Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi klo 1 yöllä tulee ihan törkeän kuuma?

Vierailija
28.09.2023 |

Jos valvon yöllä ja katson jotain sarjaa, niin aina klo 1 tulee ihan järkyttävä kuumuus. Tapahtuu myös välillä nukkuessa ja esim. Ikkunan avaaminen ei auta tähän mitään. Hikoilua tuohon ei liity, hillitön sisäinen kuumuus vaan.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hulluja nuo naiset. Ja hormoonihäröjä.

Epäihmisiä.

Hakeudupa sitten miesseuraan. Ogay?

Vierailija
42/49 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama mutta klo 04

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuota synnytyksen ja imettämisen lopettamisen jälkeen kun hormonit heittelivät. Juurikin sama että noin yhden aikaan yöllä alkoi vain hiki valua.

Mun nuorin lapsi on 16, joten synnytys tuskin on mun tapauksessa syynä :D Ja hikoilua mulla ei tohon liity, kauhean kuuma vaan yhtäkkiä.

Ap

Vaihdevuodet alkamassa

Vierailija
44/49 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et siis vielä hikoile. Nuo ovat kuitenkin mitä todennäköisemmin vaihdevuosien esioireita. Itselläni alkoi samalla tavalla, kuumuuden tunne tiettyyn aikaan yöstä. Sitten muutaman vuoden päästä aloin hikoilla myös. Vielä pari vuotta päälle niin tuli kuumuus, hikoilu ja ahdistuksen tunne.

Minulla alkoi esioireet jossain 45 v paikkeilla, nyt olen 59 ja oireet kaikkineen alkaa helpottaa. Ei mulla mitään kummempaa ole ollutkaan kuin nuo yötuntemukset, jotka kuitenkin helpotti kun vaan myönsi mistä oikeastaan on kysymys. Vähän on ollut jotain nivelten kolotusta, mutta se nyt tulee iän myötä kuitenkin. 

En ole tarvinnut lääkitystäkään. Se on vain otettava vastaan, että omakin keho muuttuu. Järjestelin nukkuma-aikoja siten, että yöherätykset eivät pistäneet koko pakkaa sekaisin.

Vierailija
45/49 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 44 jatkaa vielä: menkkojen kanssa tällä ei ollut mitään tekemistä, on todella vanhanaikainen uskomus, että vaihdevuodet alkaa kun menkat jää pois. Yleensäkin vaihdevuosien oireita hoidetaan Suomessa törkeän huonosti ja niihin saa apua huonosti.

Itselläni on ollut onni, että oireet ovat olleet suht vähäisiä ja elämäntilanne semmoinen, että kehoaan on voinut kuunnella. Mutta muutaman ystävän kautta tiedän, että nämä vuodet voivat olla todellinen hvetti.

Vierailija
46/49 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve elimistö siivoaa yöllä kuona-aineita ja lämmön nousu johtuu siitä.

Vierailija
47/49 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilenkin aurinko porotti koko päivän. Se kaikki kumuloituu johonkin ja se on nyt juuri tuossa yön tunneilla. Sitten viilenee taas ja saavuttaa aallonpohjan aamutuimaan. Mutta aurinko nousee jo niin aikaisin, että se porottaa jo uuteen nousuun maailmaa lämpötiloineen.

Vierailija
48/49 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa kaksi ylempää viestiä ovat oikeassa. Siihen päälle kaikki telkkarit ym. sähkölaitteet, jotka antavat oman lämpönsä.

Vierailija
49/49 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen vaihdevuosia minäkin, itselläni on ollut vastaavaa myös ehkä vuoden tai pari. Se ei ole ihan säännöllistä, eikä mitään tykytyksiä ole, eikä hiki valu. Tulee vain kuuma puuska aamuyöstä, hetkeksi peitto pois. Menee nopeasti ohi. Ikää on 44, kuukautiset normaalit, paino ja muu terveys normaali ja ei alkoa eikä tupakkaa, ollenkaan.

Esivaihevuosista on ollut viime vuosina enemmän infoa saatavilla, ja tunnistan kyllä jotain oireita. Ekat harmaat karvat huomasin 40 v. Nyt niitä on muutama lisää. Kaikki me vain vanhetaan siskot. Ei se niin kamalaa ole. Ei ainakaan, jos asian hyväksyy, eikä turhaan tappele vastaan.