Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmiset uskaltavat mennä lääkäriin kun lääkäri voi kirjoittaa mitä vain negatiivista kantaan?

Vierailija
29.09.2023 |

Ja muut voivat lukea niitä kirjoituksia. Potilastiedot eivät pysy salassa.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt olko tyhmiä, ei niitä potilastietoja pääse kuka tahansa lukemaan ja niilläkin jotka pääsevät pitää olla todellinen syy miksi niitä katsovat. Ilman syytä ihmisten potilastietoja eivät saa edes lääkärit lukea ja jokaisesta käynnistä potilastiedoissa jää jälki. On täysin oma häpeä jos joku luovuttaa omat tunnuksensa jollekin ja tämä käy sitten niillä tunnuksilla kurkkaamassa tietoja omakannata.

Omakannan lukemisista jää jälki. Mutta olkaa huoleti, sairaaloiden omissa potilastietojärjestelmissä lukee paljon enemmän tietoja ja niitä lukee paljon useampi ja niitä ette tule ikinä ilman erillistä pyyntöä edes näkemään.

Vierailija
22/72 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa kielto/esto, ettei potilastietoja saa lukea. Joskus on niin, että jos on esim. sairastanut burnoutin niin jatkossa kaikki sairaudet diagnosoidaankin mielenterveydestä johtuviksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä tiedoista saa kyllä hyvät massit. Voisi myydä eteenpäin.

Vierailija
24/72 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa kielto/esto, ettei potilastietoja saa lukea. Joskus on niin, että jos on esim. sairastanut burnoutin niin jatkossa kaikki sairaudet diagnosoidaankin mielenterveydestä johtuviksi.

Mistähän säkin tämän tietosi revit? Lukenut joskus vauvapalstalta jonkun kamelin vouhotusta? Itsellä ainakin mt-diagnoosi ja silti hoidetaan somaattiset taudit vähintään yhtä hyvin kuin ennenkin. Mun mielestä on ihan pimeetä pelotella ihmisiä piilottelemaan tietojaan. Olen ollut myös itsetuhoisen ja silti saanut asiallista kohtelua. Enkä ole koskaan saanut lähetettä pakkohoitoon vaikka tietoni on monen monta lääkäriä lukenut. Ennen avun hakemista mua oikeasti pelotti puhua itsemurha-asioista lääkäreille ja juuri tuollaisia pelotteluja luin. Luulin että tehdään joku pakkolähete mutta päinvastoin, mua alettiin hoitaa ihan yhteistyössä mun kanssani.

Vierailija
25/72 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niistä tiedoista saa kyllä hyvät massit. Voisi myydä eteenpäin.

Tuskin olet ensimmäinen, joka tuon keksii. Olisi helppo uskoa, että joku tiedustelupalvelu maksaisi hunajaa koko kenraalikuntaan terveystiedosta.

Vierailija
26/72 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt olko tyhmiä, ei niitä potilastietoja pääse kuka tahansa lukemaan ja niilläkin jotka pääsevät pitää olla todellinen syy miksi niitä katsovat. Ilman syytä ihmisten potilastietoja eivät saa edes lääkärit lukea ja jokaisesta käynnistä potilastiedoissa jää jälki. On täysin oma häpeä jos joku luovuttaa omat tunnuksensa jollekin ja tämä käy sitten niillä tunnuksilla kurkkaamassa tietoja omakannata.

Jokohan joku on luovuttanut ne tunnukset pistoolin piippu lapaluiden välissä?

Vierailija
27/72 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa luin kantaa ja niin tuli paha mieli että en enää lue. Nytkin järkyttävät palovammat jalassa mutta prkl en tod. mee lekurille.

Vierailija
28/72 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa luin kantaa ja niin tuli paha mieli että en enää lue. Nytkin järkyttävät palovammat jalassa mutta prkl en tod. mee lekurille.

Lääkäriin ei kannatakaan mennä, jos ei oikeasti tarvitse apua. Jos tarvitsee, niin jätä omakanta lukematta, niin voit rauhassa mennä.

Vierailija
29/72 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainakin on mukavaa ja mielenkiintoistakin lukea omakannasta muiden näkemyksiä minusta. Sen jälkeen on tietysti syytä miettiä, että miksi joku muu näkee minut niin. Lisähauskuutensa tuo tietysti merkinnät, joissa oikean jalan vamma muuttuukin kesken hoidon vasempaan jalkaan tms. Terveisiä vaan kaikille hyvinvointialueen lääkäreille ja hoitajille. Tulen luoksenne taas tiistaina, vaikka en katsokaan itse olevani "hyvinvoiva"!

Vierailija
30/72 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kiinnostuu mun gynekologikäynneistä niin siitä vain 😆. Muilla lääkäreillä en ole käynyt vuosikausiin ja gynelläkin pari vuotta sitten.

Vierailija
31/72 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kirjoiteltu vaikka mitä ennen kantaakin. Olin yths lääkärillä migreenistä. No,mulle annettiin mun potilaskansio mukaan jonkun sekaannuksen takia. Luin kansiota odottaessani lääkärille pääsyä. Siellä oli tosi vähättelevää tekstiä sairauksistani. Potilas kuvittelee,potilas luulee jne. Muistaakseni vein kansion neuvontaan ja lähdin kotiin.

Vierailija
32/72 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyytänyt omia potilastietojani mutta joka kerran sanotaan, että potilaalla ei ole niitä oikeutta saada. 

Vierailija
33/72 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pyytänyt omia potilastietojani mutta joka kerran sanotaan, että potilaalla ei ole niitä oikeutta saada. 

Kirjallisesti pitää pyytää. Tehty hankalaksi mutta potilaalla on oikeus ne saada. Eri asia on, onko siitä mitään hyötyä. Jos epäilet hoitovirhettä tms. niin toki kannattaa pyytää. Jos vain silkkaa uteliaisuuttasi haluat lukea, niin sitten kannattaa venyttää omaa huumorintajua ettei turhaan revi pelihousujaan korjauksien takia.

Vierailija
34/72 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kirjauksien, ei korjauksien takia:)

Vierailija
35/72 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kai silloin kun lääkäri haluaa sanoa haista v in naamaa mutta ei voi. Sitten hienoin sivistys lääketieteen sanoilla samaa.

Vierailija
36/72 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelee mitä kirjoittelee. Välillä kirjoittavat aivan höpöjä. Ketä kiinnostaa? 

Vierailija
37/72 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin terveyskeskuksessa on jokaisen potilaan kohdalla oma järjestelmä, mihin lääkärit ja hoitajat voivat laittaa viestejä toisilleen ja ne eivät näy kannassa.

Vierailija
38/72 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertaakaan lukenut itsestäni yhtäkään negatiivista kommenttia. Täysin asiallisesti ovat lääkärit kirjoittaneet sairauteni tilasta.

Vierailija
39/72 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittelee mitä kirjoittelee. Välillä kirjoittavat aivan höpöjä. Ketä kiinnostaa? 

Ei todellisuudessa kauheasti ketään, vaikka jokainen itsestään kuvittelee olevansa niin erityinen että kaikkia kiinnostaa.

Vierailija
40/72 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin terveyskeskuksessa on jokaisen potilaan kohdalla oma järjestelmä, mihin lääkärit ja hoitajat voivat laittaa viestejä toisilleen ja ne eivät näy kannassa.

Ja tämä sama on yksityisillä. Eli omakanta on aika toissijainen.