Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50v ei näytä vanhalta. Mistä nämä "ikäisekseen nuoren näköinen" jutut juontaa?

Vierailija
27.09.2023 |

Keskimäärin viisikymmentävuotias ei näytä vanhalta, eikä toki sitä ole edes. Huomaan, että monet ikäiseltään näyttävät viisikymppiset saavat kuulla jatkuvasti "näytät ikäistäsi nuoremmalta". Miehet ovat nimenomaan jopa komeimmillaan keskimäärin 50v iässä, jos osaavat pukeutua tyylikkäästi.

Moni suomalainen (etenkin nainen) hankkii viimeistään 47veenä tehytukan, tätirillit, luovuttaa meikkaamisen suhteen ja alkaa pukeutua hirveisiin trikootunikoihin tai sitten "uu olen sähäkkä" tyyliin. Ikää tulee lisää 15v. Näyttää vanhalta.
Sitten he, jotka ovat tarkkoja tyylistään, hiuksistaan ja jaksavat edes huulet punata näyttävät todellisuudessa ikäisiltään, mutta koska valtaosa on valinnut tätityylin, niin erottuvat heistä edukseen.

Ei tarvitse olla hoikka, vaan pulskakin voi olla erittäin edukseen, kun vähän jaksaa ulkoasuun panostaa.

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapekut? Näin tapahtui. Mulla on sileä iho. Samoun äidilläni. Ja luullaan nuoremmaksi.

Oletko niitä, jotka soittelevat lehtiinkin ja kertovat, että luullaan usein ikäistään nuoremmaksi? Ja sitten katsomme lehdestä kuvaa ihmisestä, joka ilmiselvästi näyttää vähintään ikäiseltään.

Luuletko oikeasti että me nuoremman näköiset ilmoitellaan siitä johonkin?

Ohis

Vierailija
102/112 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö seniorin pidä näyttääkin jo vanhalta?

Ei 50-vuotias mikään seniori ole, vaan keski-ikäinen.

Seniori. Enemmän elämää takana kuin edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä keskimääräinen 50-vuotias nainen on jo aikamoisen mummoontunut. Miesten kohdalla enemmän vaihtelua laidasta laitaan riippuen näiden geeneistä ja elämäntapavalinnoista. 

Suomalaiset miehet ovat kyllä keskimäärin rupsahtaneempia kuin naiset. Tästä on muuten tehty tutkimuskin. 

Ei se ulkonäön rupsahdus mitään haittaa, mut kun naisilla alkaa vaihdevuodet; vie halut ja kuivaa paikat ohentaen ne paperiksi jotka sitte menee haavaumille. Virtsan karkailua kun paikat löystyy, Seurauksena ei tee mieli

Miehillä taas tulee muita vaivoja, maha kasvaa, virtsan kulku vaikeutuu, 80% tulee eturauhasen syöpä jos elää riittävän pitkään  ja niille joille ei tule kuolevat ennen sitä. Jos muuten vielä toimis jotenkin ni Hoidot vie seisokin ja se lysti oli sit siinä.

niin tai näin ni ne parhaimmat vuodet meni jo.

Vierailija
104/112 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melko vanha mies. Moniko ottais mut kun vielä toimii, mut jossain vaiheessa tod.näk. Tarviin hoitopaikan ja tai omaishoitajan.Huokuttaako??

Vierailija
105/112 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutta Larm näyttää mielestäni tismalleen 50-vuotiaalta. Täytti pyöreitä tässä kuussa.

https://is.mediadelivery.fi/img/978/6b9a4a83b86c9e81ed3d9be9b3469578.jp…

Lehtikuvaa on muokattu.

Samoin Jutta Larmia. Taitaa olla muovilihahybridi. 

Vierailija
106/112 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauneudella ei ole yläikärajaa miksi pitäisikään aina näyttää nuoremmalta

Vierailija
107/112 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä. Itse mietin vaan kuinka sairas olen. Haluaisin olla terveempi, mutta kun lumipalloefekti on tehnyt mshdottomaksi että koskaan tästä enää terveeksi muuttuisin. Kyllä se on menoa nyt, toinen jalka on jo haudassa. Enää ei pääse edes lääkäriin, eikä kukaan tutki koskaan. Oon varmasti sokea enben kuin pääsen edes silmäpohjakuvaukseen  vuiden jo odotellut aikaa kun todettiin 2.tyypun diabetes sillon. Eipä oo näkyny. Jalat on ihan invalidiset, mutta eipä niistäkään pääse lääkäriin tai jalkahoitajalle. Ilmeisesti lääkäriin ei vain enää pääse ollenkaan, pitää vain kuolla pois. Liikkuukohan edes ambulanssit enää  pahoinvointialueilla.

Herran haltuun vaan. 

Vierailija
108/112 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua sanottiin ikäistäni nuoremman näköiseksi, kunnes sairastuin. Syöpähoidot ei pudottanut kaikkia hiuksia, mutta vei niistä kiillon ja elinvoimaisuuden. Nyt reilun puoli vuotta hoidoista hiukset ovat edellen ohuet ja elottomat ja harmaitakin on alkanut tulla lisää. Iho menetti hehkunsa ja liian nopea painon putoaminen jätti sen roikkuvaksi. En todellakaan ole enää ikäistäni nuoremman näköinen. Vielä kun vietän aikani enimmäkseen kotona, pukeutuminen on pääasiassa lökövaatteita ja villasukkia, ei nekään ainakaan nuorenna. Sanoin aina, että minut piti nuorena nuoret työkaverit. Nuoria he ovat edelleen, mutta etätöissä en ole niin tiiviisti yhdessä heidän kanssaan kuin ennen.

Äitini taas on ikinuori ulkonäöltään. Kosmetologi kehuu hänen ihoaan aina 10 vuotta nuoremmaksi, eikä uskonut, kun äiti kertoi järjestelevänsä omia 70v juhliaan. Hyvät geenit ja elintavat varmaan vaikuttavat hänellä. 

Sitten tuttu kaveri, mies, on aina näyttänyt 40-vuotiaalta, opin tuntemaan hänet reilu parikymppisenä, nyt olemme reilut viisikymppisiä ja hän näyttää edelleen nelikymppiseltä. Jos sama meno jatkuu, hän on kohta se nuorimies ikäistensä joukossa.  

Vierailija
109/112 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis, esimerkiksi kun Tinderissä pyörii niin huomaa, että 25 v jälkeen naiset tapaavat rupsahtaa pahasti. Voitte vain kuvitella mitä ajattelen keskimääräisestä +50 v naisesta.

Vierailija
110/112 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 51v ja luulen kyllä olevani nuoremman näköinen kuin oikeasti olen. Oikeasti naamasta näkee kun rehellinen on itselleen.

Mutta: huonompi homma on se että olen alkanut rajoittaa tekemisiäni ikäni vuoksi. En halua mennä tiettyihin paikkoihin/ harrastuksiin koska koen olevani liian vanha.

Vierailija
111/112 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäisekseen nuoren näköinen vaikuttaa kaikkien edellä jo kerrottujen seikkojen lisäksi virkeältä, kiinnostuneelta maailmanmenosta, hyvin monenlaisista asioista ja elämänpiireistä. Ja kun on kiinnostunut monista asioista ja vaikkapa vielä pukeutumisestakin, kaikki ne myös osaltaan antavat lisävirkeyttä ja innostusta taas muihin asioihin. Kevyempi askel viittaa omasta kunnosta huolehtimiseen.

"Ikäisekseen nuoren näköinen" on siis kokonaisuus, joka välittyy koko ihmisestä. Näyttää terveeltä ja luonnollisen hyvinvoivalta, joustavalta ja ketterältä. Osaa keskustella hyvin monenlaisista asioista. Sanontaa käyttänevät ne, jotka esimerkiksi työssään tapaavat hyvin paljon erilaisia ihmisiä.

Vierailija
112/112 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auringossa oleilu eli ruskettuminen vanhentaa. Tupakka vanhentaa. Alkoholi vanhentaa.

Vuodet vanhentaa, elämä vanhentaa.

Vanheneminen vanhentaa.