Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi merkittävää Sokeriveroa ei oteta käyttöön Suomessa

Suuri sokerivero, kyllä vai ei?
29.09.2023 |

Terveysvalinnalla mielenkiintoinen kirjoitus liittyen sokerin verotukseen - miksei Suomessa oteta tätä käyttöön? Karkkipussi voisi hyvin maksaa 2€ sijaan vaikka 6€. Vähenisi ihmisten turha kulutus ja karkin nauttiminen olisi enää sellainen harvinainen herkku, vähän kuin viinin nauttiminen.

Miksi sokerin verotus on jätetty olemattomaksi ja täten mahdollistettu ihmisten jokapäiväinen sokerituotteiden mussutus? Ei tästä voi meitä ihmisiä syyttää, että syödään karkkia, vaan valtio voisi nostaa tuon veron niin kuluttajina miettisimme pari kertaa haluamme oikeasti syödä karkkia, jonka pussihinta on esim. sen 6€

https://terveysvalinta.com/sokerivero/

Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion tehtävä ei ole holhota kansalaisiaan vaikka jotkut haluavat holhoojan itselleen vielä aikuisena. Jokainen tekee itse omat päätöksensä ja ovat vastuussa teoistaan ja päätöksistään. Mikään pakko ei ole ostaa karkkia vaikka kuinka niitä tuodaan silmiesi eteen. Älä mene kauppaan nälkäisenä.

Vierailija
2/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ettet selvästikään ole kovin fiksu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion tehtävä ei ole holhota kansalaisiaan vaikka jotkut haluavat holhoojan itselleen vielä aikuisena. Jokainen tekee itse omat päätöksensä ja ovat vastuussa teoistaan ja päätöksistään. Mikään pakko ei ole ostaa karkkia vaikka kuinka niitä tuodaan silmiesi eteen. Älä mene kauppaan nälkäisenä.

Tällä logiikalla alkoholia ja tupakkaa on kuitenkin verotettu rankasti, jotta voitaisiin kontrolloida ihmisten kulutusta ja toisaalta siirtää osa haittatuotteiden myyntituotoista terveydenhuoltoon, jossa hoidatetaan näiden tuotteiden aiheuttamia vahinkoja.

Vai onko mielestäsi perustelua, että jos esim. sinä et juo alkoholia tai polta tupakkaa, niin niitä voi verottaa, mutta koska tykkäät syödä sokeripitoisia juttuja, niin niitä ei kuulu verottaa?

Vierailija
4/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä logiikalla alkoholia ja tupakkaa on kuitenkin verotettu rankasti, jotta voitaisiin kontrolloida ihmisten kulutusta ja toisaalta siirtää osa haittatuotteiden myyntituotoista terveydenhuoltoon, jossa hoidatetaan näiden tuotteiden aiheuttamia vahinkoja.

Vai onko mielestäsi perustelua, että jos esim. sinä et juo alkoholia tai polta tupakkaa, niin niitä voi verottaa, mutta koska tykkäät syödä sokeripitoisia juttuja, niin niitä ei kuulu verottaa?

Älä laita sanojasi minun suuhuni.

Sanoin valtion tehtäviin ei kuulu holhota kansalaisiaan ja se pätee tuohon ja kaikkeen muuhunkin.

Vierailija
5/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä ettet selvästikään ole kovin fiksu.

Eikö sinulla ole mitään järkevää sanottavaa aiheesta? Taidat itse olla täysi idiootti.

Vierailija
6/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan luovu makeasta vaikka tulis kuinka iso vero vaan.

Vierailija
7/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä laita sanojasi minun suuhuni.

Sanoin valtion tehtäviin ei kuulu holhota kansalaisiaan ja se pätee tuohon ja kaikkeen muuhunkin.

Eli sun mielestä pitäisi olla hyvinvointiyhteiskunta jossa valtio kustantaa terveydelliset hoidot ihmisille, jotka itse pilaa terveytensä epäterveellisillä elämänvalinnoilla? Ei oikein käy järkeen. 

Siitä oon samaa mieltä, että ihmisen kuulisi saada päättää omista kulutusvaihtoehdoista, mutta silloin täytyy myös olla 100% kustannusvastuu kun sairastuu. Tämä toteutuu lähinnä hyvin kapitalistissa maissa mm. USA. Minun ei varmaan tarvitse erikseen mainita miten siellä on mennyt? Jopa suomalaisia lihavempi väestö, luokkaeroista puhumattakaan. 

Vierailija
8/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Jos ei ihan noin suurta korotusta, niin vallan hyvin vaikka 30% lisää hintaa. Miettikää mitkä verorahat siitä kertyisi!

Vierailija
9/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska elinkeinoteollisuus nostaa äläkän.

Vierailija
10/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavien terveydenhoitokulut on melkein 700 euroa enemmän vuodessa kuin normaalipainoisen. Saisivat sokerin mässyttäjät maksaa enemmän veroja.

Vierailija
11/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole huomannut, niin sokerin hinta on lähes tuplaantunut parissa vuodessa.

Vierailija
12/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sokerisuhteissa pitää maksaa veroa. Niinhän tämä 2000 euron nainenkin teki. Maksoi lahjaveroa.

Vierailija
13/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska elinkeinoteollisuus nostaa äläkän.

No kuluttajahan sen hinnan lopulta maksaa. Sokeria ei tarvitse ihminen ihan yhtään mihinkään.

Vierailija
14/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkki on jo aika kallista. Kahdella eurolla ei saa suurinta osaa karkkipusseista. Kyllä jo näillä hinnoilla jää usein karkit ostamatta.

Vierailija
15/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavien terveydenhoitokulut on melkein 700 euroa enemmän vuodessa kuin normaalipainoisen. Saisivat sokerin mässyttäjät maksaa enemmän veroja.

Käypäs joskus päivystyksessä. Kyllä siellä ne juopot on ylivoimaisesti suurin osa potilaista.

Ensin täyskielto viinalle ja tupakalle, sitten voit alkaa saivartelemaan muusta.

Vierailija
16/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaikilla lihavilla. Käyn harvoin lääkärillä ja mulla ei ole lääkitystä. En syö karkkia joka viikko.

Vierailija
17/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisen epäterveellisen imuttamista ylläpidetään, jotta ihmiset on oikein sairaita ja kuolee ennen aikojaan ja suurin määrin. Se on vain yksi keino monista, millä suomalaiset saadaan hävitettyä.

Vierailija
18/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orkade inte läsa men Finland har klart för få och för låga skatter. Är man så lat att man inte orkar hitta på nya skatter kan man väl ens flerdubbla de som finns?

Vierailija
19/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska se on älytön. Nytkin lantrinkimehu maksaa melkein 7e yhdessä kaupassa ja aspartaamimyrkkymehu maksaa 3e. Ja jossakin marjamehussa voi sentään olla antioksidantteja, ei sitä pulloa kerralla vedetä. Riippuu ihan laadusta. 

Vierailija
20/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska se on älytön. Nytkin lantrinkimehu maksaa melkein 7e yhdessä kaupassa ja aspartaamimyrkkymehu maksaa 3e. Ja jossakin marjamehussa voi sentään olla antioksidantteja, ei sitä pulloa kerralla vedetä. Riippuu ihan laadusta. 

Bananrepubliker har bananrepublikers problem och logik, vilken närmast är godtycklighet, mutor och släktförhållanden.