Miksi klo 1 yöllä tulee ihan törkeän kuuma?
Jos valvon yöllä ja katson jotain sarjaa, niin aina klo 1 tulee ihan järkyttävä kuumuus. Tapahtuu myös välillä nukkuessa ja esim. Ikkunan avaaminen ei auta tähän mitään. Hikoilua tuohon ei liity, hillitön sisäinen kuumuus vaan.
Kommentit (49)
Mulla tulee kun syönyt liikaa hiilaria niin yöllä verensokeri kuohahtelee ja on sisäinen kuumuus iskee ja hiki valuu, veden tankkaus vähän tasaa ja saa taas unen, kunnes herää pissahätään.
Vierailija kirjoitti:
Mee hoitoon!
Tällaisen asian kanssa kun menee lääkäriin, niin vastaus on "alenna makuuhuoneen lämpötilaa, vähennä vaatetusta, käytä ohuempaa peittoa, älä juo iltaisin kuumia juomia".
Ap
Mulla oli tuota synnytyksen ja imettämisen lopettamisen jälkeen kun hormonit heittelivät. Juurikin sama että noin yhden aikaan yöllä alkoi vain hiki valua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tuota synnytyksen ja imettämisen lopettamisen jälkeen kun hormonit heittelivät. Juurikin sama että noin yhden aikaan yöllä alkoi vain hiki valua.
Mun nuorin lapsi on 16, joten synnytys tuskin on mun tapauksessa syynä :D Ja hikoilua mulla ei tohon liity, kauhean kuuma vaan yhtäkkiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet? Tai muuten hormonit kierroksilla tuohon aikaan 🤔
Jos vaihdevuosien ainoa oire voi olla kuuma klo 1 yöllä, niin ehkä sitten.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No.. jos nuorin lapsesi on 16 niin olet sen ikäinen, että tuskin on vaihdevuosiveikkaus kovinkaan kaukana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Todellakin voi olla ainoa oire. Minkä ikäinen olet?
Kännykkä tai tv sähkömagneettisena kuumentaa, jollain kummallisella tavalla? Sohvan materiaali? Vaatteiden materiaali tai sukkien? Onko keinokuituja (tai villaa) vai puuvillaa ym. Entä jos ottaa eri peittoja, pussilakanan, ohut peitto ja paksupeitto. Säätelee niitä. Hormonit, ruokavalio, juomat, lisäaineet?
Eevan tyttäret! Teidän kohtalonne on äitinne rikoksen takia kivulla synnyttää, halu teillä on mieheen, ja kaikenlaiset vaivat.
Deal with It!
Jos asut taloyhtiössä, tapahtuuko ilmanvaihdon säädöissä kenties joku ajastettu muutos?
Mulla on illasta kivan lämmin, sitte yöllä tulee kylmä että hampaat kalisee ja sitte taas aamusta kivan lämmin. Joku sanoi että lämpötiloja lasketaan taloyhtiössä öisin kun ihmiset nukkuu. Uskon kyllä mutta kun valitettavasti kaikki ei nuku tai ainakin herää siihen kylmyyteen.
aihdevuosissa estrogeenin tuotanto munasarjoissa lakkaa. Siksi lämmönsäätelykeskus menee joksikin aikaa raiteiltaan. Se alkaa reagoida ruumiin ydinlämpötilan vähäiseen heilahteluun, jota tapahtuu kaiken aikaa.
Kuuma aalto syntyy, kun hypotalamus käynnistää turhan takia ihmisen jäähdytysjärjestelmän. Ihon mikroverisuonet avautuvat, veri virtaa niihin ja johtaa lämpöä ihon pintaan.
Mihin aikaan vuorokaudesta juot alkoholia. On se n klo 20 -21.00. Itselläni oli niin, että kun olin ottanut alkoholia hieman n klo 22-24.00 niin hikeä tupsahti n klo 4 aamuyöstä . Lopetin kokonaan ja heti loppui kuumuudet. En ole ottanut vuoteen , eikä yöllä ole tullut hikipuuskaa. Muutenkin on aina freesi ja hyvä olo. Kasvot aamulla todella hyvän näköiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No.. jos nuorin lapsesi on 16 niin olet sen ikäinen, että tuskin on vaihdevuosiveikkaus kovinkaan kaukana
Olen 41.
Ap
Olet kuuma peruna