Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Adeliina, 18, kidutettiin kuoliaaksi

Vierailija
30.09.2023 |

Tuntuu pahalta tytön puolesta. Kaiken maailman sadisteja maailma pullollaan.

Kommentit (909)

Vierailija
301/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan ei ostaisi huumeita niin ei olisi huumekauppiaita eikä -velkojia..

Jos kukaan ei joisi, ei olisi alkoholisteja. Jos kukaan ei löisi, ei olisi väkivaltaa. Oliko sulla jotain uuttakin sanottavaa?

Jos naiset ei kiinnostuisi väkivaltaisista miehistä niin Suomi ei komeilisi parisuhdeväkivallan kärkimaana

Eli suomalaiset miehet ovat siis sinun mielestäsi väkivaltaisia perusluonteeltaan?

Ei vaan yleensä ne joilla on enemmän vientiä naisten keskuudessa. Minä en ole lyönyt koskaan ketään, edes toista miestä. En komentele ja vaadi koskaan mitää keneltäkään. En käytä huumeita ja jos pienestä määrästä alkoholia menee maha sekaisin. Fyysisiltä mitoiltani en edes pärjäisi kenellekkään vaikka yrittäisin.

Ei miunulla kuitenkaan ole yhtään vientiä ollut koskaan naisten parissa. Täytyy siis tulla siihen johtopäätökseen että parisuhdeväkivalta on ihan yhtäpaljon naisten vika kuin niiden väkivaltaisten miestenkin. Kyllä meitä rauhallisempia olisi pilvinpimein vapaana, mutta naiset ei meitä huoli.

Kannataa kuntoilla ja käydä salilla niin saa edes vähän miehekkyyttä. Ei ihan ruipelo mies kiinnosta naisia vaikka olisi kuinka turvallinen valinta.

Minä en tuntisi oloani turvalliseksi miehen kanssa joka ei tarvittaessa pystyisi puolustamaan minua. Joo ja tiedän että todenäköisin pahoinpitelijä on oma mies mutta kuitenkin. Pakko ottaa se riski jos haluaa itseä viehättävän miehen. Kuolisin henkisesti suhteessa jonkun pienen ruipelon pelkurin rinnalla.

Minä taas tykkään pienistä ruipeloista :)

Vierailija
302/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin makaa kuin petaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset miehet kiduttivat monta päivää pienikokoisen, 40kg painavan 18-v naisen kuoliaaksi. Sellaisia "miehiä". Oulussa 10kk sitten. Pikkuvelkojen takia.

Miten aikuinen nainen painaa noin vähän? Oliko anorektikko?

Ei tarvitse olla anorektikko painaakseen 40kg, jos on 150-165 cm pitkä niin hoikan naisen paino.

Jos on 165cm ja 40kg niin on kyllä sairaalloisen laiha. 150cm pitkälle ihan ok paino. Mut kyllähän narkkarit monesti on aika kuihtuneita.

Vierailija
304/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teki vääriä valintoja, alkoi käyttämään huumeita ja tuttavapiiri oli huumehörhöjä.

Luin jutun jossa äiti kertoi pyrkimyksistään auttaa tytärtään oli huostaanttoja yms. Tyttö karkasi katkaisuhoidosta, karkaamisesta ei infottu äitiä joka luuli hänen edelleen olevan siellä ja tyttö makasikin kuolleena kiduttajiensa kämpässä.

Tästä pitää oppia muiden niin nuorten kuin heidän vanhempiensakin ettei vastaavaa tapahtuisi enää uudelleen.

Huumeet on nykyajan syöpä.

Muistan nuoruudestani ajan jolloin elettiin siinä uskossa että huumeet ovat vain suuren maailman ongelmat ja niitä ei tulisi Suomeen etenkään pikkupaikkakunnille. Näin ajateltiin vielä 80-luvulla. Kotipaikkakunnallani oli pari nuorta (rikkaista perheistä) jotka tiedettiin huumeiden käyttäjiksi.

Huumeet eivät ole nykyajan syöpä, vaan niiden keinotekoinen laittomuus. Se tuo kaiken rikollisen mukaan niihin aivan kuten alkoholin kieltolain aikaan samat asiat koskivat alkoholia. Ei se rikollisuus silloinkaan ollut alkoholin vaan sen laittomuuden vika. Mikä teitä eläkeläismoralisteja vaivaa, kun ette näe päivänselvää kausaatiota nenänne edessä?

Kyllä se on ne huumeet ja mt-ongelmat, jonka takia niitä huumeita vedetään. Se on ihan sama ovatko laittomia vaiko eivät.

Jos olisivat laillisia ja valtion monopolin myymiä, niin Adeliinakin olisi todennäköisesti vielä hengissä.

Alkoholi on, mutta lapsuuden kaverini isä, oma isäni ja 3 muuta sukulaisukkoa on kuollut alkoholismiin. Eivät säästyneet, vaikka oli laillista.

Samoin kävi mun isälle, mutta silti lohdullisempaa mulle että hän meni alkoon eikä huumeisiin, koska eli kuiteskin huomattavasti kauemmin kuin huumeidenkäyttäjät yleensä, ja sai edes valita seuransa kun viinahankinnat ei ole silleen muista riippuvainen eikä helposti velkaannuttava asia, niin elämään mahtui myös hyviä ja mukaviakin ajanjaksoja. Näitä huumeita mä karsastan paljon enemmän.

Vierailija
305/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset miehet kiduttivat monta päivää pienikokoisen, 40kg painavan 18-v naisen kuoliaaksi. Sellaisia "miehiä". Oulussa 10kk sitten. Pikkuvelkojen takia.

Miten aikuinen nainen painaa noin vähän? Oliko anorektikko?

Amfetamiini vie ruokahalun ja laihduttaa tosi pieneksi. Tyttö käytti itse myös huumeita ja luulen painon johtuvan amfetamiinista.

Silloin puuhataan monta päivää nukkumatta ja syöminen jää. Tunsin yhden tälläisen, painoi 45 kiloa ja oli 165 pitkä, pelkkää luuta, hoitojakson jälkeen painoi 60 kiloa ja oli silloin täysin eri näköinen.

Stimulantit vievät ruokahalun ja eipä siinä hirveästi jää rahaakaan ruokaan jos kaikki menee huumeisiin ja "velkoihin".

Vierailija
306/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin vielä että todennäköisesti tekijätkin olleet huumeiden vaikutuksen alaisina.

Vierailija
307/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että lisäsyy ollut noille että tytön äiti on itse rikostutkija. Tekaistut velat ja rikostutkija äiti, siinä on yllykettä sekaisin olevalle empatiakyvyn omaaavattomille piri ja subupäille.

Vierailija
308/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas tytöllä varsinainen wt-nimi. Kertoo jo perhetaustasta jotain.

Samoin se, että vanhemmat olivat eronneet tytön ollessa taaperoikäinen. Älkää hyvät ihmiset erotko turhan takia. Kovimman hinnan siitä maksavat aina lapset.

Meidän väkivaltaisen alkoholistiperheen paras ratkaisu oli ero.

Ja ei se ero ole se syyllinen lasten pahoinvointiin, vaan miten ne vanhemmat kohtelevat lapsia eron jälkeen.

Liian monesti niistä lapsista tulee pelinappuloita tai se isä katoaa kokonaan lapsien elämästä,  ja näkee ehkä kerran kuukaudessa jos sitäkään. Ja Suomessa on todella paljon tunnekylmiä koteja, jossa vanhemmat eivät kerro että rakastavat lapsiaan, saatikka halaa heitä. 

Jos lapsi ei koe, että hänestä välitetään ja rakastetaan oikeasti, he alkavat hakemaan sitä rakkautta ja välittämistä muualta. 

Tämä äiti on todella rohkea kun tuli asian kanssa julkisuuteen. Mitäpä luulet, kannustaako tuollainen syyllistäminen muita vanhempia samaan?

Syyllistäminen?

Ehkä mielummin kannattaa ottaa tuo asia sellaisena, että hei, ehkä mun pitäisi tänään halata mun lasta, on se sitten minkä ikäinen ja sanoa, että mä oikeasti rakastan sua? Tai että ehkä mun pitäisi oikeasti yrittää luoda suhde mun lapseen ja pyrkiä antamaan hänelle rakkautta ja huomiota, sen sijaan että heti alkaa heittäytymään marttyyriksi?

Suomessa on ihan oikeasti TODELLA PALJON tunnekylmiä koteja ja näiden takia nuoriso oireilee. Sun mielestä tästä ei pitäisi puhua?

Syylliset Adeliinan menehtymiseen on nuo huumerikolliset. On kuitenkin tapoja, joilla voimme puuttua nuorison oireiluun ja se lähtee perheestä. Mikään ulkopuolinen taho ei voi pelastaa lasta, jos lapsi ei tunne olevansa rakastettu ja että hänestä välitetään kotona. 

Vaikka tässä onkin tahaton piikki Taijaa kohtaan, niin erittäin hyvin sanottu. Yleisellä tasolla todella monet lapset on aika lailla heitteillä, kun someriippuvaiset vanhemmat vaan roikkuu ruudun ääressä.

Vierailija
309/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan ei joisi, ei olisi alkoholisteja. Jos kukaan ei löisi, ei olisi väkivaltaa. Oliko sulla jotain uuttakin sanottavaa?

Jos naiset ei kiinnostuisi väkivaltaisista miehistä niin Suomi ei komeilisi parisuhdeväkivallan kärkimaana

Eli suomalaiset miehet ovat siis sinun mielestäsi väkivaltaisia perusluonteeltaan?

Ei vaan yleensä ne joilla on enemmän vientiä naisten keskuudessa. Minä en ole lyönyt koskaan ketään, edes toista miestä. En komentele ja vaadi koskaan mitää keneltäkään. En käytä huumeita ja jos pienestä määrästä alkoholia menee maha sekaisin. Fyysisiltä mitoiltani en edes pärjäisi kenellekkään vaikka yrittäisin.

Ei miunulla kuitenkaan ole yhtään vientiä ollut koskaan naisten parissa. Täytyy siis tulla siihen johtopäätökseen että parisuhdeväkivalta on ihan yhtäpaljon naisten vika kuin niiden väkivaltaisten miestenkin. Kyllä meitä rauhallisempia olisi pilvinpimein vapaana, mutta naiset ei meitä huoli.

Kannataa kuntoilla ja käydä salilla niin saa edes vähän miehekkyyttä. Ei ihan ruipelo mies kiinnosta naisia vaikka olisi kuinka turvallinen valinta.

Minä en tuntisi oloani turvalliseksi miehen kanssa joka ei tarvittaessa pystyisi puolustamaan minua. Joo ja tiedän että todenäköisin pahoinpitelijä on oma mies mutta kuitenkin. Pakko ottaa se riski jos haluaa itseä viehättävän miehen. Kuolisin henkisesti suhteessa jonkun pienen ruipelon pelkurin rinnalla.

Ethän sitten myöskään uhriudu siinä tilanteessa kun esim erotilanteessa mies pahoimpitelee? Se on nimittäin myös oma valintasi ja vastuusi millaisen miehen kanssa seurustelet.

Vierailija
310/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä alkaako narkkaamaan.

Kuvottava kommentti kun kyseessä lapsi. Luuletko että jotkut 14-vuotiaat jotka ajautuvat huonoon seuraan oikein tarkoituksella "alkavat narkkaamaan". Eiköhän se ole monen huonon tilanteen summa, että siihen elämään päätyy.

14 v. on jo älyllinen olento, ei mikään taapero. Se valinta nimenomaan tehdään tarkoituksella: Lähdenkö mukaan vai jäänkö kotiin. Toinen valinta tehdään silloin kun mietitään kenen mukaan lähden. Kolmas on otanko ja neljäs on annanko. Eivät nuoret ole tahdottomia marionettenukkeja, vaan päättävät ihan omin jaloin lähteä bilettämään, valitsevat seuransa ja tekevät itse tekonsa.

-eri

Jos 14v olisi täysin älyllinen olento joka ymmärtää mitä hän tekee, silloin hän olisi myös oikeuden edessä korvausvastuullinen, hän saisi ajaa autolla ja ostaa alkoholia, ottaa lainaa tai esimerkiksi vuokrata asunnon. 

Ei hän juridisessa vastuussa olekaan, mutta tuota pienempikin lapsi päättää jo kenen kanssa hengaa, mitä kotona kertoo ja juoko tai polttaako.

Et taida ymmärtää elämästä mitään, voi raukkaa. Tynnyrissäkö olet kasvanut? Aloitapa vaikka lukemalla psykologiaa, siinä on sulle hyvä vinkki noin alkuun.

Psykologiassa painotetaan omien valintojen merkitystä. Siellä kyllä selitetään miksi ihmisistä on tullut mitä he ovat, mutta korostetaan, että omat valinnat ovat kaikkein merkityksellisimpiä. Voidaan tunnistaa mistä jotkut asiat juontuvat, mutta se ei estä tekemästä uusia omia valintoja ja muuttamasta omaa tulevaisuutta.

Lopeta jo tuo hyödytön valinnoista jankkaaminen. Jotkut valinnat on helpompia kuin toiset, ja me pidempään eläneet pystymmekin usein toteamaan että nyt valitsisin toisin jostakin asiasta, mutta tämä tyttö ei elänyt eikä kokenut tarpeeksi kauan oppiakseen tällaisen elämässä tärkeän asian, koska muut tekivät myös oman valintansa joka olikin sitten vähäsen kohtalokkaampi VALINTA!

Jos joku elossa oleva nuori valitsisi toisin. Hän pohtii tuolla lähteäkö tuntemattomien matkaan ja "hankkia elämä", vai jäädäkö sittenkin kotiin kuuntelemaan älykkäitä äänikirjoja tai pitääkö kuulokkeiden kanssa kotidisko. Kannattaa valita ne äänikirjat ja kotidisko. Ehkä sen valinnan ansiosta tie johtaa kohtaamaan mukavia puolituttuja, joiden kanssa ystävystyy loppuelämäksi. Mieluummin yksin, kuin huonossa seurassa, ei ole yhtään hassumpi ohjenuora.

Ei voitu pelastaa Adeliinaa, mutta pelastetaan joku toinen nuori, eikös?

Wauuu!! Nobel on sinun!

Aivan. Onkin tärkeämpää keskittyä kauhistelemaan myyjiä ja velaperijöitä ja odottaa, että he alkavat käyttäytymään, kuten ihmisten kuuluu. Sittenhän ongelma on poistunut O.o

Vierailija
311/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanat eivät riitä kertomaan kuinka halveksin näitä tekijöitä.

Ja sitten nämä suuruudet istuvat naama peitettynä, kun kuvajaajat räpsivät kuvia.

Siihen se rohkeus sitten lopahtaa !

Vierailija
312/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teki vääriä valintoja, alkoi käyttämään huumeita ja tuttavapiiri oli huumehörhöjä.

Luin jutun jossa äiti kertoi pyrkimyksistään auttaa tytärtään oli huostaanttoja yms. Tyttö karkasi katkaisuhoidosta, karkaamisesta ei infottu äitiä joka luuli hänen edelleen olevan siellä ja tyttö makasikin kuolleena kiduttajiensa kämpässä.

Tästä pitää oppia muiden niin nuorten kuin heidän vanhempiensakin ettei vastaavaa tapahtuisi enää uudelleen.

Muistan nuoruudestani ajan jolloin elettiin siinä uskossa että huumeet ovat vain suuren maailman ongelmat ja niitä ei tulisi Suomeen etenkään pikkupaikkakunnille. Näin ajateltiin vielä 80-luvulla. Kotipaikkakunnallani oli pari nuorta (rikkaista perheistä) jotka tiedettiin huumeiden käyttäjiksi.

Huumeet eivät ole nykyajan syöpä, vaan niiden keinotekoinen laittomuus. Se tuo kaiken rikollisen mukaan niihin aivan kuten alkoholin kieltolain aikaan samat asiat koskivat alkoholia. Ei se rikollisuus silloinkaan ollut alkoholin vaan sen laittomuuden vika. Mikä teitä eläkeläismoralisteja vaivaa, kun ette näe päivänselvää kausaatiota nenänne edessä?

Kyllä se on ne huumeet ja mt-ongelmat, jonka takia niitä huumeita vedetään. Se on ihan sama ovatko laittomia vaiko eivät.

Jos olisivat laillisia ja valtion monopolin myymiä, niin Adeliinakin olisi todennäköisesti vielä hengissä.

Alkoholi on, mutta lapsuuden kaverini isä, oma isäni ja 3 muuta sukulaisukkoa on kuollut alkoholismiin. Eivät säästyneet, vaikka oli laillista.

Osanottoni sinulle. Mutta tuskinpa he kuolivat ryyppykaveridensa pahoinpiteleminä, toisin kuin Adeliina? Tässä on se ero, eli laittomuudesta seuraa muuta rikollista toimintaa, kuten velanperintää, uhkailuja, pahoinpitelyjä jne. 

Vierailija
313/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko minfossa jo näiden kuvat?

Voin kuvitella uurteiset luurangonkasvot

ja mustat silmänaluset.

Vierailija
314/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos rehellisyydestä. N. 99% naisista tuntee samoin kuin sinä, mutta harvalla on pokkaa myöntää sitä. Monet valehtelevat jopa itselleen.

Vierailija
315/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko minfossa jo näiden kuvat?

Voin kuvitella uurteiset luurangonkasvot

ja mustat silmänaluset.

Ehkä myös puuttuvia ja ruskeankeltaisia hampaita :D

Vierailija
316/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas tytöllä varsinainen wt-nimi. Kertoo jo perhetaustasta jotain.

Samoin se, että vanhemmat olivat eronneet tytön ollessa taaperoikäinen. Älkää hyvät ihmiset erotko turhan takia. Kovimman hinnan siitä maksavat aina lapset.

Meidän väkivaltaisen alkoholistiperheen paras ratkaisu oli ero.

Ja ei se ero ole se syyllinen lasten pahoinvointiin, vaan miten ne vanhemmat kohtelevat lapsia eron jälkeen.

Liian monesti niistä lapsista tulee pelinappuloita tai se isä katoaa kokonaan lapsien elämästä,  ja näkee ehkä kerran kuukaudessa jos sitäkään. Ja Suomessa on todella paljon tunnekylmiä koteja, jossa vanhemmat eivät kerro että rakastavat lapsiaan, saatikka halaa heitä. 

Jos lapsi ei koe, että hänestä välitetään ja rakastetaan oikeasti, he alkavat hakemaan sitä rakkautta ja välittämistä muualta. 

Tämä äiti on todella rohkea kun tuli asian kanssa julkisuuteen. Mitäpä luulet, kannustaako tuollainen syyllistäminen muita vanhempia samaan?

Syyllistäminen?

Ehkä mielummin kannattaa ottaa tuo asia sellaisena, että hei, ehkä mun pitäisi tänään halata mun lasta, on se sitten minkä ikäinen ja sanoa, että mä oikeasti rakastan sua? Tai että ehkä mun pitäisi oikeasti yrittää luoda suhde mun lapseen ja pyrkiä antamaan hänelle rakkautta ja huomiota, sen sijaan että heti alkaa heittäytymään marttyyriksi?

Suomessa on ihan oikeasti TODELLA PALJON tunnekylmiä koteja ja näiden takia nuoriso oireilee. Sun mielestä tästä ei pitäisi puhua?

Syylliset Adeliinan menehtymiseen on nuo huumerikolliset. On kuitenkin tapoja, joilla voimme puuttua nuorison oireiluun ja se lähtee perheestä. Mikään ulkopuolinen taho ei voi pelastaa lasta, jos lapsi ei tunne olevansa rakastettu ja että hänestä välitetään kotona. 

Vaikka tässä onkin tahaton piikki Taijaa kohtaan, niin erittäin hyvin sanottu. Yleisellä tasolla todella monet lapset on aika lailla heitteillä, kun someriippuvaiset vanhemmat vaan roikkuu ruudun ääressä.

Puhut kuin tuntisit ihmiset. Sairas olet. Keskity omaan elämääsi.

Vierailija
317/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karmea että hänen äitinsä on itse rikostutkia!!!

Toinen asia joka jäi mietityttämään- äiti puhui avopuolisosta- oliko mies vai naispuolinen avopuoliso? Sillä äiti näyttää lehtikuvissa ihan l.. jospa tytär ei oikein hyväksynyt sitä? Joka tapauksessa tämä juttu oli ihan kauhea!

Olen varmaan katsonut liikaa rikossarjoja, mutta minulle tuli yllätyksenä, että äiti ei tuolla alalla toimiessaan olisi koskaan ajatellut lapsensa turvallisuutta. Ettei joku rikollinen haluaisi uhata tai kostaa alalla toimivan perheelle.  

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hiirosten-julman-surman-18-vuotias-…

Syksyn 2022 aikana tuli selvästi ilmi, että hän pelkää olla omassa kodissaan. Hän kertoi, että naapuritalossa asuu pariskunta, jota hän pelkää, äiti kertoi poliisikuulusteluissa tammikuussa 2023.

Äidin mukaan naapuripariskunta oli käynyt hänen tyttärensä oven takana koputtelemassa, koska he olivat alkaneet periä jotain velkaa naiselta.

Hänen olisi pitänyt maksaa joko rahaa tai hankkia aineita. Minä sanoin tyttärelleni, että sinun pitää ilmoittaa poliisille.

Nuori nainen kieltäytyi tästä, koska hän pelkäsi.

Hän sanoi, että ei uskalla ilmoittaa, koska (naapurin nainen) oli uhannut tappaa, jos hän ilmoittaa johonkin.

Uhkausta tehostaakseen nainen oli polttanut 18-vuotiaan uhrin takkiin reiän tupakalla niskan kohdalle. Tupakka oli polttanut reiän myös uhrin huppariin, johon tuli reikä.

Tämä on ainut asia, johon vanhemmat olisivat voineet vaikuttaa osaltaan. Asuinpaikan muutos ja opiskelu- ja katkopaikka riittävän kaukaa. Mä en lastani olisi noin pitkään altistanut tollaselle ympäristölle.

Toki nämä tuppaa palaamaan sieltä kaukaakin, mutta olisi päässyt ainakin hetkeksi irti ja ehkä tajunnut pysyä poissa.

Mä tiedän yhden tapauksen, joka saatiin irti ympyröistä juuri noin. Pääsi jaloilleen lopulta vaikka kovin veto oli takaisin. Tässäkin tapauksessa toki sit 10 vuoden päästä uskoi olevansa riittävän vahva palaamaan ja eipä siinä sit mennyt vuottakaan kun hautajaisia järkättiin. Nämä on surullisen yleisiä tapauksia noissa piireissä, me saadaan lukea vain yksittäisistä.

Joistain ei vaan ole eläjiksi. Tämäkin pitäisi yhteiskunnan uskaltaa myöntää. Kaikkia ei voida auttaa.

Vierailija
318/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä alkaako narkkaamaan.

Kuvottava kommentti kun kyseessä lapsi. Luuletko että jotkut 14-vuotiaat jotka ajautuvat huonoon seuraan oikein tarkoituksella "alkavat narkkaamaan". Eiköhän se ole monen huonon tilanteen summa, että siihen elämään päätyy.

14 v. on jo älyllinen olento, ei mikään taapero. Se valinta nimenomaan tehdään tarkoituksella: Lähdenkö mukaan vai jäänkö kotiin. Toinen valinta tehdään silloin kun mietitään kenen mukaan lähden. Kolmas on otanko ja neljäs on annanko. Eivät nuoret ole tahdottomia marionettenukkeja, vaan päättävät ihan omin jaloin lähteä bilettämään, valitsevat seuransa ja tekevät itse tekonsa.

-eri

Jos 14v olisi täysin älyllinen olento joka ymmärtää mitä hän tekee, silloin hän olisi myös oikeuden edessä korvausvastuullinen, hän saisi ajaa autolla ja ostaa alkoholia, ottaa lainaa tai esimerkiksi vuokrata asunnon. 

Ei hän juridisessa vastuussa olekaan, mutta tuota pienempikin lapsi päättää jo kenen kanssa hengaa, mitä kotona kertoo ja juoko tai polttaako.

Et taida ymmärtää elämästä mitään, voi raukkaa. Tynnyrissäkö olet kasvanut? Aloitapa vaikka lukemalla psykologiaa, siinä on sulle hyvä vinkki noin alkuun.

Psykologiassa painotetaan omien valintojen merkitystä. Siellä kyllä selitetään miksi ihmisistä on tullut mitä he ovat, mutta korostetaan, että omat valinnat ovat kaikkein merkityksellisimpiä. Voidaan tunnistaa mistä jotkut asiat juontuvat, mutta se ei estä tekemästä uusia omia valintoja ja muuttamasta omaa tulevaisuutta.

Lopeta jo tuo hyödytön valinnoista jankkaaminen. Jotkut valinnat on helpompia kuin toiset, ja me pidempään eläneet pystymmekin usein toteamaan että nyt valitsisin toisin jostakin asiasta, mutta tämä tyttö ei elänyt eikä kokenut tarpeeksi kauan oppiakseen tällaisen elämässä tärkeän asian, koska muut tekivät myös oman valintansa joka olikin sitten vähäsen kohtalokkaampi VALINTA!

Jos joku elossa oleva nuori valitsisi toisin. Hän pohtii tuolla lähteäkö tuntemattomien matkaan ja "hankkia elämä", vai jäädäkö sittenkin kotiin kuuntelemaan älykkäitä äänikirjoja tai pitääkö kuulokkeiden kanssa kotidisko. Kannattaa valita ne äänikirjat ja kotidisko. Ehkä sen valinnan ansiosta tie johtaa kohtaamaan mukavia puolituttuja, joiden kanssa ystävystyy loppuelämäksi. Mieluummin yksin, kuin huonossa seurassa, ei ole yhtään hassumpi ohjenuora.

Ei voitu pelastaa Adeliinaa, mutta pelastetaan joku toinen nuori, eikös?

Wauuu!! Nobel on sinun!

Aivan. Onkin tärkeämpää keskittyä kauhistelemaan myyjiä ja velaperijöitä ja odottaa, että he alkavat käyttäytymään, kuten ihmisten kuuluu. Sittenhän ongelma on poistunut O.o

Sori, mutta itsehän ehdotin aivan yhtä yksinkertaista ratkaisua, kunhan vaan Ade olisi oppinut käyttäytymään kuten kuuluu ja valinnut sen äänikirjan, olisipa maailma ja sen ratkaisut noin yksinkertaisia, mutta on yksi asia valita väärä seura ja ihan next level asia valita henkirikos.

Vierailija
319/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osanottoni sinulle. Mutta tuskinpa he kuolivat ryyppykaveridensa pahoinpiteleminä, toisin kuin Adeliina? Tässä on se ero, eli laittomuudesta seuraa muuta rikollista toimintaa, kuten velanperintää, uhkailuja, pahoinpitelyjä jne. 

Eloon jäi silloin, vähän turski kun ei meinannut henki tapon yrityksen jälkeen kulkea, mutta mitäs pienistä kännikalojen kommelluksista. Hauskaa viihdettä perheen lapsille.

Vierailija
320/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko ruma vai miksei maksanut pikkuvelkoja seksillä?

Pikkuvelkoja? Näyttivät olleen keksittyjä velkoja.

Mistä sä sellaista "näit" tai päättelit, että olivat keksittyjä velkoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi