Huijariostajat
Tämä nykyaikainen verkossa tavaroiden myyminen on kyllä yhtä tuskaa. Ostajia on jonoksi asti, mutta kaikki ovat ulkomaalaisia, kääntäjää tai huonoa suomea puhuvia, jotka tarjoavat heti mitä pyydetään, mutta hetken kuluttua tulisikin kuriiripalvelu noutamaan. Tuntuu turhalta alkaa edes keskustella heidän kanssaan, kun tietää mihin tilanne johtaa. MUTTA entä jos se huonosti suomea kirjoittava onkin ihan oikea henkilö, joka haluaisi oikeasti ostaa tuotteen? Tuntuu pahalta, jos jätän hänenkin kyselyyn vastaamatta huijareiden vuoksi. Miten te olette tilanteen ratkaisseet ja kuinka erottaa huijari oikeasta? Monen huijarin profiili on ihan vuodelta 2009 alkaen ja kuviakin löytyy, joten sen pohjalta on paha alkaa erotella... Auttakaa kokematonta myyjää.
Kommentit (6)
Jos sieltä tulee noita "kuriiripalvelu noutaa ja sitten sun pitää maksaa varausmaksu" -tyylisä yhteydenottoja, niin mulla menee välittömästä estoon. Tai jos jaksan huvittaa itseäni, niin saatan vähän yrittää jatkaa keskustelua ja kysellä tyhmiä. Facebook marketplacella kerran joltain "ostajalta" kysyin (tsekattuani FB-profiilin), että eikö Pariisissa muka ole vaatekauppoja, vai miksi kaukaa Suomesta asti pitää yrittää ostaa mekko (myin tyttären vanhojentanssimekkoa).
Yleensä nää huijarit huomaa siitä, että suomen kieli on näennäisesti hyvää, mutta selkeästi konekäännettyä. Kyllä ne "oikeat" ostajat saattaa erottaa siitä, että se suomenkieli on ontuvaa. On nimittäin hankala tuottaa konekääntäen "huonoa suomea", siis sellaista, mitä suomea oikeasti opetteleva kirjoittaisi. Konekäännetyssä voi kielioppi olla kohdillaan, mutta sanavalinnat ja lauserakenteet omituisia.
Mä en lähetä mitään enenkun rahat on mun tilillä. Jos tulee hakemaan, niin käteis maksu. Sillä oon välttäny huijarit.
Kiitos kommentista. Ongelma on vain se, että he eivät kuuntele kun sanon nuo asiat. Alkaa vain sepostelu siitä, kuinka helppoa ja vaivatonta kaikki minulle on. Hermot menee.
Aivan mahdottomaksi on mennyt tuo touhu. Kun oikeat ostajatkin tekevät ohareita.