Haluaisin tilata jonkin lehden, mutten osaa valita.
Ajattelin ostaa itselleni lahjaksi esim 8 tai 11 numeroa :)
Sekä historia, että tiede kiinnostaa.
National Geographic tulee sukulaiselle ja saan siellä aina lukea uusimman.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan sinusta.
Tiedän, että riippuu. Olen kaikista joskus ostanut irtonumeroita, mutta kaikki ovat kiinnostavia ja kaikkiin kolmeen mulla ei ole varaa.
Samaten en oikein tiedä kumpi esim Tieteen kuvalehdestä ja Tiede-lehdestä olisi parempi - asiantuntevampi.
- ap
Tiede-lehti on ok, mutta suunnattu ehkä enemmän nuorille. Jos itsellä luonnontiedetaustaa, on vähän liian helppo eli sitten tieteen kuvalehti tai tiede historia
niin & näin -lehti ei ole varsinaisesti keskittynyt historiaan, vaikka lehdissä onkin osiona jonkin filosofianhistoriallisesti merkittävän tai muutoin kiinnostavan vanhemman tekstin suomennos. Kuitenkin suosittelen vilkaisemaan, jos olet kiinnostunut suomenkielisen aikakauslehden tilaamisesta, sillä ainakin itse olen löytänyt joka numerosta vähintään jotakin kiinnostavaa. https://netn.fi/fi
SK kirjoitti:
niin & näin -lehti ei ole varsinaisesti keskittynyt historiaan, vaikka lehdissä onkin osiona jonkin filosofianhistoriallisesti merkittävän tai muutoin kiinnostavan vanhemman tekstin suomennos. Kuitenkin suosittelen vilkaisemaan, jos olet kiinnostunut suomenkielisen aikakauslehden tilaamisesta, sillä ainakin itse olen löytänyt joka numerosta vähintään jotakin kiinnostavaa. https://netn.fi/fi
Tää oli mielenkiintoinen! Jäin selailemaan vähän vanhoja lehtiä. Kiitos vinkistä!
- ap
Vierailija kirjoitti:
Tiede-lehti on ok, mutta suunnattu ehkä enemmän nuorille. Jos itsellä luonnontiedetaustaa, on vähän liian helppo eli sitten tieteen kuvalehti tai tiede historia
Kiitos. Vähän tällainen etiäinen minulla oli. On mulla ihan hyvin jo luonnontiedetaustaa. Kavereita ei teininä ollut niin opiskelin sitten historiaa ja luonnontieteitä ja tämä "harrastus" on jatkunut tähän päivään. :)
- ap
Suosittelisin Pahkasikaa jos vielä ilmestyisi. 🐗
Olen geologi ja luen paljon tiedelehtiä.
Tieteen kuvalehti on hyvä, lukijoita muuallakin kuin Suomessa joten aivan yhtä selkeästi ei ole ideologian puristusta kuin sangen lujasti trendejä myötäilevässä tiede- lehdessä.
Suomessa tutkijoiden vapaudessa puhua alastaan vakavia ongelmia ja yksi totuus vain kerrallaan hyväksytään eikä tuota vallitsevaa totuutta saa kyseenalaistaa.
Tiede- lehti kaikkein värittyneimpiä julkaisuja. Silti lisäsin AP.n harkinta- tai ainakin lukulistalle myös Tiede Luonto- julkaisun.
Minä ottaisin sen historian. On paljon mielenkiintoista lukemista.
Tekniikka ja talous- lehti käsittelee tekniikan ja talouden lisäksi myös historiaa ja tiedettä. Eikä se tule yleensä kirjastoihin kuten esim Tieteen kuvalehti tulee joten sitä voisit lukea/lainata kirjastosta.
Riippuu ihan sinusta.