Työkkärin painostus
Haluaisin hetken hengähtää ja saada omille ajatuksilleni tilaa, työkkäri painostaa opiskelemaan vaikka mikään ala ei kiinnosta. Tapaamiset ovat aina yhtä ahdistavia, töitäkinnon vaikea hakea kun sopivia paikkoja ei ole.
Ajattelin hakea sairaslomaa masennuksen/uupumisen vuoksi vaikka arjessa ei mitään masennusta ole ja elän hyvinkin aktiivista, terveellistä ja mielekästä elämää. Ainoastaan työnhaku ja työkkärin painostus opiskeluun saa stressin nousemaan.
Miten pitkän sairasloman olette saaneet masennuksesta työttömänä?
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Aina kun tulee työvoimatoimistosta työhön kehoitus, haen sairaslomaa joten työ tarjous kumoutuu. Toinen on että sanoo olleensa vankilassa, yleensä eivät ota silloin työhön.
Toisaalta millä perusteella haet sairauslomaa ei sitä välttämättä myönnetä. Myös keksittyjä masennuksia saattaa työkkäri alkaa selvittelemään jos selkeästi puhut sellaista joka ei pidä paikkaansa vain ettei työhön meno onnistuisi. Kyllähän työkkärille tarvii toimittaa tiedot jos jotain tuollaisia oikeasti on jotta osaavat ohjata jonkinlaiseen kuntouttavaan työhön jos työ tarjouksiin en pysty mennä.
Vierailija kirjoitti:
Aina voi mennä töihin, jos ei tiedä mitä haluaa opiskella. Luuleeko AP, että yhteiskunta rahoittaa kotona miettimisen ja hengähtämisen? Töiden ohella voit iltaisin ja viikonloppuisin miettiä ihan niin paljon kuin haluat.
Jospa ap on pitkäaikaistyötön ja työkkäri käskee opiskelemaan jotta pääsee edes töihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muitakaan aina kiinnosta, mutta tarttuvat johonkin opiskelupaikkaan siitä huolimatta. Näin se työelämäkin menee aina ei mieleisintä paikkaa saa, mutta joutuu tekemään muuta jotta saa rahaa elämiseen.
Entäs kun on hakenut töitä muiltakin aloilta kuin mitä on aiemmin tehnyt, mutta kun ei j-lauta s**tana pääse edes ostoskärryjen poiskerääjäksi ja pullonpalautuksen hoitajaksi!!! Menepä siinä p*rkele töihin s*tanan v*ttuilijat!!!!!
Mene opiskelemaan jos nykyisillä spekseillä et saa töitä. Niin muutkin tekee että pääsee töihin.
Minulla on esim. työturvallisuuskortti, voimassaoleva, ei mitään vaikutusta. Minulla ei ole tiedossa niitä sisäpiiriläisiä salaisia kädenpuristuksia, enkä osaa arvata millä koulutuksellakaan pääsisi töihin, paljon on korkeasti koulutettujakin työttömänä, eikä mulla ole taloudellisia resurssejakaan istua koulun penkillä, töihin pitäisi päästä tienaamaan, mutta ei näy pääsevän sitten millään. Yksi tutkinto on jo olemassa, sekään ei auttanut yhtään mitään, työkokemustakin on, mutta ei ole silläkään mitään merkitystä näköjään, vuokratyöfirmat ja työnantajat ovat ilmeisesti vain päättäneet, että minua ei oteta töihin mistään syystä, vaikka mulla olisi mitä koulutuksia ja kortteja, minua ei oteta, koska minä olen minä, enkä joku muu!!!
Sukulaisten suhteilla mennään töihin joihin itse haluaisin. Pelkään että vinksahdan lopullisesti jos menen "opiskelemaan" jotain varastoalaa ja harjoittelujen aikana huomaan että siellä ne isin janipetterit on olleet töissä jo vuosia ilman sen kummempaa koulutusta kuin minullakaan.
Näitä on koettu jo tarpeeksi että nollatason töihin on valittu joku muu ja se joku muu saattanut jopa jättää työt kesken jne. Kun ei kelpaa niin ei kelpaa. Pikkupaikkakunnalla nämä kertomukset vielä leviävät.
En minä ole jättänyt mitään kesken, edellisessä työpaikassa olin 14 vuotta.
En tarkoittanutkaan sinua vaan yhtä työtä mihin itse hain ja olisin halunnut valittiin joku huonokuntoinen ja monena vuonna sellaisia jotka ovat lähteneet kesken sopimuksen. Kun ei kelpaa niin ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Aina voi mennä töihin, jos ei tiedä mitä haluaa opiskella. Luuleeko AP, että yhteiskunta rahoittaa kotona miettimisen ja hengähtämisen? Töiden ohella voit iltaisin ja viikonloppuisin miettiä ihan niin paljon kuin haluat.
Mihin töihin nykyään pääsee enää edes ilman koulutusta? En ole kelvannut McDonald'siin, kassalle, ravintolaan, siivoojaksi, varastoon. Edes postinjakajaksi en ole päässyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin töihin nykyään pääsee enää edes ilman koulutusta? En ole kelvannut McDonald'siin, kassalle, ravintolaan, siivoojaksi, varastoon. Edes postinjakajaksi en ole päässyt
Kassalle, varastoon, pienkokoonpanoon jne. Suhteilla tosin ja silloin työhaastattelukin on vain muodollisuus.
Rytmihäiriöitä tulee kun työkkärin valkoinen kirjekuori tulee postiluukusta. Ja päivä on pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelunmyyjäksi pääsee kaikki. Sitä työtä tehdessä voi sitten miettiä ja aikuistua mitä haluaa tehdä isona. Luulen että se oma ammatti ja opiskeluala alkaa löytymään aika vikkelään kun noita hommia tekee
Vierailija kirjoitti:
Rytmihäiriöitä tulee kun työkkärin valkoinen kirjekuori tulee postiluukusta. Ja päivä on pilalla.
Itselläni syke nousi joka aamupäivä kunnes posti oli tullut ja sitten tasaantui. Kesti varmaan vuosia tuo. Sitten katkaisin työhaun ja ongelma poistui. Töihin en ole siitä huolimatta kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelunmyyjäksi pääsee kaikki. Sitä työtä tehdessä voi sitten miettiä ja aikuistua mitä haluaa tehdä isona. Luulen että se oma ammatti ja opiskeluala alkaa löytymään aika vikkelään kun noita hommia tekee
Itse olen mieluummin työtön kun puhelinmyyjä, hyi saasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä vuosikausia työssäkäyneen pitäisi alkaa puhelinmyyjäksi?
Miksi ajattelet että työtön ei ole ikinä ollut töissä?
Ap.
Mene kuntouttavaan työtoimintaan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Mene kuntouttavaan työtoimintaan mukaan.
Kannatan. Kuntouttavassa voi miettiä elämäntarkoitustaan eikä työkkäri silloin painosta. Voi tehdä vain sen minimin eli 4h yhtenä päivänä viikossa. Pieni hinta siitä että saa olla rauhassa
Onko kukaan hakenut/saanut sairaslomaa masennuksesta, sellainen jolla on lapsia?
Minulla on kaksi lasta, enkä sen takia ole uskaltautunut lääkäriin. Olen selvästi masentunut/uupunut, olen tiennyt sen jo pitkään, mutten uskalla mennä lääkäriin asiasta. Pelkään, että tekevät lastensuojeluilmoituksen ja sitten on sieltä porukkaa niskassa, näitä perhetyöntekijöitä ym. mistä olen kuullut ihmisten kertovan tukitoimena.
Tämä on jatkunut jo todella pitkään, vuoden verran, mutta olen vain purrut hammasta ja puristanut itsestäni kaiken minkä irti saan, mutta huomaan, että raja alkaa oikeasti tulla nyt vastaan.
Ei se kuntouttavassa työtoiminnassa käyntikään ole ilmaista, matkat maksavat eikä siellä tienaa mitään. Ihan turhaa touhua.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kuntouttavassa työtoiminnassa käyntikään ole ilmaista, matkat maksavat eikä siellä tienaa mitään. Ihan turhaa touhua.
Kannattaa kulkea julkisilla saa täydentävällä toimeentulotuella bussikortin
Niin kauan toistan, kunnes menee kaaliin: työnhakija-asiakkuus on vapaaehtoista. Yhteiskunta ei velvoita työnhakuun. Jos ei työ, työnhaku tai työkkärin soitot napostele, voi mennä perustoimeentulotuelle -40%:n perusosalla. Jos taas kuitenkin olet työnhakija-asiakas, työttömyysetuus on vastikkeellista. Se ei ole mikään lomailuraha, vaihtoehtoinen eläke, yhteiskunnan tarjoama karkkiraha, kansalaispalkka, tms.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan toistan, kunnes menee kaaliin: työnhakija-asiakkuus on vapaaehtoista. Yhteiskunta ei velvoita työnhakuun. Jos ei työ, työnhaku tai työkkärin soitot napostele, voi mennä perustoimeentulotuelle -40%:n perusosalla. Jos taas kuitenkin olet työnhakija-asiakas, työttömyysetuus on vastikkeellista. Se ei ole mikään lomailuraha, vaihtoehtoinen eläke, yhteiskunnan tarjoama karkkiraha, kansalaispalkka, tms.
Paljonko on tt tuki jos lähtee tuo 40% ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googleta perusosa ja miinusta 40%.
Mulla on kohta 20 vuotta aukkoja työhistoriassa niin ei ole tarvinnut paljoa edes selitellä kun työhaastattelutkin on harvinaista herkkua. Ei tässä enää mitkään kuntouttavat ja työkokeilut auta vaan lisäävät vaan taas sen ajan verran aukkoa. Työhistoriaa myös hyvin vähän.