa opiskelemaan vaikka mikään ala ei kiinnosta. Tapaamiset ovat aina yhtä ahdistavia, töitäkinnon vaikea hakea kun sopivia paikkoja ei ole.

Ajattelin hakea sairaslomaa masennuksen/uupumisen vuoksi vaikka arjessa ei mitään masennusta ole ja elän hyvinkin aktiivista, terveellistä ja mielekästä elämää. Ainoastaan työnhaku ja työkkärin painostus opiskeluun saa stressin nousemaan.

Miten pitkän sairasloman olette saaneet masennuksesta työttömänä?

Kommentit (145)

Vierailija
61/145 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus diagnoosia ei kannata huvikseen ottaa sillä siitä voi tulla ongelmia tulevaisuudessa.

Vierailija
62/145 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan toistan, kunnes menee kaaliin: työnhakija-asiakkuus on vapaaehtoista. Yhteiskunta ei velvoita työnhakuun. Jos ei työ, työnhaku tai työkkärin soitot napostele, voi mennä perustoimeentulotuelle -40%:n perusosalla. Jos taas kuitenkin olet työnhakija-asiakas, työttömyysetuus on vastikkeellista. Se ei ole mikään lomailuraha, vaihtoehtoinen eläke, yhteiskunnan tarjoama karkkiraha, kansalaispalkka, tms.

Eivätkä alenna heti 40% eikä välttämättä ollenkaan. Työnhaun voi pitää voimassa niin silloin ei ole alennuksellekaan tarvetta. Kieltäytyy vaan kaikesta muusta ja käy kekusteluissa silloin kun kutsuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/145 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki masentuneet pitäisi laittaa ruokapalkalla fyysisiin pakkotöihin. Veikkasin, että 95% kokisi pikaisen ihmeparantumisen.

Voimafantasiat tulilla.

Vierailija
64/145 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan toistan, kunnes menee kaaliin: työnhakija-asiakkuus on vapaaehtoista. Yhteiskunta ei velvoita työnhakuun. Jos ei työ, työnhaku tai työkkärin soitot napostele, voi mennä perustoimeentulotuelle -40%:n perusosalla. Jos taas kuitenkin olet työnhakija-asiakas, työttömyysetuus on vastikkeellista. Se ei ole mikään lomailuraha, vaihtoehtoinen eläke, yhteiskunnan tarjoama karkkiraha, kansalaispalkka, tms.

Eivätkä alenna heti 40% eikä välttämättä ollenkaan. Työnhaun voi pitää voimassa niin silloin ei ole alennuksellekaan tarvetta. Kieltäytyy vaan kaikesta muusta ja käy kekusteluissa silloin kun kutsuvat.

Minä en ole mennyt edes noihin keskusteluihin! Kirjeet olen polttanut lämmöksi lukematta niitä niin turhia kun ovat. Saisivat kyllä muuten tehdä jotain oikeasti hyödyllistä niissä puljuissa mutta sitä päivää odotellessa näin toimitan asiani sen pulhun kanssa..

Vierailija
65/145 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kuntouttavassa työtoiminnassa käyntikään ole ilmaista, matkat maksavat eikä siellä tienaa mitään. Ihan turhaa touhua.

Kannattaa kulkea julkisilla saa täydentävällä toimeentulotuella bussikortin

Täällä kuntouttava on 30km päässä eikä maalla ole julkisia.

Toimeentulotukea en saa.

Vierailija
66/145 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus ja saamattomuus tulee nimenomaan siitä että ei ole rutiineja,ihmiskontakteja eikä tunnetta että olisi osa yhteiskuntaa. Mene vaan sinne töihin.

Kertoisitko oi viisas ihminen miten on mahdollista että ihminen kellä on työpaikka ja sosiaalista elämää ja ns kaikki kunnossa silti masentuu? Eihän se sinun logiikallasi ole edes mahdollista.

Vierailija
67/145 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennus ja saamattomuus tulee nimenomaan siitä että ei ole rutiineja,ihmiskontakteja eikä tunnetta että olisi osa yhteiskuntaa. Mene vaan sinne töihin.

Kertoisitko oi viisas ihminen miten on mahdollista että ihminen kellä on työpaikka ja sosiaalista elämää ja ns kaikki kunnossa silti masentuu? Eihän se sinun logiikallasi ole edes mahdollista.

Mulle joku väitti että masennus johtuu siitä työpaikasta ja pitää vaihtaa työpaikkaa.

Vierailija
68/145 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle joku väitti että masennus johtuu siitä työpaikasta ja pitää vaihtaa työpaikkaa.

Mulle ihmiset aiheuttaa masennusta, vaikea vältellä töissä ihmisiä

Vierailija
69/145 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap elää aktiivista, terveellistä ja mielekästä elämää. Kuten kertoi. Eikä hänelle tarjottu töitä vaan opiskelua.

Vierailija
70/145 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap elää aktiivista, terveellistä ja mielekästä elämää. Kuten kertoi. Eikä hänelle tarjottu töitä vaan opiskelua.

Tämä on se ongelma mikä aiheuttaa stressiä, kun tarjoavat/painostavat opiskelemaan. Alla vaan peruskoulu mutta kun ei opiskelu kiinnosta! Työt kyllä, eipä ole tarjottu töitä. Vuoden olen ollut työttömänä enkä ymmärrä mikä pakkomielle työkkärillä on tuohon opiskeluun. Olen sanonut virkailijalle että teen töitä kun ei ole alaa mihin haluaisin pätevöityä mutta ei, alkaa se sama jankutus

Vierailija
71/145 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se ongelma mikä aiheuttaa stressiä, kun tarjoavat/painostavat opiskelemaan. Alla vaan peruskoulu mutta kun ei opiskelu kiinnosta! Työt kyllä, eipä ole tarjottu töitä. Vuoden olen ollut työttömänä enkä ymmärrä mikä pakkomielle työkkärillä on tuohon opiskeluun. Olen sanonut virkailijalle että teen töitä kun ei ole alaa mihin haluaisin pätevöityä mutta ei, alkaa se sama jankutus

Totuus on se että peruskoulupohjalla ei työllisty ja meillä on Suomessa ilmainen koulutus. On oma vikasi jos et töitä saa, sietäisit saada karenssia. Itseaiheutettu työttömyys

Vierailija
72/145 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärissä ei ole mitenkään pakko asioida. Se on täysin vapaaehtoista. Miksi siis käyt siellä, jos se saa vointisi huonommaksi? Jos sinulla on muita tuloja tai varallisuutta niin pärjäät varmaan ilman työttömyystukeakin tai jos olet varaton, olet oikeutettu toimeentulotukeen (lopulta alennettuun sellaiseen, mutta tukeen kuitenkin) siitäkin huolimatta että et Työkkärissä asioi.

Vierailija
73/145 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on tt tuki jos lähtee tuo 40% ?

Noin 333 euroa kuussa on alennettu toimeentulotuki. Eli sen verran jää hyväksyttävien asumismenojen (vuokra/vastike/sähkö/kotivakuutus/yms) jälkeen kuussa käteen niille, jotka eivät ilmoittaudu työkkärin tai hae saikkua. Kyllä sillä pärjää.

Vierailija
74/145 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärissä ei ole mitenkään pakko asioida. Se on täysin vapaaehtoista. Miksi siis käyt siellä, jos se saa vointisi huonommaksi? Jos sinulla on muita tuloja tai varallisuutta niin pärjäät varmaan ilman työttömyystukeakin tai jos olet varaton, olet oikeutettu toimeentulotukeen (lopulta alennettuun sellaiseen, mutta tukeen kuitenkin) siitäkin huolimatta että et Työkkärissä asioi.

Voi myös hankkia karenssin, olin neljä vuotta pelkällä tt tuella ja sain melkein 200e enemmän kuin työttömyysrahoilla. Eikä miinustettu tukea kertaakaan.

Vierailija
75/145 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä olet sitten itse hakenut niitä töitä? Ei työkkäri ole mikään taho mikä töitä tarjoaisi, vaikka moni ajatuksissaan työvoimatoimiston sellaiseksi mieltäisikin. Työkkäri on taho, joka käytännössä kertoo mistä työpaikkailmoituksia löytyy, sellaisille ihmisille jotka ei sitä itse osaa selvittää. Niitä työpaikkoja on jokaisen kuitenkin ihan itse haettava. Ei kukaan sinulle tule työpaikkaa tarjoamaan eli sitä on kenenkään ihan turha jäädä odottelemaan.

Vierailija
76/145 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi myös hankkia karenssin, olin neljä vuotta pelkällä tt tuella ja sain melkein 200e enemmän kuin työttömyysrahoilla. Eikä miinustettu tukea kertaakaan.

Niinpä. Tämä on uskomattomin porsaanreikä mikä Suomen tukijärjestelmästä löytyy: toimeentulotuki eli viimesijaisin etuus, on monilla henkilöillä suurempi kuin mitä työttömyysetuus tai sairauspäiväraha. Onko tämä nyt se systeemi millä kannustetaan tosiaan ihmisiä pitämään omasta terveydestään huolta ja olemaan aktiivinen työllistymisasioissa? Ei todellakaan.

Vierailija
77/145 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole masentunut älä sitä sano lääkärissä. Et tule saamaan tarvitsemaasi hoitoa muihin ongelmiin koska tiedoissasi lukee masennuksesta. Masentunuthan kuvittelee kipuja joten saat luulosairaan leiman.

Sanot työkkäriin että vastaanotat työtä jos sitä heillä on tarjota ja haet töitä määrätyn määrän, muuten kiitos ja näkemiin.

Vierailija
78/145 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli kielteinen päätös toimeentulotuessa, syynä että pitää ensin hakea työmarkkinatukea ja ilmoittautua työkkäriin. Pyysivät liitteeksi työhaun voimassaolo tositteen

Vierailija
79/145 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli kielteinen päätös toimeentulotuessa, syynä että pitää ensin hakea työmarkkinatukea ja ilmoittautua työkkäriin. Pyysivät liitteeksi työhaun voimassaolo tositteen

Höpö höpö. Ei ole peruste evätä toimeentulotukea se että ei ole työkkärin kirjoilla. Tuollaiseen pyyntöön vastaa vain että "en ole ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi (enkä aio ilmoittautua)".

Vierailija
80/145 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Itselleni tuli myönteinen päätös ja seuraavalla kerralla työnhaku pitää olla voimassa tai alentavat tukea. Eivät epää tukea ja jos sellainen päätös on tullut niin valitusta kehiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi