Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tuntemattomien tatuoinnit vaivaavat joitain ihmisiä niin paljon?

Vierailija
29.09.2023 |

Mikä siinä on, että pitää itkeä muiden tatuoinneista? Että ne rumentaa ja kauheaa mitä sitten kun on vanha jne. Miksi tatuoinnit herättää niin paljon tunteita? Onhan tämä nyt hemmetin typerää. Ei kenenkään tarvitse tyylillään miellyttää muita. Se, että vanhenee tatuointien kanssa, ni mitä sitten? Mikä siinä on ongelma, mitä se tällaista valittajaa niin paljon haittaa?

Ja onko nämä valittajat sitten oikea silmänilo muille ihmisille? Tai ovatko he sellaisia, jotka elää niinkuin "kuuluu elää", uskaltamatta olla omia itsejään? Kun ilmeisesti ihmisten pitäisi olla niinkuin muut odottavat, eikä niinkuin itse haluaa.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran näin terassilla jenkki vankila tatskan täysihippi suomalaisella. Se tatska on erittäin vaarallinen kantaa eli käytännössä jenkkilässä sen kantaja on valmiina kuolemaan sen puolesta ja siellä niitä vihollisia riittää. Tyyppi on sitten joku silmälasipäinen aliruokittu hippi.

Ja tiesit ettei ole istunut jenkkilässä koska...?

Ymmärrän toki tarpeesi päästä pätemään kavereillesi tällä, siinä kun tuntee saavansa sellaisen vaarallisen auran itselleen ikäänkuin tietäisi asioita ihan elävän elämän kylmänkalseista kokemuksista, eikä olisi omaksunut juttuja telkkarisarjoista ja internetistä oman kotisohvan turvallisessa syleilyssä. 

Vierailija
42/85 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä töhrysi piilossa niin ei häiritse.

Kuule, häiriinny ihan rauhassa. En piilottele, enkä häpeile. Mä en oo tullut tänne kaikkia miellyttämään. Siinähän tuhiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei häiritse, itselläkin on.

Ainoastaan poikkeuksellisen huonosti tehdyt tatuoinnit näkyvillä paikoilla pistää silmään enkä voi olla ajattelematta että eikö niitä voi peittää.

Vierailija
44/85 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummonikin sen tiesi, ei oo kissaa karvoihin katsominen. Nykymaailman ulkonäkökeskeisyys on minusta häiritsevää. Mitä merkitystä sillä on missä kuorissa ihminen haluaa näyttäytyä. Eikö pääasia ole mitä pääkopasta löytyy? Ihmisarvo on kaikilla sama.

Huvitun aina taivastelusta että miltä nuo tatuoinnit näyttää sitten vanhana? Vanheneminen on mielestäni kaunista, se kertoo eletystä elämästä. Kauneutta on siellä missä sitä haluaa nähdä, joku näkee sammaloituneen, vanhan puun ja on kaatamassa sitä siitä syystä.. Sama asia. Kaikki mikä on erilaista kuin juuri minä, on rumaa, pelottavaa ja sellainen täytyy poistaa silmistä.

Annetaan pelokkaiden, sivistymättömien, ja pikkusieluisten ihmisten pahastua tatuoinneista. Tiputetaan sitten maan pinnalle ja ei suvaita kenenkään kiusaamista, jos vouhkaamaan asiasta alkavat.

Vierailija
45/85 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No äh. Nää on näitä makujuttuja, jotka todellakin ihmetyttävät.

Ymmärrän taidokkaat, harkitut ja oikeasti hienot tatuoinnit, mut sit on ne töherrykset...

Mut ei tulis mieleenikään lausua mielipidettäni ääneen.

En käsitä täyteainein turvotettuja huuliakaan, mut jonkun mielestä ovat vissiin sitten hienot. Mitäpä se mulle kuuluu?

Nimenomaan näin. Verrokkina voisi käyttää fraffitia. Harva kokee rumiksi taidokkaat ja ammattitaidolla tehdyt muraalit tai graffitit, mutta suurinosa ei pidä tageja ja heikkolaatuisia teoksia kauniina saati taiteena. Sama juttu tatuoinneissakin.

Vierailija
46/85 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei häiritse, itselläkin on.

Ainoastaan poikkeuksellisen huonosti tehdyt tatuoinnit näkyvillä paikoilla pistää silmään enkä voi olla ajattelematta että eikö niitä voi peittää.

Kyseessä on oikeasti kuviointi.

Ei suinkaan "uuskielen" lanseeraama virheellinen käsite "tatuoinnista".

Kyseessä on kuitenkin kuvio.

Termit haltuun niiden oikeilla nimillä.

Vierailija
47/85 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tattoo ei sanana edes kuulosta täkäläiseltä, saati sitten näytä siltä.

Vierailija
48/85 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuviointiliikkeet ovat hyvä bisnes.

Vierailija
49/85 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuviointiliikkeet ovat hyvä bisnes.

Tietenkin.

Eihän heidän muussa tapauksessa annettaisi täällä edes harrastaa toimintaansa.

Vierailija
50/85 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinnit vain yksinkertaisesti sattuvat silmiin, kun niitä näkee. Ovat niin rumia. Lisäksi niitä kantaa yleensä erittäin epäsiistit ja läskit ihmiset, joiden elämään kuuluvat juuri tatuoinnit, tupakka ja viina. Yhteiskunnan rahoilla, tietenkin, koska suurin osa heistä ei ulkomuotonsa perusteella välitä töitä tehdä.

Kyllä nyt rankkelee. Aiai kun on rankkaa. Ihan pitää jotakin omasta mielestä rumaa katsella. Kyllä pitäisi kaikki asiat mitkä jonkun mielestä on rumia siivota pois silmistä. Tatuoinnit, värjätyt hiukset, värjäämättömät hiukset, viikset ja parrat, neukkukuutiot, autot, rumat teippaukset liikkeiden ikkunoissa, rumat patsaat, aurinkovarjot, aika monet kaupungitkin, joku Kouvola esimerkiksi (anteeksi kouvolalaiset, mun mielestä se on vaan ruma kaupunki). Kaikki pois, on liian rankkaa jos joutuu näkemään jotain rumaa.

Rumat ihmiset, menkää kotiinne..

Vierailija
51/85 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No äh. Nää on näitä makujuttuja, jotka todellakin ihmetyttävät.

Ymmärrän taidokkaat, harkitut ja oikeasti hienot tatuoinnit, mut sit on ne töherrykset...

Mut ei tulis mieleenikään lausua mielipidettäni ääneen.

En käsitä täyteainein turvotettuja huuliakaan, mut jonkun mielestä ovat vissiin sitten hienot. Mitäpä se mulle kuuluu?

Mä en tajua ripsienpidennyksiäkään. Tai laminoituja kulmia. Tai muutenkaan näitä nykyisiä kulmakarvavillityksiä. Milloin on siittiöt silmien yläpuolella, milloin kauheat mustat palkit puoleen väliin otsaa. Mutta kukin tyylillään, en traumatisoidu noiden näkemisestä, saati yritä kieltää ketään. Värjätköön koko naaman vihreäksi jos mieli tekee.

Vierailija
52/85 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No muuten ihan sama mutta 2 asiaa: jos olen kiinnostunut jostain tytöstä, niin jos sillä onkin ruma iso tatska niin ei sitten kiinnostele jatkaa kuin kaveripohjalla. 

Toinen että jos mulla on kaksi hakijaa töihin niin teen kaikkeni että se tatskaamaton pääsee.

Mistäpä sinä niistä tatuoinneista aina tiedät? Vai onko työn saannin vaatimuksena alastonkuva koko vartalosta niin edestä, takaa, kuin sivuiltakin?

T: 4 tatuointia joita työnantaja ei ole koskaan nähnyt kun ei ole tapana olla ilman paitaa ja/tai housuja töissä.

Vierailija
53/85 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 tatuointia itsellä kirjoitti:

Mummonikin sen tiesi, ei oo kissaa karvoihin katsominen. Nykymaailman ulkonäkökeskeisyys on minusta häiritsevää. Mitä merkitystä sillä on missä kuorissa ihminen haluaa näyttäytyä. Eikö pääasia ole mitä pääkopasta löytyy? Ihmisarvo on kaikilla sama.

Huvitun aina taivastelusta että miltä nuo tatuoinnit näyttää sitten vanhana? Vanheneminen on mielestäni kaunista, se kertoo eletystä elämästä. Kauneutta on siellä missä sitä haluaa nähdä, joku näkee sammaloituneen, vanhan puun ja on kaatamassa sitä siitä syystä.. Sama asia. Kaikki mikä on erilaista kuin juuri minä, on rumaa, pelottavaa ja sellainen täytyy poistaa silmistä.

Annetaan pelokkaiden, sivistymättömien, ja pikkusieluisten ihmisten pahastua tatuoinneista. Tiputetaan sitten maan pinnalle ja ei suvaita kenenkään kiusaamista, jos vouhkaamaan asiasta alkavat.

Tässä on hyvä neuvo. Tatuointi on siitä hyvä, että sen avulla saa helposti tunnistettua juuri kaikki nämä pelokkaat, sivistymättömät, ja pikkusieluiset ihmiset joiden kanssa ei halua muutenkaan olla tekemisissä.

Se on siis win-win molemmille osapuolille.

Vierailija
54/85 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomenkielessä tattoo tarkoittaa sotilasmusiikkitapahtumaa.

Pysyvä kuva ihossa on sitten tatuointi suomeksi.

Vierailija
55/85 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana harkitsin vakavasti tatuointia, nyt olen tyytyväinen ettei ole levää pitkin kroppaa. 

Toisten tatuoinnit ei vaivaa, tai ärsytä elleivät ole täysin asiattomia, mutta silloin ärsyttävät yhtä paljon kuin asiattomat jutut, tai paidatkin. 

Vierailija
56/85 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomenkielessä tattoo tarkoittaa sotilasmusiikkitapahtumaa.

Pysyvä kuva ihossa on sitten tatuointi suomeksi.

Torvia kumpaisessakin pitämässä melua itsestään. 

Vierailija
57/85 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No muuten ihan sama mutta 2 asiaa: jos olen kiinnostunut jostain tytöstä, niin jos sillä onkin ruma iso tatska niin ei sitten kiinnostele jatkaa kuin kaveripohjalla. 

Toinen että jos mulla on kaksi hakijaa töihin niin teen kaikkeni että se tatskaamaton pääsee.

Just. Että valitaan työntekijä tällaisella perusteella. Olet sinäkin oikein järjen jättiläinen.

Vierailija
58/85 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ärsytä. Ainoastaan jos on selvästi väriä kaipaava kukka ja se on musta. Tai sininen kulunut ääriviiva.

Mustat tatuoinnit muuttavat aina väriään vanhemmiten, mutta Siinäpähän häiritsevät sinua.

Vierailija
59/85 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua häiritsee ainoastaan keittiöhenkilökunnan ja sairaanhoitajan tatskat, koska ne on likaisen näköisiä.

Juuri tämä esdeettinen haitta aloilla, joissa oletuksena on puhtaus ja hygienia. Ties mitä lyijyä noissa musteissa muutenkin on, joka sitten on omiaan aiheuttamaan terveyshaittoja asiakkaalle.

Pakko-oireista ajattelua. Ota vastuu omista terveysongelmistasi.

Vierailija
60/85 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään joka toisella nuorella on tatuointeja, kuljetaan legginseissä, joka toisella mieletön perse jne. Ei mitään persoonallisuutta vaan varsinkin nuoret naiset kaikki saman näköisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi