Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50v ei näytä vanhalta. Mistä nämä "ikäisekseen nuoren näköinen" jutut juontaa?

Vierailija
27.09.2023 |

Keskimäärin viisikymmentävuotias ei näytä vanhalta, eikä toki sitä ole edes. Huomaan, että monet ikäiseltään näyttävät viisikymppiset saavat kuulla jatkuvasti "näytät ikäistäsi nuoremmalta". Miehet ovat nimenomaan jopa komeimmillaan keskimäärin 50v iässä, jos osaavat pukeutua tyylikkäästi.

Moni suomalainen (etenkin nainen) hankkii viimeistään 47veenä tehytukan, tätirillit, luovuttaa meikkaamisen suhteen ja alkaa pukeutua hirveisiin trikootunikoihin tai sitten "uu olen sähäkkä" tyyliin. Ikää tulee lisää 15v. Näyttää vanhalta.
Sitten he, jotka ovat tarkkoja tyylistään, hiuksistaan ja jaksavat edes huulet punata näyttävät todellisuudessa ikäisiltään, mutta koska valtaosa on valinnut tätityylin, niin erottuvat heistä edukseen.

Ei tarvitse olla hoikka, vaan pulskakin voi olla erittäin edukseen, kun vähän jaksaa ulkoasuun panostaa.

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Olen 50v eikä mulla ole ryppyjä. Keväällä kysyttiin paperit alkossa kun ostin lonkeroa. Olen ehkä poikkeus. Äidilläni 80v on sileä iho myöskin.

Vierailija
2/112 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet vanhentaa. Kun estrogeenin määrä kehossa romahtaa, naisesta tulee helposti mummomainen ihan ulkonäöltäänkin. Tulee ryppyjä, kasvot valahtavat ja alkavat roikkua, tulee painoa jne. Vaihtari-ikäisen naisen on nähtävä aika lailla vaivaa ollakseen nuorekkaan, saati upean näköinen. Joillain on toki mielettömät geenit, esim. Vieno Kekkonen on edelleen lähes 9-kymppisenä kaunis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi olla ikäisekseen nuoren näköisiä, tai ikäistään nuoremman näköinen....

Vierailija
4/112 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet, hiukset, meikki, asusteet ja hampaat. Nämä kuntoon, niin ei 50 ole ikä eikä mikään. On aivan ok näyttää ikäiseltään, mutta valtaosa suomalaisista 50v naisista näyttää pikemminkin 60 vuotiaita ja syynä nimenomaan hiusmalli ja vaatteet.

Noin muuten suomalaiset ovat yleensä nuoren näköisiä. Monessa maassa ikäännytään nopeammin

Vierailija
5/112 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringossa oleilu eli ruskettuminen vanhentaa. Tupakka vanhentaa. Alkoholi vanhentaa.

Vierailija
6/112 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kaunis kuin ikäistään nuoremman näköinen, nehän ei tarkoita samaa..

Vierailija
7/112 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi viisikymppisen pitäisi näyttää joltain muulta kuin viisikymppiseltä? Mitä vikaa viisikymppisyydessä on? Onko niin, että se on  (naisella) se paras ikä, jota kadehtii sekä nuoremmat että vanhemmat (naiset)?

Vierailija
8/112 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin kaunis kuin ikäistään nuoremman näköinen, nehän ei tarkoita samaa..

Nyt tuli asiaa. 

(Mulla ei nuo ylä-/alanuolet toimi, joten pakko oli kommentoida.)

Vierailija
9/112 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt samaa. Olen 50v eikä mulla ole ryppyjä. Keväällä kysyttiin paperit alkossa kun ostin lonkeroa. Olen ehkä poikkeus. Äidilläni 80v on sileä iho myöskin.

Miksi alapekut? Näin tapahtui. Mulla on sileä iho. Samoun äidilläni. Ja luullaan nuoremmaksi.

Vierailija
10/112 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä keskimääräinen 50-vuotias nainen on jo aikamoisen mummoontunut. Miesten kohdalla enemmän vaihtelua laidasta laitaan riippuen näiden geeneistä ja elämäntapavalinnoista. 

Vierailija
11/112 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ylipainoa, mutta pukeudun edelleen naisellisesti. Saan usein kuulla miehiltä, että hukkaan menee pyöreän naisen laittautuminen. Itseäni varten laittaudun kuten nuorempanakin. Niin ettei mene hukkaan ei ollenkaan.

Vierailija
12/112 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutta Larm näyttää mielestäni tismalleen 50-vuotiaalta. Täytti pyöreitä tässä kuussa.

https://is.mediadelivery.fi/img/978/6b9a4a83b86c9e81ed3d9be9b3469578.jp…

Vierailija
13/112 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ylipainoa, mutta pukeudun edelleen naisellisesti. Saan usein kuulla miehiltä, että hukkaan menee pyöreän naisen laittautuminen. Itseäni varten laittaudun kuten nuorempanakin. Niin ettei mene hukkaan ei ollenkaan.

Minulla seisoo jo muista jutuista mutta nyt lähtee...

Vierailija
14/112 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tilanteissa nämä moukkamaiset miehet kertovat sulle, että pyöreän naisen laittautuminen menee hukkaan?

Todella ala-arvoista käytöstä kyllä.

Minunkin yhtä kaveria haukuttiin baarissa mummoksi, ja toiselle sanottiin että olet kyllä liian vanha käymään baareissa. 😠

Vierailija
15/112 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auringossa oleilu eli ruskettuminen vanhentaa. Tupakka vanhentaa. Alkoholi vanhentaa.

Vuodet vanhentaa, elämä vanhentaa.

Vierailija
16/112 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus ilmeisesti on olla nuorekas. Mutta varmasti moni näyttää ikäiseltään. Sisäisesti tuntuu kai nuoremmalta. Sitä halutaan ilmentää.

Vierailija
17/112 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapekut? Näin tapahtui. Mulla on sileä iho. Samoun äidilläni. Ja luullaan nuoremmaksi.

Omilla geeneillään leuhottaminen on pelkkää leuhottamista. Asia, johon ei pysty itse vaikuttamaan.

Vierailija
18/112 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tilanteissa nämä moukkamaiset miehet kertovat sulle, että pyöreän naisen laittautuminen menee hukkaan?

Todella ala-arvoista käytöstä kyllä.

Minunkin yhtä kaveria haukuttiin baarissa mummoksi, ja toiselle sanottiin että olet kyllä liian vanha käymään baareissa. 😠

Kadulla vastaantullessa kommentoitu, kauppakeskuksessa, julkisista liikenteessä, ravintolassa.

Vierailija
19/112 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppiä tulee täyteen myös Maija Vilkkumaalla. Näyttää mielestäni ikäiseltään.

Vierailija
20/112 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

– On jo pitkään tiedetty, että jotkut ihmiset vanhenevat nopeammin kuin toiset, tai että jotkut säilyvät nuorempina verrattuna toisiin saman ikäisiin. Jos esimerkiksi verrattaisiin kahta 60-vuotiasta ihmistä toisiinsa, voi toisen biologinen ikä olla 58, kun taas toinen on vanhennut nopeammin ja hänen biologinen ikänsä on 66 epigeneettisellä kellolla mitattuna.

https://www.is.fi/terveys/art-2000005654556.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan