Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Fiksut ovat viilipyttyjä Vähemmän välkyt reagoivat voimakkaammin ja tunteet heittelevät nopeammin

Vierailija
27.09.2023 |

https://www.hs.fi/tiede/art-2000009837221.html
Tämä on varmasti ihan totta. Riittää kun katselee täällä av:lla näiden vähälahjaisten hysteeristä kiljuntaa.

Kommentit (181)

Vierailija
21/181 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi on. Nää vähemmän fiksut suhtautuu kaikkeen omien kokemusten, pelkojen ja jopa traumojensa pohjalta. Kannattaisi hetken malttaa mielensä ja varsinkin somereaktiot.

Niin, että kun ihminen saa trauman, hänen älykkyytensä laskee yhtäkkiä. Höpö höpö.

Vierailija
22/181 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä totta. On tyhmyyttä reagoida asioihin tunteillaan.

Psykopaateilla ei ole tunteita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/181 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä(tarkoituksella) yle oli jättänyt mainitsematta että act-koe jota käytettiin verrokkina on suurelta osalta äidinkieltä. Eli sellaiset "tyhmät" kuten Albert Einstein, Stephen Hawking ja Leonardo da Vinci eivät olisi pärjänneet kovinkaan hyvin kyseisessä kokeessa lukihäiriön takia.

Act-testi ei ole mikään älykkyystestivaan kartoittaa soveltuvuutta opiskeluun ja koulutusjärjestelmään.

Miksi Yle olisi kommentoinut Hesarin juttua?

Lukihäiriö näyttää olevan aika yleinen vaiva.

Vierailija
24/181 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla terveillä ihmisillä on tunteet. Jos ei tunne inhoa, suuttumusta ja vihaa, niin ei tunne myöskään rakkautta, iloa, kiintymystä ja onnea. Tunteettomana elämä on merkityksetöntä.

Vierailija
25/181 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaalla käyvät ovat fiksuimpia?

Vierailija
26/181 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin löydetty selitys miksi naiset nalkuttavat.

Vierailija
27/181 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä(tarkoituksella) yle oli jättänyt mainitsematta että act-koe jota käytettiin verrokkina on suurelta osalta äidinkieltä. Eli sellaiset "tyhmät" kuten Albert Einstein, Stephen Hawking ja Leonardo da Vinci eivät olisi pärjänneet kovinkaan hyvin kyseisessä kokeessa lukihäiriön takia.

Act-testi ei ole mikään älykkyystestivaan kartoittaa soveltuvuutta opiskeluun ja koulutusjärjestelmään.

Totta. Einsteinhan ei koulussa tahtonut pärjätä alkuun. Noista kolmesta Leonardo da Vinci oli epäilemättä ansioitunein todellinen yleisnero. Sääli että hänen aikanaan ei ollut teknisesti mahdollista toteuttaa montakaan keksintöään.

Vierailija
28/181 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ei kannata iloita mistään.

Vierailija
29/181 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VituttaaTeidänTyperyys.

Vierailija
30/181 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ei kannata iloita mistään.

Älykkäät eivät iloitse asioista, sellainen kuuluu vain tyhmille.

Vierailija
31/181 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi on. Nää vähemmän fiksut suhtautuu kaikkeen omien kokemusten, pelkojen ja jopa traumojensa pohjalta. Kannattaisi hetken malttaa mielensä ja varsinkin somereaktiot.

Niin, että kun ihminen saa trauman, hänen älykkyytensä laskee yhtäkkiä. Höpö höpö.

Kyllä sekin on mahdollista. Tutkimuksissa esim. pitkäaikaistyöttömyys on myös johtanut ÄOn laskuun.

Vierailija
32/181 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se nyt niin mene, että psykopaatit on älykkäimpiä. Tuskinpa evoluutio olis meitä tuollaiseen johtanut.

Tyhmyys on lisääntymisen edellytys.

https://www.ts.fi/uutiset/3786346

Vierailija
33/181 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Yle olisi kommentoinut Hesarin juttua?

Lukihäiriö näyttää olevan aika yleinen vaiva.

Anteeksi minun virhe. Ja kyllä minulla on lukihäiriö. Saatko ylemmyyden tunnetta kun pilkkaat muita ihmisiä heidän synnynnäisistä ominaisuuksista ja jätät viestin sisällön kokonaan huomioimatta?

Vierailija
34/181 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se tavallinen "totuus" tästä asiasta. Itse kyseenalaistan. Olen älykäs ja sain hyvin analyyttisen ja rauhallisen kasvatuksen. Kun sitten ns. oikeassa elämässä jouduin tekemisiin tunteidensa kanssa läheisessä vuorovaikutuksessa elävien ihmisten kanssa, olin aivan pulassa. Tunnekylmyys on älykkyyden ja analyyttisyyden ikävä kääntöpuoli, joka johtaa masennukseen, saamattomuuteen ja irrallisuudentunteeseen. Tunteet on hyvä saada purkaa, mielellään nopeasti ja kattavasti, niin hyvässä kuin pahassa. Eli ei tietenkään toisia satuttaen.

Vierailija
35/181 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hur går det ihop med den andra undersökningen där intelligenta svär mycket? Sitter den finska intelligentian i något hörnbord och svär behärskat sinsemellan?

Jag är högintelligent och svär mycket. Men det är bara en vana och betyder ingenting, jag är aldrig upprörd när jag svär.

Prkl on ainoa kirosana, johon tulee väkisinkin voimaa.

Vierailija
36/181 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös HS syyllisty tässä vähintään epäsuorasti ra cicmiin ja kansanryhmää vastaan kiihottamiseen? Kyllähän moni on jo somevideoista nähnyt tietynväristen impulssikyvyttömyyden kun aina alkaa riehuminen ja väkivalta sekunnin jälkeen ärsykkeestä.

Vierailija
37/181 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo.

Nykyisin vaaditaan tunneälyä.

Pelkkä älykkyys ei riitä mihinkään.

Vierailija
38/181 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäni olen ihmetellyt ja myötähävennyt naisten kirkumista jos näkevät hämähäkin, hiiren tai käärmeen. Itsekin olen nainen, muttei ole ollut kirkumiseen tarvetta koskaan. Eikä nalkutukseen. Ei aukea edes iäkkäänä että mikä siinä on, edelleen kirkuvat kuin hyeenat monista tosi tyhmistä asioista. 

Vierailija
39/181 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se tavallinen "totuus" tästä asiasta. Itse kyseenalaistan. Olen älykäs ja sain hyvin analyyttisen ja rauhallisen kasvatuksen. Kun sitten ns. oikeassa elämässä jouduin tekemisiin tunteidensa kanssa läheisessä vuorovaikutuksessa elävien ihmisten kanssa, olin aivan pulassa. Tunnekylmyys on älykkyyden ja analyyttisyyden ikävä kääntöpuoli, joka johtaa masennukseen, saamattomuuteen ja irrallisuudentunteeseen. Tunteet on hyvä saada purkaa, mielellään nopeasti ja kattavasti, niin hyvässä kuin pahassa. Eli ei tietenkään toisia satuttaen.

Mulla sama, tunteidenpurkamiseen av on hyvä paikka. Täällä ei törkeilläkään kommenteilla voi satuttaa ketään kun kaikki on anonyymejä.

Vierailija
40/181 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se on todistettu, itkuun pillahtavat ja kirkuvat naiset ovat heikkolahjaisia.