Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

,x*´*x,HELMENKANTAJIEN loppuvuosi 2006,x*´*x,

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu alkaa siis olla ohi taas tältä erää. Kyllä oli varmasti jo sään puolestakin ikimuistoinen joulu - harvoin jouluna on näin lämmintä ja lumetonta, mutta ei sen tietysti annettu haitata! =) Kinkkua on vielä aika kimpale jäljellä, eli tiedossa on lihaisa loppuvuosi.

Joulu meni mukavasti. Kotona ollessa tosin vatsa oli miltei jatkuvasti kivikova, kun ei istumaan oikein ehtinyt - siivousta, siivousta ja siivousta riitti/riittää. No, onneksi vierailimme aika paljon, niin silloin ei ollut yhtään niin paljon supistelua, kun sai vaan olla/istuskella ihan rauhassa.

Muksut sai taas niin paljon lahjoja (=leluja), että en tiedä mihin ne saadaan mahtumaan.. No, ovat ainakin mieluisia, pitää ehkä noita vanhoja leluja kierrättää/laittaa jonnekin varastoon, niin on nekin sit taas joskus ihan kuin uusia. Ihan _oikea_ pukki toi paketit, molemmat uskals sentään käsipäivää sanoa, ja karkit ottaa, mut esikoinen ei oikein pakettejaan uskaltanut hakea - isoveli avusti sitten kovasti. Syliin ei kumpikaan suostunut, oli se jännä paikka. ;)

Esikoinen sai jääkiekkopelin, ja se on ehkä se nro1 (vaikka siinä ikäraja 5v ja poika täyttää 03/07 vasta 4v..). Tyttö sai nukelleen vaunut, rattaat, turvakaukalon, rintarepun, keinun, sitterin, syöttötuolin.. ja ne on hänellä nyt sit tosi mieluiset - on oikea pikkuäiti (2v5kk). Niin, ja yhteiseksi saivat leikkikeittiön, jossa nyt saavat valmistaa ruokaa samalla kun minä kokkaan.

Nyt olis kuulemma meidän vuoro tänä vuonna kutsua naapurit meille uuden vuoden viettoon. Eli siivousta edelleen luvassa.. Minä en oikein ole ajatuksesta innostunut, mutta pitäähän meidänkin vuoro joskus olla. Ja ilotulitteet eivät voisi minua vähempää kiinnostaa (minusta ne ovat turhaa rahan haaskausta, ja vieläpä vaarallisia!), se haju ja metelikin on niin ällöttävää.. No niin, lopetan tämän valitusvirren kyllä nyt tähän!

Tänään olis jo hirvee halu päästä kauppoihin katteleen alennuksia! Vaikka tiedänkin, et se on varmasti vielä sitä, et kaupat mainostaa suurin kyltein -50% alea jne. ja sit se onkin se yks pieni pöytä, jossa on muutamia tuotteita -50% ja loput norm. hintaisia.. No mutta, jos kuitenkin jotain löytyis. Pojalle tarttis ainakin uudet kuomat saada, jospa ne olis jo alessa (viime vuonna löysin tytölle yli puoleen hintaan muistaakseni!).

Eipä nyt kummempia, seuraava neuvola taisi olla 3.1.2007, joten eihän siihen ole kuin viikko enää, vaikka kuullostaa jotenkin niin kaukaiselta.

[color=deeppink]* Mukavaa loppuvuotta 2006 kaikille! * [/color]

Minni & [color=teal]Mulperi [/color]32+2 (oho, kylläpä päivät vierähti, kun ei jouluna noita viikkoja enempiä ajatellut - hyvä näin!) =)

Vierailija
2/38 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeastaan ei meillä sen kummemmasti kotona joulu näkynytkään. Miehen siskon luona käytiin aattona sekä joulupäivänä syömässä (tai siis muut söi, minä elelin leivällä kun en jouluruoista perusta..) ja eilen haettiin pitsaa tapaninpäivän kunniaksi.. ;)

Kakkos/kolmos autokin saatiin eilen myytyä joten nyt on ylimääräistä sukan varressa ja tuntuu helpottavalta. Mies kun on kotona sen 7 viikkoa, joista ne 3 on sitten isyyslomaa ja rahaa tulee vähän vähempi siltä ajalta kuin normaalisti.. Mutta onpahan päästy siitäkin nyt!

Tyttö sai ison kasan leluja ja niissä on taas miettiminen mihin niitä laittaa. Pitäisi alkaa kohta eri laatikkoon laittaan ' pienten vauvojen' lelut, sillä on oikeastaan vielä ihan kaikki lelut tuolla omassa huoneessaan, jopa ne joilla ei leiki. Mieluisin lahja hälle tais olla keinuhevonen, jonka selkään kiipeää innokkaasti ja alkaa hokemaan ' kiikkaa..kiikkaa...kiikkaa.. ' :) ihana.

Uutena vuotena on tarkoitus pyytää tuttavapariskunta meille kylään, että saadaan viettää iltaa ja esikoinen pääsee kuitenkin nukkumaan omaan sänkyynsä oikeaan aikaan- me varmaan ammuskellaan muutamia raketteja ja saunotaan vaan.

Mutta nyt telkkarin ääreen ja aamupalan syöntiin.. Mukavia välipäiviä helmiksille!

H rv 34 (hui, enää 6 viikkoa la:han.. )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on ollut jouluna reissussa. Me todettiin jo pari vuotta sitten, että nyt riittää matkajoulut. Tänä jouluna oltiin koko ajan kotona. Isovanhemmat ja veljeni sekä miehen veli kävi kylässä ja me nautittiin kun ei tarvinnut pakkautua autoon kertaakaan!

Huomasin illalla nukkumaan mennessä, että laskettuun aikaan on alle 6 viikkoa ja vauvan painoarvioon 2-4 viikkoa, todennäköisesti kolme. Alkoi jännittää kun mietin että jos vauva on ison oloinen 3 viikon päästä, se ei ainakaan mene yliaikaiseksi vaan saatetaan jopa käynnistää etuajassa eli vauvan tulo on OIKEESTI tosi lähellä!!! Mua on alkanut jännittää synnytys kauhesti vaikkei aiemmin jännittänytkään, muistuu mieleen se järkyttävä kipu kun kätilö päätti että synnytän ilman puudutusta, ja sitten lapsi oli 4700g ja 54 cm yllätyksenä (painoarvio 3300g) ja hengitti huonosti. Esikoinenkin joutui päiväksi teholle koska oli imaissut vihreetä lapsivettä. Yhtään lasta en ole siis saanut syliini vaan molemmat heti viety pois paniikissa. Jos on merkkejä että lapsesta on tulossa iso, jankkaan sitä ennenaikaista käynnistystä ihan hirveesti tai sitten kysyn, oisko sektio mahdollinen jos on jostain syystä pakko päästää vielä yliaikaiseksi kuten viimeeksi vaikka tiesin itse vauvan olevan jätti. Näillä sokereilla ei rääpäleitä synnytetä.

JÄNNITTÄÄKÖ MUITA SYNNYTYS??? Luulin, ettei mua enää jännitä, mutta taisi sittenkin jäädä traumoja edellisestä. Pyysin silloin kovasti puudutusta, mutta kätilö sanoi ettei toiset vaan kestä kipua ja kieltäytyi tilaamasta epiduraalin vaikka synnytys kesti vielä monta tuntia ja lääkäreitä olisi kyllä ollut virka-aikaan saatavilla. KÄÄÄÄÄÄÄK!!!

Sänky on palasina makkarin nurkassa ja kaikki reunukset ja muut ostamatta siihen. Aiempien lasten reunukset on joutuneet hukkaan.

Olo on iso, mutta ei yhtään niin tukala kuin kuopuksesta näillä viikoilla vaikka painoa on useita kiloja enemmän kertynyt kuin silloin. Silloin närästi aivan järkyttävästi öin ja päivin. Nytkin närästää, muttei ihan koko ajan. Ja pystyn taas useimpina päivinä kävelemään ihan hyvin ulkona paitsi kun vauva pyörähtää välillä jalat alaspäin -silloin ei pysty kävelemään kun tulee pissat housuun! Tosin viimeiset viikothan ne on kypsimpiä ja nehän tässä on enää edessä. Jotenkin se helpottaa kun tietää raskauden olevan niin loppusuoralla, että millään ei joudu enää kauaa kärvistelemään. Toisaalta odottaa kauheesti vauvan tuloa maailmaan ja toisaalta hieman hirvittää, mitä se arki sitten on hänen ja 3- ja 5-vuotiaan kanssa. Vauvan hoito ei jännitä, vaan oma jaksaminen -kuopus oli koliikkivauva ja silloin olin tosi väsynyt monta kuukautta. Mutta nyt ei ainakaan ole kahta vaippaikäistä yhtä aikaa vaan vauva ja kaksi varsin omatoimista nuorta neitiä. Heillä ikäeroa on 1v 11kk, nyt tulee nuorimmille ikäeroa 3v 7-8kk.

Viime yönä koski mahaan ihan hirveesti jotenkin viiltävästi, en tiedä miksi. Heräsin siihen kauheseen kipuun. Nyt ei enää satu samalla tavalla, mutta en oikein tiedä mistä se johtui. Vähän enää kivistää. Ei se ollut tyypillistä supistusta, mutta ei mulla ollut huono olokaan eli tuskin mahatautiakaan. Oli siinä seassa supistuksiakin, maha oli ihan kovana. Myös tissejä särki kovasti yöllä. Toivottavasti ei toistu, oli kammoa. Vai onkohan nämä sitten jotain pikkukolmosen erikoissupistuksia?!

Heinä 34+2

Vierailija
4/38 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...loppuu tää syöminen:)Tai eihän kukaan pakottanut, mutta 3 päivää kaksi kertaa päivässä jouluaterian syöminen alkaa hiukan tuntumaan raskaalta. Lähdenkin pian kauppaan hakemaan salaattitarvikkeita ja vichyä. Ai että tuntuu ajatuksenakin jo hyvältä.

Tasan viikon päästä olisi synnärille tutustuminen ja synnytystapa-arvion tekeminen.Sitä odotan kovasti. Pitäisi loppuviikosta lähteä ostoksille ja ostaa uusi ruokapöytä ja tuolit ja valmistella muuttoa, joka on 12.1.

Mua ei sinänsä jännitä synnytys, mutta koska odotan esikoista, niin en tiedä mitä odottaa.On siis vähän erikoinen fiilis: odottava, ehkä vähän jännittynyt, utelias...

Mä olisin muuton jälkeen heti valmis siihen, että pikkumies tulisi maailmaan, silloin on viikkojakin mukavasti kasassa. Toivottavasti ei mene yliaikaiseksi...

Mukavaa loppuvuotta kaikille helmiksille!

sjt+pikkumies 35+1

Vierailija
5/38 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippuli vaan kaikille! En ole taaskaan ehtinyt aikoihin kurkistella tänne pinoihin - mahdammeko kaikki olla vielä yhtenä kappaleena?

Olo on iso - jo viikko sitten olin saman kokoinen kuin esikoista synnyttämään lähtiessä ja reilut 7vkoa vielä jos laskettuun tähtää..

Joku täällä kyselikin, että jännittääkö, niin täytyy myöntää, että huomattavasti enemmän kuin ed.raskaudessa koska nyt tiedän mitä tulossa on. Vaikka voisin kuvitella, että aika helpolla pääsin ekassa synnytyksessänikin. Mutta silti on olo sellainen, että nyt tulee tuntumaan. Onkohan se sitä, että on liikaa lukenut erilaisista asioista ja kuullut tarinoita mitä voi synnytyksessä mennä pieleen, vai onko se iän mukanaan tuomaa? kaiken kaikkiaan kuitenkin olen jo todella kärsimätön, että koska tämä on ohi ja pääsee vatsasta eroon..

Ja sitten pitää vielä täällä töissä kärvistellä (9pvää jäljellä) eikä motivaatiota laisinkaan. Huh - muu perhe jää nukkumaan kotiin, niin meikäläinen jättivalas vatsansa kanssa painelee duuniin. On se niin väärin. Mutta niinhän sitä sanotaan, että odottavan aika on pitkä ja sen kyllä jo huomaa.

Muutoin olo on ollut viime aikoina suorastaan loistava (joskin kömpelö) mutta kun veriarvot on saatu nousemaan, niin energiaa riittää jopa petipuuhiin asti mikä on todella uutta tässä raskaudessa ;) No mies oli tästä joululahjasta enemmän kuin iloinen. Vaikkakin seuraukset eli supistelut seuraavana päivänä olivat aika mojovat. Uskallatteko harrastella vielä täysin rinnoin petipuuhissa vai onko moiset jo unohdettu? No täytyy sanoa, että onhan se vatsa jo aika lailla tiellä..

Mutta erittäin mukavaa vuodenvaihdetta kaikille Helmislaisille ja voimia loppuodotukseen! Koskakohan saamme ensimmäisiä synnytysuutisia kuulla?

toivoopi Kaksosnainen ja pikku-prinsessa 32+5

Vierailija
6/38 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin joulusta ruvetaan toipumaan, turvonneen mahan ja hurjan ähkyn kanssa. Tuli syötyä niin että mahaa koski aina aterioinnin jälkeen, eli ahneella oli paskanen loppu :)

Tänään oli neuvola. Kaikki oli kunnossa. Hg oli vielä 144 ja paineet 133/88. Joulun ruokailut näkyi, painoa oli tullut 1 kg viikossa :) juu eli helmikuun diettiä odotellen.

Joulu meni kaikin puolin rattoisasti, ainoa mitä kaipailin oli lumi.

Oletteko muuten hommailleet rintapumppua, vai aijotteko edes ostaa? Itse tilasin vähän käyttetyn sähkökäyttöisen huuto.netistä, saas nähdä tuleeko sitä ikinä käytettyä.

Muuten olo on täällä ihan loistava, muutenkin mieli on paljon parempi kuin aikoihin. Enää en stressaa vaikka pömppis päättäisi jo synytä, toki en vielä toivo sitä.. muutamaan viikkoon.

Joku kyseli synnytys pelosta. Minäkään en sitä osaa pelätä kun ensimmäistä odotan, innolla lähden synnyttämään ja katsomaan mitä tuleman pitää.. mietteet on aivan varmasti toiset synnytyksen jälkeen, kun tietää itse mitä se on.

Hyviä tämän vuoden viimeisiä päiviä toivottelee

oona+pömppis 34+6

Vierailija
7/38 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvää uuden vuoden odotusta kaikille - kaikki taitavat kyllä enemmän odottaa tuota helmikuuta.

Lähdetään kohta synnytysvalmennukseen - hui. Kunhan löytyisi oikea ovi mistä isoon sairaalaan tulee mennä. Tarvinnee lähteä hieman aikaisemmin harhailemaan sinne sairaalaan..Tuo valmennus varmaan herättelee isääkin asiaan, että vauva on oikeasti totta ja aivan kohta syntymässä..=)Vaikka vatsa kasvaa ja potkuja tuntuu niin jotenkin tämä asia on minulle, saati isälle, käsittämätön asia..

Ja tosiaan, synnytys lähenee. Kysymys kuului, jännittääkö? Minua ainakin. Tai minulle on tullut lähinnä kaikennäköisiä pelkoja; liikkuuko vauva tarpeeksi, saako happea, mitä jos synnytys ei sujukaan hyvin, jne. En osaa kai kun ensimmäistä odotan pelätä omia kipuja vaan lähinnä sitä, että vauvalla tulee olemaan kaikki hyvin. Miljoonat naiset ovat kuitenkin synnytyksestä selvinneet joten miksen minäkin...

Lämmintä - ja toivottavasti lumista uutta vuotta 2007!

Limonadi ja poika rv 34 + 1?

Vierailija
8/38 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin! Joulu meni ja flunssa tuli! :-(

Tänään oli nauvola ja arvot oli ok. Masukki vaan tykkäs siirtyä koko ajan pois doblerin alta ja oli kyllä pulssista päätellen hereillä.

Ylihuomenna on aika äitipolille ja taas näkee miten ollaan kasvettu. Tänään neuvolassa oltiin ainakin rt ja oltu jo aika kauan, kunhan vaan pysyttäiskin.

Ja nyt on sitten ensimmäinen synnytysvalmennusaika tiedossa. Täällä aloitetaan tutustumiskäynnillä synnytysosastoon. Meitä on 4-5 pariskuntaa eli ihan sopiva määrä.

Alkaa jo jonkun verran jännittää! ;-)

Minäpä keskityn nyt töllöön ja lepuutteluun, kun särkee joka paikkaa...

Hauskoja vuoden 2006 päiviä!

maria_a + masukki 33+5

Vierailija
9/38 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu tuli ja meni. Samoissa merkeissä vietettiin kuin muutkin eli ylensyöden ja sukuloiden. Ollaan nyt neljä päivää rampattu kylässä kaikkialla, mutta huomenna onneksi alkaa taas arki. Mätiä ja graavilohta teki katselin haikein mielin, mutta tilasin niitä sitten sairaalaan. :) Annoimme kaikille sukulaisille itse tehdyt mukit, joissa luki mummi tms. ja taulun, jossa oli joulukuva koiristamme eli tänä jouluna olimme todellisella opiskelija/lapsiperhe budjetilla liikkeellä. Mutta kovin kaikki tuntuivat pitävän lahjoistaan. Pistimme pystyyn leikkimielisen vedonkin euron panoksella. Eli jokainen sukulainen veikkasi syntymäpäivää ja sukupuolta ja päivän oikein tai lähimmäksi arvannut saa potin. :) Suurin osa veikkasi poikaa ja yllättäen ennen aikojaan tulevaksi. Itse olen skeptinen sen suhteen, jollei käynnistetä ison koon vuoksi ajoissa.

Synnytys ei vielä jännitä ja uskon selviäväni jotenkin. Esikoista odotellaan eli ei ole tietoa vielä. Ensi viikolla saan varata tutustumisajan Kättärille. Kivaa! Valmennukset on käyty jo ja niistä ei juurikaan mitään uutta tietoa jäänyt käteen. Innolla odotellaan helmikuuta, mutta tänään ketjua lukiessa tuli ensimmäisen kerran jo hienoinen haikeus mahan suhteen. Pian se on jo poissa ja vauva maailmassa. Aika on kulunut niin supernopeasti ja kuluu varmaan viimeiset viikotkin. Kohta alkaa tosiaan ensimmäisiä helmiä putkahdella maailmaan. Huh! :)

Joulupäivän yönä mies sitten yllätti ja kosi. :) Tänään kävimme ostamassa sormukset yhdessä ja nyt vasemmassa nimettömässä kimmeltää valkokultainen kihlasormus kumpaisellakin. Häiden järjestäminen venyy luultavasti hiukan, että saadaan opiskeluita alta pois ja säästettyä rahaa. On kuitenkin sen verran kallista lystiä. Mutta onpahan ainakin aikaa suunnitella. :)

Tänään oli meilläkin neuvola. Kaikki kunnossa. Sykkeet edelleen todella voimakkaat ja vaihteluväli 125-140. Paineet 110/65 ja paino noussut joulunaikana 1,1 kg/viikko. Hups! :) Noh, se oli tiedossa. Nyt paukkui sitten 90 kg rikki ja kohta hätyyttelen tosissaan miehen painoa jo. :) Onneksi on tätä varttakin.

Ihania välipäiviä kaikille helmikuisille perheineen!

Onnellinen Jolanda + Koukkis rv 32+4

Vierailija
10/38 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan minunkin puolestani pitkästä aikaa!!

Joulu tuli ja meni vähän varkain, kun ei ihan hirveetä joulufiilistä saanut...jotenkin se lumen puute häiritsi :)

Äippäloma alkoi sitten kivastí joulusta ja nyt sitten vaan nautitaan tästä olemattomuuden sietämättömästä paksuudesta :))

Kotona oltiin melkein koko joulu ja sitä fiilisteli vähän, ku oli sitten viimeinen " kahdenkeskinen" joulu ukon kanssa..ensivuonna on se oma pikkuinen sitten mukana kuvioissa =)

Jännittääkö synnytys? Ensikertalaisena en myöskään tiedä mitä itse synnytys on, mutta luonnollisesti tuntematon jännittää. Olen miettinyt eniten sitä, miten pienokainen jaksaa ja toiseksi sitä miten itse jaksaa....varsinkin jos synnytys kovastikin pitkittyy :)

Hommasin työpaikan kautta sellaisen imettäjänpakkauksen, kun sain edukkaasti. Siihen kuuluu myös rintapumppu, vaikka voihan se olla ettei sillä juurikaan mitään tee. Mutta onhan olemassa, jos maitoa tulee ja haluaa joskus käydä jossain tai ottaa muutaman lasin viiniä :)

Ensiviikolla olisi vika lääkärikäynti ja ensiviikolla mennään synnärillekin tutustumaan. Joogassa kävin synnytysluennolla, joten nyt osallistutaan ukon kanssa enää vauvan hoitoon ja varmaan vielä siihen parisuhdeosioon.

Onko muuten niin, että uimassa saa käydä ainakin niin pitkään, kunnes paikat alkaa olla auki? Olisin pitkästä aikaa menossa, mutta kun ei ole sitten pariin kuukauteen tarkisteltu paikkoja, sillä noita supisteluja on toki ollut ihan päivittäin.

Toivotan kaikille helmenkantajille ihka ihanaa loppuvuotta!!

Mykis ja Hippis 34+5

Vierailija
11/38 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä pitää - saa se raskaus jotain herkistymään miehissäkin ;) Itsellänikin joulu aina herkistää muistelemaan omaa kihlaustani, josta on nyt 6v. aikaa. On se vaan niin romanttista!

Mykerinos kyseli uimisesta - juu, niin kauan saapi käydä jos kohdunsuu on kiinni. Ja jos et tiedä mikä tilanteesi on, niin harkintaa käyttäen. Itse en siihen tulehdusriskiin niin usko, jos paikat on vähän auki mutta tokihan kaikki on mahdollista tietenkin.

Tänään varasin meillekin tutustumiskäynnin sairaalaan (vaihdoin esikoisen jälkeen paikkaa). Eli vaikkemme toissynnyttäjinä enää mitään valmennuksia saanetkaan, niin saammepahan käydä tutustumassa Kättärille edes. Ihan mukavaa, koska sen käynnin jälkeen kaikki alkaa konkretisoitumaan taas ihan uudella tavalla ja tietää H-hetken olevan lähellä!

Joku täällä mainitsi, että hänellä tulee ikävä masuaan. Täytyy ihailla kyllä asennettasi, sillä en millään malttaisi odottaa että tästä pääsee eroon. Kyllä olo on niin kömpelö, kun yrittää taipua edes pukemaan tai kun vaihtaa kylkeään ja saati se wc:ssä ramppaaminen ;)

Mukavaa päivää kaikille!

toivoopi Kaksosnainen

Vierailija
12/38 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolandalle heti alkuun onnittelut! Ei muuta kuin häitä suunnittelemaan ;)

Joulut on vietetty ja nyt voi päästää vauvakuumeen valloilleen ja katseen kohti kevättä! Ihanaa! Sen kunniaksi kävin tuossa jo ostamassa pikkuiselle pari pakettia ensivaippoja, tutteja ja tuttipulloon uudet imuosat.. Ja kaiken varalta pari tetraa korviketta.. (toivottavasti näitä kahta jälkimmäistä ei tarvita ollenkaan, mutta ompahan kaiken varalta!)

Mulla odottaa kaapissa myös Aventin Isis-merkkinen rintapumppu, jota voin kyllä suositella! Pieni, näppärä ja helppokäyttöinen. ja mahtuu vaikka käsilaukkuun mukaan! Viimeksi en pumppua hankkinut ensin ollenkaan ja luulinkin pärjääväni ilman, mutta sit yhtäkkiä rinnat pakkautui niin kivuliaan täyteen , että mies sai lähteä kiireen vilkkaa rintapumppuostoksille, jotta saatiin maitobaaria parempaan balanssiin :D Ja olihan siitä sitten sekin hyöty, että kun itsellä oli menoa, niin sai pumpattua tilkan äidinmaitoa jääkaappiin jonka isä sai syöttää vauvalle. Mutta täytyy kyllä sanoa että helppoa se maidon tulo pumppaamalla ei ollut vaikka hyvä pumppu olikin käytössä! Maitoa ei vaan herunut ollenkaan samalla lailla, ja pumppaukset piti aloittaa monesti päiviä ennen tulevaa menoa! Saas nähä miten tällä kertaa menee.

Mua ei jännitä se itse synnytys vaan ehkä pikemminkin sen jälkeinen aika. Millainen vauva on, onko terve, onko kovin vaativa, kuinka itse jaksaa ja miten toipuu synnytyksestä.. Mutta jos kaikki perusasiat menee hyvin, niin uskon ja luotan siihen että tällä kertaa kaikki menee sutjakkaammin ja leppoisammin kun on vähän jo kokemusta.

Joku mietti uimaanmenoa. Niinhän se on että voi uida jos paikat on kiinni, mutta neuvolassa mainittiin joku takaraja minkä jälkeen ei enää suositella, mut en muista mikä viikko se oli . Ja muutenkin jos kovasti supistellut ja edellisestä tarkastuksesta pitkä aika niin ite ehkä kävisin ensin lekurilla tarkastuttamassa ettei sit saa mitään tulehdusta tai muuta. Ja viileä vesi voi kuulema lisätä supistuksia että se miinuspuoli siinä myös on. Voi kun itsekin pääsis uimaan, mut kun on tätä supistelevaa sorttia meikäläinen niin ei passaa .

Vieläkin vaa tosiaan supistelee. Ja vielä ei tarttis vauvan tulla melkein pariin kuukauteen joten kai se on jatkettava hissun kissun -linjalla :o Onko teillä muilla supistelijoilla muuten myös niin, että yöllä tulee kummallisia, kipeitä supistuksia!?? Mulla ne sattuu ihan ihme paikkoihin, jotenkin nivusiin ja toisaalta tuonne lonkkien ulkosyrjille? ja miten te nukutte? Mä olen taas alkanut heräilemään öisin ja ei aina saa heti unta . Ootteko kuitenkin töissä vaikka ette oo yöllä nukkuneet..? En tiedä miten jaksan loman jälkeen töihin palata jos tää on nyt tällaista koko ajan..?

Viherrys 31+6

Vierailija
13/38 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei olettekos ostaneet imetyspaitoja? Millaisia ja mistä ? Ite katselin nyt alesta mutta vielä en löytänyt mieleistä. Henkkamaukassa oli edullisia, mutta tsiisus niitä kaula-aukkoja! Suunnittelija ilmeisesti ajatellut, että kun mahamakkarat ja tissit saa piiloon, niin vilautellaan sitten kuitenkin vähän kaula-aukosta.. hohhoijjaa!

Vierailija
14/38 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovin usein tänne etsiytynyt mutta nyt töiden lomassa (hahaa, minkä töiden..?) ajattelin vähän kirjoitella.

Me oltiin joulu kanssa reissussa, koska muuten ei rakentamisesta pääse irti. Itselläni oli kauhuskenaario, että mies on raksalla aattoaamusta -iltaan, jonka takia lähdettiin mummolaan. Oli ihan kivaa mutta ensi vuonna kyllä ollaan omassa toivottavasti OK-talossa :)

Uuden vuoden suunnitelmat on vähän auki, kotona kyllä ollaan mutta ketä tulee, ei vielä tiedä. Josko ukki tulee rakentamaan? Lapset (4v ja 2v) odottavat kovasti jo vapaapäiviä.

Mulla on vielä/enää 4 työpäivää jäljellä. Lapset pidän hoidossa helmikuun loppuun asti, että on joku paikka minne viedä jos vauva lähtee syntymään keskellä päivää. Isovanhemmat asuu 3 h ajomatkan päässä mutta tulevat kyllä hälyttäessä.

Kiusaako teitä muita suonikohjut? Mulla viheliäinen on alapäässä..huumori kun kukkii niin sanoin että kasvatan vielä kivekset ;) On aika mujeen tuntuinen oikea puoli mutta pysyy suhtkoht kasassa kun on tukivyö ja -alkkarit. Yöllä sit jomottaa jalkoja, kun on pääasiassa istuma/ajotyötä. Mut kohta tästä pääsee eroon.,.

Mua kieltämättä jännittää synnytys. Esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi, ja kuopus sitten alateitse. Synnytys käynnistettiin (koska lapsiveden meno ei aiheuttanut supisteluja) ja ponnistusvaiheen venymisen vuoksi (ponnistelin 52 min) lääkäri auttoi imukupilla. Olin ihan poikki ja en tosiaankaan kovin herkästi valita mutta kuopusta ponnistaessa oikeasti tuntui etten jaksa. Ja nyt sama juttu pelottaa: mitä jos en jaksakaan? En ole fyysisesti kovin hyvässä kunnossa..

Jep jep. Täytynee jatkaa töitä..

Mukavaa uutta vuotta meille kaikille!

t. Jonna rv 33+

Vierailija
15/38 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti piipahdan toivottamaan kaikille OIKEIN HYVÄÄ JA IHANAA UUTTAVUOTTA 2007!!!!!

Toivotaan että kaikki helmet pysyy kyydissä mahdollisimmat pitkälle ja että me kaikki voidaan hyvin!

Emppu-mamma on sen verta raihnanen, että en paljonkaan jaksa istuksia kirjoittelemassa, mutta pyrin kyllä aina lukemaan kuulumisia. Nyt taas supistaa siihen malliin että parempi mennä pitkälleen ja koittaa rentoutua.

Jaksamista ja haleja kaikille !!!

Emppu-mamma ja " Eetu" 32 tasan

Vierailija
16/38 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan onnitteluista! Tänään oltiin miehen mummilla ja omilla isovanhemmilla sekä äidin luona käymässä ja odoteltiin, että koska huomaavat sormukset. Hauskoja reaktioita. :) Kutsuttiin sukulaisia sitten kihlajaiskahveille 7.1.

Rintapumpuista oli puhetta. Ostin käytettynä sähkökäyttöisen rintapumpun, koska toivon, että pystyn jonkin verran käymään koulussakin kevään aikana. Mikäli kaikki menee hyvin, niin lypsän sitten maitoa ja mies on vauvan kanssa sen aikaa aina kahdestaan kotona. Mutta nämä opiskeluasiat ovat vielä aivan auki, kun ei tiedä tietenkään etukäteen, että minkäsmoinen tulokas sieltä tupsahtaa. Neuvolassa terkka sanoi, että ei kannata puristella nänneistä maitoa, kun mainitsin, että välillä tulee tippoja. Puristelu saattaa aiheuttaa supistuksia. Luulenpa, että jos näyttää kovin menevän yli tämä raskaus, niin kokeilen toimisiko tuo konsti minulla lainkaan. Tähän mennessä ei ole ollut mitään vaikutusta, kun olen joskus suihkussa hiukan puristellut, kun en tiennyt, että aiheuttaa suppareita.

Katsoiko kukaan raskausdokkaria kolmoselta? Oli aikas helponnäköinen synnytys siinä, eipä taida ihan aina olla synnytys pelkkää hymyä vaan. :) Mutta ihan hauska dokkari, ei nyt kauheasti asiaa, mutta ainakin ajankohtainen meille.

Huh, pitäisi alkaa pikkuhiljaa taas kääntämään rytmiä normaaliksi. Olemme nyt lomalla miehen kanssa valvoneet kahteen tai ylikin ja sitten nukkuneet aina yhteentoista asti. Koulu jatkuu kuitenkin reilun viikon päästä ja meinasin siellä vielä käydä ensi vuoden puolellakin, mikäli olo säilyy näin hyvänä. Minulla ei siis toistaiseksi ole ollut mitään univaikeuksia eikä oikein muutakaan kremppaa. Ainiin, viime yönä kyllä kramppasi sekä takareisi että pohje ja nyt on pohjelihas ollut koko päivän kipeänä. Pitäisi varmaan ostaa magnesiumia, kun on noita kramppeja aina välillä ja lihaksissa ns. kasvukipua aina silloin tällöin.

Imetyspaitoja en ole vielä hommannut, mutta ehtiihän sitä vielä. Kahdet liivit on, mutta saa nähdä ostinko liian pienet, kun hankin ne jo alkuraskauden aikana. Huomenna voisi mennä Itikseen alennusmyynteihin. Pitäisi ostaa joulukoristeita ensi vuodeksi, kun meillä ei ole vielä mitään, raketteja muutama uudeksi vuodeksi ja vaikka sitten se äitiyspaita. Uuden vuoden aattona menemme ensin ystäväni luokse porukalla syömään ja muut juomaankin ja sitten illalla tätini perheen kanssa ampumaan muutamia raketteja. :) Kivaa!

Sisko värjäsi tänään hiuksenikin. Nyt en näytä enää niin kalpealtakaan, kun hiuksetkin on vaaleammat. Vaikka hemppa on hyvä (135), niin olen kuin haamu välillä. Hassua.

Eipä tässä nyt muita tarinoita enää tähän hätään. Hauskaa aattoa helmiksille ja oikein onnellista vuotta 2007!!!!

Jolanda + Koukkis rv 32+5

Vierailija
17/38 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyörin enemmän tuolla Ensikoiden puolella mutta Viherrykselle halusin vastata että minullakin on alkanut juuri öisin supistukset tuntumaan aika ilkeiltä. Supistuksia on paljon päivän mittaan, mutta öisin makuuasennossa ne tuntuu erilaisilta, ja muutamaan otteeseen olen jo miettinyt Jorviin lähtöä... Mutta enpä nyt ainakaan vielä ole synnyttänyt, eikä ne supistukset nyt säännöllisiltä tunnu (toisinaan ennemmin" jatkuvilta" ).

Uimisesta puheen ollen; päätin alkuraskaudessa että käyn ahkerasti uimassa koko raskauden ajan kun meillä on tuo uimahalli tuossa kätevästi lähellä. No joo, enpä ole vielä kertaakaan ehtinyt sinne asti ja kohta se vauva jo tuleekin. Jotenkin on alkanut tuntua että koiran lenkitys 1-1,5 tuntia päivässä riittää kun näitä kaikenmaailman vaivoja alkaa olla riesaksi asti.

tokkopa 32+2

Vierailija
18/38 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolandalle oikein paljon onnea ihanista uutisista :)

Vierailija
19/38 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti minäkin täällä piipahdan, että tiedätte mun vielä olevan yhtenä kappaleena :)

Istuminen on niin hankalaa, että en ole oikein jaksanut pinoutua. Vessassa käyminen on jo suuren operaation paikka. En pysty istumaan jalat suorassa kulmassa, joten mun on lähes maattava siellä pöntöllä ;) Tuskastuttavaa!! En haluais valittaa...mutta tuo masu on kyllä tuskaisen alhaalla!

Esikoinen oksensi edellisyön ja oli eilisen päivän kovassa kuumeessa. Nyt tuntuu olevan jo melkein entisellään. Jaksaa ainakin leikkiä isoveljensä kanssa. Unirytmi on meilläkin heittänyt häränpyllyä. Herätään kaikki todella myöhään, vaikka lapset ei valvokaan kovin myöhään. Ollaan jätetty päiväunet pois, niin yöunista on tullut nyt pidempiä. Pitää nyt nauttia pitkistä aamuista, kun vielä voi :)

Viherrykselle piti mainita, että mulla on myös yöllisiä kivuliaita supistuksia. Ne tuntuu myös enemmän kyljissä ja heijastuu sisäreisiin ja alaselkään. Mulla kun ollut paikat vielä kiinni ja kanavaakin vielä kaksiviikkoa sitten 2cm jäljellä, joten luulen, että nyt olis näillä suppareilla tilanne muuttunut. Toivon kuitenkin, ettei olisi, sillä asukki on niin alhaalla, että jos paikat aukeaa, on synnytys mulla tosi lähellä...

Niin ja Jolandalle ONNEA kihlauksen johdosta!! Pikkuveljenikin oli ostanut tyttöystävälleen joululahjaksi kihlasormuksen. Voih, minun pieni veljeni...(23v ja 100kg, kauhee kaappi, on painonnostaja) Taitaa olla kesähäät tiedossa.

Piti välillä käydä kävelemässä, kun mun ei todellakaan pitänyt näin pitkästi rustailla... :)

Leppoisaa loppuvuotta vaan kaikille, pysytään kasassa ;)

Pessi80 rv31+6

Vierailija
20/38 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys vaan kaikille. Taitaapi helmillä tämän vuoden viimeisiä kiireitä pidellä, kun on niin hiljaista viime päivinä näillä sivuilla ollut.

Ja heti aluksi etten unhohda oikein paljon onnea Jolandalle kihlauksen johdosta. Kyllä noi aina parjatut miehetkin osaa toisinaan olla niin ihania ja huomaavaisia :)

Oli ollut puhetta imetyspaidoista. Olen yrittänyt niitä katsella, mutta eipä hirveitä valikoimia ole osunut silmiin. H&M.lläkin oli niitä valikoimissa tosi vähän, ja niissä oli just niitä hurjia kaula-aukkoja. Yritän ainakin aluksi selvitä ilman imetyspaitoja.

Eilen ja tänään olen kierrelllyt alennusmyynneissä. On taas ihana päästä kohta puolin pukeutumaan " nätisti" . Tällä hetkellä mulle ei mahdu kun kahdet äityshousut jalkaan, joten pukeutuminen on ruvennu käymään tosi tylsäksi, synnytyksen jälkeisiä aikoja odotellen :) Maha-asukille teksi ostaa mieli vaikka mitä, mut seuraavat vaatteet ja tavarat ostan vasta kun poika on masun tällä puolen..

Oletteko vielä pakkailleet sairaalakassia valmiiksi? Mulla on vielä työnalla, en osaa päättää mitä sinne pakkaisin :)

Nyt tämä täti rupeaa imurointi puuhiin, mukavia tämän vuoden viimeisiä päiviä

T. oona+pömppis 35+1