Adeliina, 18, kidutettiin kuoliaaksi
Tuntuu pahalta tytön puolesta. Kaiken maailman sadisteja maailma pullollaan.
Kommentit (909)
uppaaja kirjoitti:
Uppppppppppppp!!
Pahoittelen, mutta älyllinen keskustelu tuli päätökseensä jo muutama sivu sitten, joten täällä ei ole enää mitään nähtävää. RIP Adeliina :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kotoisin lapista ja melko pienestä kylästä. Ei meillä tämmöisiä ongelmia ole koskaan ollut. Pitäiskö teidän etelän junttien vähän ryhdistäytyä?
Ööö, tapahtumapaikkana oulu
Oulu ei ole mikään pikku kylä
Oulu ei ole Lappia, vaan Pohjois-Pohjanmaata.
Skandinavian pohjoinen pääkaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Muistan nuoruudestani ajan jolloin elettiin siinä uskossa että huumeet ovat vain suuren maailman ongelmat ja niitä ei tulisi Suomeen etenkään pikkupaikkakunnille. Näin ajateltiin vielä 80-luvulla.
Voi kuule, olen kuullut tällaista vielä 2020-luvullakin. Ja teinien vanhemmista vielä kyse! .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurasin aika läheltä nuoria, kun oma tyttöni oli siinä iässä. Osa porukasta alkoi käyttää huumeita. Ei niitä kukaan heille tyrkyttänyt. Ihan ehdoin tahdoin halusivat itse alkaa käyttää ja etsivät aineita.
Mukana oli ihan tavallisten perheiden lapsia. Ei mitään uhreja, huonoista kotioloissa. Joitakin vain tavallista enemmän kiinnosti saada pää sekaisin ja kuulua siihen porukkaan.
Osa pääsi irti, osa jäi.
Kaksi tiedän kuolleen. Toinen kai tapettiin velkojen takia. Toinen otti yliannostuksenAika moni "huono perhe" on ulkopuolelta kunnollisen oloisia. Sinä et voi ulkopuolisena tietää mitä perheen sisällä tapahtuu.
Tai vaikka olisikin kunnolliset perheolot niin lapsi saattaa silti sössiä elämänsä ihan omaa typeryyttään. Liian turvallinen ja suojeleva koti voi olla myös huono asia, Sitten kun lähtee perheestä niin voi olla liian hyväuskoinen ja luottavainen kaikkiin ihmisin ajautuen huonoihin piireihin.
Mutta nyt kun jälkeenpäin mietin, niin yhteistä kaikille huumekoukkuun joutuneille oli tyhmyys.
Mulla täsmälleen sama kokemus. Kukaan tuntemani oikeasti älykäs ei ole päätynyt narkkariksi, vaikka moni on huumeita kokeillutkin.
Vihervasemmisto haluaa huumeiden käyttöhuoneita lisää, joten tällaiset tapaukset lisääntyvät. Huumeista ei koskaan seuraa mitään hyvää. Vastustakaa huumeita glorifoivia puolueita!
Eli jos minä alan käyttämään huumeita ja alan käyttöä rahoittamaan varastamalla perheeltä ja tutuilta rahaa ja tavaraa, kärsin sairaudesta ja minua pitää hoivata ja ymmärtää.
Mitä kusipäisemmin käyttäydyn läheisiäni kohtaan, sen enemmän minun pitää saada tukea ja ymmärrystä
Vierailija kirjoitti:
Eli jos minä alan käyttämään huumeita ja alan käyttöä rahoittamaan varastamalla perheeltä ja tutuilta rahaa ja tavaraa, kärsin sairaudesta ja minua pitää hoivata ja ymmärtää.
Mitä kusipäisemmin käyttäydyn läheisiäni kohtaan, sen enemmän minun pitää saada tukea ja ymmärrystä
Se että sulle vain huudetaan kuinka kusipää olet ei varmaan auta sua paranemaan riippuvuudesta?
autoharrastaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä homma. Yksi nisti vähemmän ja muutama muu vankilassa.
On kunnon ihmisillä turvallisempaa ja rauhallisempaa taas hetken aikaa.Se on sama juttu, kun liikenteessä tapahtuu noita "jonne/jonnetar veti kesäyönä suoralta tieltä bemarin 200kmh männyn ympärille - kuljettaja ja 4 kyydissä olijaa kuoli". Liikenne turvallisuus paranee kerta rysäyksellä, yksi riskikuljettaja, (ja kaiken todennäköisyyden mukaan vähint. muutama samanlainen) poistuu muonavahvuudesta ja tienpäältä - lopullisesti.
Kyllä, mä aina heitän pienet aplodit noita uutisia kuullessani.
Koska se tarkoittaa sitä, että taas on hiukan pienempi mahdollisuus sille, että töihin /ruokakauppaan/ päiväkotiin/ mummolaan autolla yksin, tai perheen kanssa ajaessa joku tuollainen tyhjäpää tulee kurvissa mun kaistalla vastaan puoltoistasataa lasissa, ja päädytään kaikki kirkkomaalle tai letkuihin loppuiäksi.
Olen minäkin nuori ollut, ja nuori kuljettaja, mutta en tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Tiesikö nämä Adeliinan kiduttajat tytön äidin työtaustasta?? Tulee mieleen joku proxy kosto vankilaoloista tai vastaavasta niiden velkojen lisäksi. Vankilan johtaja päättää todella monista asioista, kuten vaikka siitä koko vankilan sisällöstä. Jos siellä on oltu antamatta vankilain ja ihmisoikeuksien mukaisia asioita? Koko asetelmasta tulee mieleen joku tv sarja tai elokuva: (Mahdolliset ex vangit) narkomaanit kiduttavat vankilanjohtajan huumeista riippuvaisen nuoren tyttären hengiltä.
No ei se äiti mikään vankilanjohtaja ole. J vankiloissa on todella tiukkaan säädetty ja valvottu asiat, eikä siellä vankeja piestä tms. Tuskin liittyy äidin taustaan tämä asia millään tavalla.
Tekijä tapettiin lauantaina Tuirassa.
Sairasta, niin sairasta. Voi raukkaa. :(
Vierailija kirjoitti:
Mutta päätekijät hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta päätekijät hengissä.
Mutta kuinka kauan, miettivät tekijät nyt...
Sekopäisten ihmisten sekopäistä touhua.
Väkivalta jopa kuolemaan johtava sellainen on arkipäivää narkomaanejen elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesikö nämä Adeliinan kiduttajat tytön äidin työtaustasta?? Tulee mieleen joku proxy kosto vankilaoloista tai vastaavasta niiden velkojen lisäksi. Vankilan johtaja päättää todella monista asioista, kuten vaikka siitä koko vankilan sisällöstä. Jos siellä on oltu antamatta vankilain ja ihmisoikeuksien mukaisia asioita? Koko asetelmasta tulee mieleen joku tv sarja tai elokuva: (Mahdolliset ex vangit) narkomaanit kiduttavat vankilanjohtajan huumeista riippuvaisen nuoren tyttären hengiltä.
No ei se äiti mikään vankilanjohtaja ole. J vankiloissa on todella tiukkaan säädetty ja valvottu asiat, eikä siellä vankeja piestä tms. Tuskin liittyy äidin taustaan tämä asia millään tavalla.
Nyt vasta tutustuin tähän Adeliinan tapaukseen. Rikos ei liity äidin taustaan millään tavalla mutta äidin taustan olisi kaiken järjen mukaan olla suojaava tekijä Aden lapsuudessa. Äitihän on varmasti osannut ottaa huomioon mitä riskitekijöitä nuorelle ylipäätään on elämässä kun niitä oli työssään nähnyt. Ei sitten nähnyt niitä varoitusmerkkejä tyttäressään jo esim esiteini-iässä ja suojellut häntä niiltä?
Uppppppppppppp!!