Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla ettei meidän rahat riitä?!

Persaukinen
28.09.2023 |

Meidän (2 aikuista, 1 pieni lapsi, koira) yhteiset nettotulot on noin 7000e. Asumiskuluihin menee 2000e ja muihin noin 1000e /kk. Asumme pääkaupunkiseudulla. Miten voi olla että tili menee nollille tai miinukselle? Emme siis tietenkään juuri katso ruokaostosten hintoja johon suurin raha menee. Emme ostele tavaraa/vaatetta yms. kuin tarpeeseen noin parin kk välein. Mies sanoo vaan että kaikki on kallistunut.

Onko muilla samanlaista tunnetta?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yhteiset nettotulot on 5500 e/kk kuussa ja välillä vähän ekstroja päälle. Omakotitalon asumiskustannuksiin menee 1200 kuussa. Meillä on uudehko ja uusi auto pihassa niiden kaikkiin kustannuksiin menee 1000 kuussa. Ruokaan ja kotitarvikkeisiin menee se 500-1000 kuussa. Sääsköön jää 1000-2000 kuussa riippuen siitä tehdäänkö mitään hankintoja. Ekstratulot menee aina suoraan säästöön.

Vierailija
2/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä luoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä jää pakollisten menojen jälkeen 4000€/kk ja siitä ei jää säästöön mitään niin katsoisin kyllä peiliin ja menisin elämänhallintakurssille. Mutta provohan tämä olikin.

Vierailija
4/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko täsmällisesti kartalla perheenne raha-asioista? Suosittelen tutustumaan, monestakin syystä.

Vierailija
5/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää kuluseurantaa. Netissä on hyviä taulukoita, mutta ruutuvihkokin käy. Säästäminen ei onnistu ellei ensin tiedä, mihin ne rahat menee.

Vierailija
6/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis tiedä mihin 4000e menee. Aika huolestuttavaa.

Vierailija
7/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa tehdä exell-kirjanpito.

Ei mikään raha riitä, jos noin hussutetaan.

Vierailija
8/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä yllä vaikka excel taulukkoa tai paperi ja kynä.Kirjoitat ylös jokaisen centin ja euron.

Kuun lopussa näet mustaa valkoisella; MIHIN rahat menivät, mitä voi karsia pois ja säästää ensi kuussa.

Tämän vaikeampaa se ei ole.

Lycka till🍀

Vierailija
9/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä omissa nimissä jotain kämppää yms? Salatut lapset ja elarit nille?

Vierailija
10/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt mikään tunne ole vaan ihan fakta, että kaikki on kallistunut.

Vierailija
11/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä h*lvettiä nyt taas?

Itse olin 2 lapsen yksinhuoltaja p*skalla palkalla pääkaupunkiseudulla.

Vuokra oli yli tonnin, ja palkkaa ei jäänyt käteen edes kahta tonnia.

Oli tietysti elatusmaksut ja asumistuet + lapsilisät.

Eipä niilläkään paljoa juhlittu.

(Lukioonkin piti vielä kirjat yms. hommata itse.

Eikä tietenkään vanhemman lapsen kirjat käyneet nuoremmalle, koska eri kirjasarjat ja painokset.)

Vierailija
12/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen kanssa vähän eri näkemys kulutuksesta. Hän suurimman osan tienaa ja laskut maksaakin. Ja käy kaupassa. Itse siirrän hänelle vain tietyn summan rahaa kuussa. Meillä tuleekin aina riitaa tästä asiasta kun minulla ei ole kuin mututuntuma mihin rahat menee ja hän puolustelee. Mitään ei jää säästöön. Mistään ei suoranaisesti ole puutettakaan mutta mihinkään rahaa ei saisi hänen mielestään käyttää joka korpeaa minua.

Olemme kerran pitäneen yhden kk ajan taulukkoa jota minä täytin ja hän vain tuntui ärsyyntyvän siitä. Itse näen tässä ongelman ja turhauttaa hänen puolestaan kun rahaa ei saa säästettyä.

En oikein tiedä mihin "talouskurssille" meidän pitäisi osallistua? Ehkä parisuhdeterapiaan.

-ap

Vierailija
13/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokorttivelka

Kulutusluotot

Mies pelaa

Sijoittaa

Maksaa lapsille

Vierailija
14/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliita menoja: tupakki, alkoholi, huumeet, uhkapelaaminen, huo rat.

Vierailija
15/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan on kiinni vain siitä mihin elitasonsa asettaa. Esim meillä on kovat kulut, päälle 10 000 kk, mutta tuo sisältää paljon sellaista minkä voisi tehdä myös halvemmalla tai jättää kokonaan pois. Vaikka tätä elintasoa on varaa ylläpitää, on silti aina se sama tunne, etteivät rahat ns riitä. Kaikki on suhteellista.  

Vierailija
16/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lakkaa nyt ainakin antamasta sille rahojasi jos se pistää ne jonnekin bermudan (karvaiseen) kolmioon...

Vierailija
17/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolmio, mökki, auto ja vene. Nettotulot alle teidän ja rahaa jää toista tonnia säästöön.

Ryhdistäydy vähän, sinuahan viedään kuin maitotölkkiä.

Vierailija
18/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on miehen kanssa vähän eri näkemys kulutuksesta. Hän suurimman osan tienaa ja laskut maksaakin. Ja käy kaupassa. Itse siirrän hänelle vain tietyn summan rahaa kuussa. Meillä tuleekin aina riitaa tästä asiasta kun minulla ei ole kuin mututuntuma mihin rahat menee ja hän puolustelee. Mitään ei jää säästöön. Mistään ei suoranaisesti ole puutettakaan mutta mihinkään rahaa ei saisi hänen mielestään käyttää joka korpeaa minua.

Olemme kerran pitäneen yhden kk ajan taulukkoa jota minä täytin ja hän vain tuntui ärsyyntyvän siitä. Itse näen tässä ongelman ja turhauttaa hänen puolestaan kun rahaa ei saa säästettyä.

En oikein tiedä mihin "talouskurssille" meidän pitäisi osallistua? Ehkä parisuhdeterapiaan.

-ap

Tässä kirsikka kakun päällä olisi jos kertoisit että talo on miehen nimissä ja sinä hyvänä tyttönä maksat kuluja, koska se on reilua :D

Vierailija
19/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Rli kyse olikin siit, että sinua harmittaa, kun et pääse kontrolloimaan miehen rahoja.

Vierailija
20/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tästä syystä minulla ja vaimollani ei ole yhteiset rahat, vaikka ollaan kolmilapsinen perhe.

Molemmat maksavat yhteiset kulut puoliksi, loput saa työntää vaikka mieshurien perciiseen.

Kun itse vastaat omista rahoistasi, ei tartte ihmetellä ja kysellä "mihin kaikki rahat menee"?

M40

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi