Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50v ei näytä vanhalta. Mistä nämä "ikäisekseen nuoren näköinen" jutut juontaa?

Vierailija
27.09.2023 |

Keskimäärin viisikymmentävuotias ei näytä vanhalta, eikä toki sitä ole edes. Huomaan, että monet ikäiseltään näyttävät viisikymppiset saavat kuulla jatkuvasti "näytät ikäistäsi nuoremmalta". Miehet ovat nimenomaan jopa komeimmillaan keskimäärin 50v iässä, jos osaavat pukeutua tyylikkäästi.

Moni suomalainen (etenkin nainen) hankkii viimeistään 47veenä tehytukan, tätirillit, luovuttaa meikkaamisen suhteen ja alkaa pukeutua hirveisiin trikootunikoihin tai sitten "uu olen sähäkkä" tyyliin. Ikää tulee lisää 15v. Näyttää vanhalta.
Sitten he, jotka ovat tarkkoja tyylistään, hiuksistaan ja jaksavat edes huulet punata näyttävät todellisuudessa ikäisiltään, mutta koska valtaosa on valinnut tätityylin, niin erottuvat heistä edukseen.

Ei tarvitse olla hoikka, vaan pulskakin voi olla erittäin edukseen, kun vähän jaksaa ulkoasuun panostaa.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan voisikin olla ikäisensä rohkeasti. Ei tarvitse tavoitella nuoruutta. Sitä ei takaisin saa. Toisaalta on turhaa mennä ajassa eteenpäin ja mummoutua jos ei mummolta vielä tunnu. Hormonilääkityksiäkin löytyy jos on vaivoja. 

eli en oikein ymmärrä sitä nuoruuden tavoittelua mutta toki sen käsitän miksi niin tehdään ja se on juuri sitä ikuisuuden tavoittelua, ei vaan haluta hyväksyä vanhenemista ja vaikeaa se onkin. Ei kukaan halua oikeasti tulla vanhaksi ja muuttua jatkuvasti muiden silmissä ns rumemmaksi, mutta on siinä puolensakin. 

Vierailija
82/112 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auringossa oleilu eli ruskettuminen vanhentaa. Tupakka vanhentaa. Alkoholi vanhentaa.

Liikkumattomuus vanhentaa. 

Raskas liikunta vanhentaa ja riuduttaa ulkonäön tehokkaasti. Hieman pulskat saattavat olla kasvoistaan pitkäänkin rypyttömiä.

Yksi syy on ihan auringonvalo. Runsaasti liikkuvat altistuvat auringon vanhentavalle vaikutukselle riippumatta hyvästä auringonsuojauksesta. Nuorekkaissa kasvoissa on rasvaa. Kun rasva alkaa hävitä, kasvot valahtavat alaspäin, mikä vanhentaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 49. Näytän tätimäiseltä ja vanhalta. Ja tiedättekö mitä, se on aivan ok. Ei ole enää mitään tarvetta viehättää ketään ulkonäölläni, ja se on entiselle ulkonäköpakkomielteiselle aivan valtava vapautus! Vaatteet voi valita mukavuuden mukaan, ulkonäöstä viis. Erityisest kengät, ennen käytin aina korkokenkiä koska vähän häpesin lyhyyttäni, mutta nykyään jotkut terveyskengät riittää, ja johan on käveleminen mukavampaa. Meikata en enää viitsi, korostaa vain ryppyjä. Hiukset on se lyhyt tätimalli. Esivaihdevuosissa tukka alkoi harvenemaan, joten totesin että mitä hittoa niitä ohuita harmaantuvia hiuksia pitkänä pitää, ei ne hyvältä näytä. 

Kun olen 45 ikävuodesta eteenpäin ulkonäköpaineista päässyt, on se olllut niin ihana vapautus, että harmittaa oikein että en jo nuorempana tehnyt sitä.

Vierailija
84/112 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on hoikkuus, joka nuorentaa. Tätä on turha kiistää.

Mun mielestä nimenomaan pieni ylipaino nuorentaa. Moni pullukka viisikymppinen näyttää tosi nuorelta jos osaa pukeutua ja laittautua oikein. Iho näyttää sileältä. Hoikalla taas rypyt korostuu.

Mutta kun 50 vuotiaalla ei ole ryppyjä. Eikä se läski ikää peitä, se on fakta päinvastoin. Tunnen hoikkia ja pyöreitä monen ikäisiä, hoikat näyttävät nuoremmilta.

No kyllä yleensä 50-vuotiailla on ryppyjä. Niitä alkaa itse asiassa ilmestyä jo 30 jälkeen käytännössä kaikille. Silloin alkuun ne toki erottuu vain sopivasti lankeavassa valossa, eikä niinkään suoraan peiliin katsoessa hyvässä valossa. Mutta eipä niitä rypyttömiä viisikymppisiä kyllä näy muuta kuin botox/täyteainepellejen parissa, eikä tarvikaan näkyä. Rypyt on täysin ok.

Vierailija
85/112 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt samaa. Olen 50v eikä mulla ole ryppyjä. Keväällä kysyttiin paperit alkossa kun ostin lonkeroa. Olen ehkä poikkeus. Äidilläni 80v on sileä iho myöskin.

Olen 90v ja vein lapsenlapsenlapsen eskariin. Lähtiessäni kotiinpäin,  tarhan täti otti hihasta kiinni ja talutti aamupalalle ja sanoi, että lapset eivät saa mennä yksin ulos. Isoisoäidiltäni 160 v kysytään papereita kun hän ostaa energiajuomaa Prismasta

Vierailija
86/112 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa siinä, että 50-vuotiaat miehet näyttävät vanhoilta, ryhdittömiltä ja epäsiisteiltä. Valitettavasti miehet kuolevat naisia nuorempina mm. ryyppäämisen ja tupakoinnin vuoksi.

Onneksi keski-ikäiset naiset huolehtivat paremmin liikunnasta ja syövät terveellisesti.

Osa parikymppisistä näyttää neli-viisikymppisiltä, koska he elävät epäterveellisesti.

Vierailija
87/112 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttu nainen on (50+) saanut päähänsä erota. On hoikka, mutta kasvoista ihan tavallinen, ei ole mielestäni sievä ollenkaan. Ryppyjäkin on. Kuka hänet enää huolisi, jos aikoo joskus löytää jonkun? Minusta on sulaa hulluutta lähteä omaa elämää rakentamaan noin vanhana. Onko tuo sitä voimaantumista? 

Mistä mielikuva, naisen, oli hän 30v tai 50v edes haluavan parisuhde tai miestä tai odottavan jonkun miehen huolivan häntä. 

Sillä faktat ja tutkimukset puhuvat aivan muutu. Suurin osa eroista hakevat naiset. Suurin osa sinkkutalouksista ja yksin asuvista on naisia, jopa jos parisuhde, nainen haluaa asua omassa kodissaan jne.  Ja kun mitataan onnellisuutta, terveyttä, elämän mielykkyyttä, näissäkin edustavat naiset. 

Ja kun tarkastellaan miehiä, eron yhteydessä miesten onnellisuus, hyvinvointi ja terveys heikkenenee. Alkoholin ja päihteiden käyttö lisääntyy, samoin väkivaltarikokset ja itsemurhat ja arjen elämässä suuria haasteita. 

Suurimmalla  osalle naisia onnellisuutta, mielihyvää ja elämän mielykkyyttä elämään tuo aivan muut asiat, kuin parisuhde tai mies esim.  harrastukset, työ, matkustelu, itse tekeminen, ystävien tapaaminen, liikunta jne. Ja näiden saavuttamiseksi voi hyvin olla, minkä ikäinen tahansa, minkä näköinen tahansa, sillä arvot mitataan aivan muissa arvoissa, kuin pinnallisuudessa tai jonkun naaman kauneudessa ja rumuudessa, koska sen näkeminen on tunnetila.

Onneton ja elämäänsä tyytymätön näkee rumuutta kaikkialla, oli kysymys toisesta ihmisestä tai vaikka luonnon ihmeistä tai maisemasta. 

Vierailija
88/112 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä yleensä 50-vuotiailla on ryppyjä. Niitä alkaa itse asiassa ilmestyä jo 30 jälkeen käytännössä kaikille. Silloin alkuun ne toki erottuu vain sopivasti lankeavassa valossa, eikä niinkään suoraan peiliin katsoessa hyvässä valossa. Mutta eipä niitä rypyttömiä viisikymppisiä kyll

On niitä, silmänympärysiholla.

Vierailija
89/112 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä yleensä 50-vuotiailla on ryppyjä. Niitä alkaa itse asiassa ilmestyä jo 30 jälkeen käytännössä kaikille. Silloin alkuun ne toki erottuu vain sopivasti lankeavassa valossa, eikä niinkään suoraan peiliin katsoessa hyvässä valossa. Mutta eipä niitä rypyttömiä viisikymppisiä kyll

On niitä, silmänympärysiholla.

Joo, ja usein otsalla, varsinkin jos kohottelee paljon kulmakarvojaan tai rypistelee otsaa ilmehtiessään. Samoin nenästä suuhun ja suusta leukapieliin alkaa jo tulla vähintään painaumat ja urat, jos ei sitten vielä ihan varsinaisia ryppyjä. Nenän sivullakin saattaa olla "nyrpistelyryppyjä" jne. Omasta mielestäni nämä on pelkästään viehättävän näköisiä, sekä miehillä että naisilla.

Vierailija
90/112 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä nimenomaan pieni ylipaino nuorentaa. Moni pullukka viisikymppinen näyttää tosi nuorelta jos osaa pukeutua ja laittautua oikein. Iho näyttää sileältä. Hoikalla taas rypyt korostuu.

Rypyt ei ole se juttu. Jos naisen vartalo muistuttaa hedelmällisessä iässä olevan vartaloa, nainen on ns. nuorekas. Ylipaino vanhentaa ja tekee liikkumisesta kömpelöä. Katsokaa vaikka kuvia nuorista naisista, jotka ovat laihduttaneet. Ennen kuvissa on nelikymppisen näköinen nainen ja jälkeen kuvissa näyttää ikäiseltään. 

Et ilmeisesti tiedä mitä tarkoittaa "pieni ylipaino". Ei sellainen normaalisti tee kenestäkään kömpelöä. Ja nuoriin on nyt turha verrata, kun nimenomaan puhuttiin keski-ikäisistä joilla jo ryppyjä alkaa olla. Raju laihdutus viisikymppisenä siitä pienestä ylipainosta hoikaksi harvoin nuorentaa. 

Lihavuus on sitten eri asia, siitä kannattaa pyrkiä eroon ja lihavasta normaalipainoon laihdutus voi hyvinkin tehdä olemuksesta nuorekkaan. 

Vierailija
91/112 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä varmaan tarkoitetakaan sitä, että 50-vuotias olisi ikäloppu vanhus. Kyllähän ihan minkä ikäinen tahansa voi näyttää ikäänsä nuoremmalta tai vanhemmalta.

Vierailija
92/112 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullukka voi olla paljon nätimpi ja rypyttömämpi kuin normaalipainoinen.

Olen itse viisikymppinen pullukka, ja en ole samaa mieltä. Joo, on ihan totta, että ihonalaisrasva naamassa vähentää ryppyjä. Mutta oikeasti ei ne rypyt ole siinä ikääntymisvaikutelmassa lopulta kovinkaan tärkeitä. Esim. urheilijoilla alkaa usein jo kolmikymppisenä näkyä ryppyjä reilusti, koska on niin vähän rasvaa, mutta he taatusti näyttävät silti nuorekkaammalta kuin tätimäinen pullukka ilman ryppyjä. 

Ongelma myös on, että se rasva niin kropassa kuin kasvoissa alkaa roikkumaan. Mä olen 49 ja tätä on tapahtunut paljon viime parina vuotena. Joo ei ole juuri ryppyjä, mutta painava "läskinaama" valuu alaspäin ja muodostaa pussukat leukaperiin. Samoin valtavat rinnat riippuu mahan päällä, iso maha riippuu. Joo ottaisin kyllä hoikkuuden ja rypyt ihan milloin vaan tilalle.

Vierailija
93/112 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun 50 vuotiaalla ei ole ryppyjä. Eikä se läski ikää peitä, se on fakta päinvastoin. Tunnen hoikkia ja pyöreitä monen ikäisiä, hoikat näyttävät nuoremmilta.

Minä olen 34v ja minulla on ensimmäisiä juonteita otsassa ja silmien ympärillä. Olen hoikka ja iho on aina ollut taipuvainen kuivuuteen eli rypyt erottuu, mutta mitäpä siitä. Eipä noita ikääntymisen merkkejä kyllä moni tunnu huomaavan, että ehkä ne ei tosiaan muualla erotu niin paljon kuin vessan peilin edessä kirkkaassa valossa. Viisikymppisenä takuulla jo erottuu, mutta kyllä saa erottuakin. 

Vierailija
94/112 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa elämässä tuskin kukaan arvioi ihmisen ikää tai nuoruutta ryppyjen ja naaman perusteella, vaan katsotaan silmiä ja käsiä. 

Kädet ja silmät paljastavat ihmisen iän ja se on pettämätön, eikä niitä voi muuttaa tai vaihtaa.  

Jos katsoo eri ikäisiä ihmisiä ja peittää kuvasta kaiken muun, kuin silmät, sieltä se ikä paljastuu. 

Vierailija
95/112 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö seniorin pidä näyttääkin jo vanhalta?

Ei 50-vuotias mikään seniori ole, vaan keski-ikäinen.

Vierailija
96/112 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken takana on kuolemanpelko. Ihminen ei keskimäärin kestä ajatusta elämän rajallisuudesta, ja sitä kompensoidaan ikuisen nuoruuden tavoittelulla. Vanhoissa ihmisissä nähdään lähestyvä kuolema, eikä sitä kestetä.

Pidän itsestäni huolta liikkumalla ja terveellisellä ruokavaliolla. Taustalla on se, että haluan olla toimintakykyinen. Haluan pystyä kävelemään ongelmitta pitkiä matkoja, kiipeillä yläkaapeille, mennä tarvittaessa kyykkyyn ja nousta rappuja. Kuolla haluaisin selväjärkisenä ja ns. saappaat jalassa. 

Vierailija
97/112 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että pitäisi tehdä hirveästi työtä ja rahaa näyttääkseen ikäiseltään. Meikit, hiuslisäkkeet tms. näköjään vaaditaan ja kalliit muotivaatteet.

No olen sitten rauhassa ikäistäni vanhemman näköinen mummeli, mitäpä se ketään oikeastaan edes kiinnostaisi.

Vierailija
98/112 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt samaa. Olen 50v eikä mulla ole ryppyjä. Keväällä kysyttiin paperit alkossa kun ostin lonkeroa. Olen ehkä poikkeus. Äidilläni 80v on sileä iho myöskin.

Miksi alapekut? Näin tapahtui. Mulla on sileä iho. Samoun äidilläni. Ja luullaan nuoremmaksi.

Oletko niitä, jotka soittelevat lehtiinkin ja kertovat, että luullaan usein ikäistään nuoremmaksi? Ja sitten katsomme lehdestä kuvaa ihmisestä, joka ilmiselvästi näyttää vähintään ikäiseltään.

Vierailija
99/112 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkuus rumentaa vanhana.

Vierailija
100/112 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vanhuudessa pelottaa? Me kaikki vanhenemme. Ei se ulkonäkö, vaan viisaus!