Zumbasta jotain tietävät
Voiko askeleita ja kuvioita opetella jostakin etukäteen? Olen käynyt nyt viisi kertaa tunneilla enkä osaa. Koreografia tuntuu vaihtuvan koko ajan ja toistoa on niin vähän, ettei ehdi oppia. Kaipaisin onnistumisen kokemuksia enkä nöyryytystä kun en pysy perässä.
Kommentit (9)
Kysy Jussi Halla-aholta. Hän on maamme johtava zumba-mestari.
Katso you tubesta zumba videoita
Jos niistä olisi apua
Vierailija kirjoitti:
Katso you tubesta zumba videoita
Jos niistä olisi apua
Olen katsonut. Niissä tyypit osaa sekunnilleen liikkeet. Tuntuu ettei mun jalat vaan tajua mitä pitää tehdä, kouluaikojen airobic oli myös hankalaa mutta hauskaa. Ap
Minä ohjaan tanssia. Haluaisin kaikille onnistumisen kokemuksia ja tanssin iloa. On vaikeaa ohjata sekalaista ryhmää kun toiset osaa heti ja toisten kanssa haluaisin harjoitella hitaasti. Kahteen ryhmään, alkeet ja alkeisjatko ei riitä porukkaa, pakko yhdistää.
Meillä tanssitaan samoja askelia kyllä pidempään, 4-6 tuntia, siinä vähitellen vaihtuu biisit.
En nyt osaa antaa parempaa neuvoa kuin että keskity ensin jalkoihin. Tai sitten pelkkiin käsiin. Ehkä voisit myös itsellesi laskea rytmiä. Kappaleessa voi laskea aina kahdeksaan(tai neljään). Sitten osaat yhdistää laskut liikkeeseen silloin kun joku muu laskee. Sama juttu oikea ja vasen, ääneen vaikka sanot oikea vasen rytmin mukaan. Ja sitten nopeutat. Raaja-aivot yhteys alkaa pelittää. Sekin on jo hyvä jos pystyy rytmilleen astumaan.
Mutta kiva kun näin sinun kirjoituksen, antaa rohkeutta jatkaa samalla linjalla: saa olla toistoa eikä aina tarvitse olla mitään eeppisiä monimutkaisia koreografioita.
Tuli mieleen että youtubessa voi videota hidastaa siitä oikealta alhaalta ruutua väkäräpyörylästä.. Itsekin teen niin kun opettelen tanssia.
tanssiope
Vierailija kirjoitti:
Minä ohjaan tanssia. Haluaisin kaikille onnistumisen kokemuksia ja tanssin iloa. On vaikeaa ohjata sekalaista ryhmää kun toiset osaa heti ja toisten kanssa haluaisin harjoitella hitaasti. Kahteen ryhmään, alkeet ja alkeisjatko ei riitä porukkaa, pakko yhdistää.
Meillä tanssitaan samoja askelia kyllä pidempään, 4-6 tuntia, siinä vähitellen vaihtuu biisit.
En nyt osaa antaa parempaa neuvoa kuin että keskity ensin jalkoihin. Tai sitten pelkkiin käsiin. Ehkä voisit myös itsellesi laskea rytmiä. Kappaleessa voi laskea aina kahdeksaan(tai neljään). Sitten osaat yhdistää laskut liikkeeseen silloin kun joku muu laskee. Sama juttu oikea ja vasen, ääneen vaikka sanot oikea vasen rytmin mukaan. Ja sitten nopeutat. Raaja-aivot yhteys alkaa pelittää. Sekin on jo hyvä jos pystyy rytmilleen astumaan.
Mutta kiva kun näin sinun kirjoituksen, antaa rohkeutta jatkaa samalla linjalla: saa olla toistoa eikä aina tarvitse olla mitään eeppisiä monimutkaisia koreografioita.
Kiitos vinkeistä. Laskeminen voisi auttaa. Jos siis ehtii alkaa laskemaan kun liike vaihtuu yhtäkkiä! Ja riittävä toisto olis hyvä, uskon että suurin osa tykkää siitä, että muistaa koreografian. Siitä tulee hallinnan tunne eikä tarvitse haukkana seurata opettajan jalkoja.
Katso youtubesta Beto Perezin tutoriaalit. Hänestä tämä lähti maailmanvaloitukseen.
Ei voi.
Ei voi etukäteen tietää, minkä kappaleen ohjaaja tunnilla vetää.