Kuriton kauhukakara tuli muuten hyvin alkaneen parisuhteen esteeksi. Näköjään jotkut eivät osaa lainkaan kasvattaa lapsiaan.
Järkyttävää nähdä näitä nykypäivän vapaankasvatuksen tuotoksia. Kun ei mukuloille ole asetettu selviä rajoja ja kuria, niin he alkavat hyppiä vanhempiensa silmille. Törmäsin varsinaiseen öykkärikakaraan, joka dominoi äitiään ja määräsi kodissa suunnilleen kaapinpaikan. Äiti teki pojalleen safkat ja poika kotonaan pyöriskelee vain Ipadin ympärillä. Tämä pian 10 v poika oli kasvanut ilman isää pelkästään yksinhuoltajaäidinsä paapottavana. Poika koki suorastaan järkytyksen ja mustasukkaisuusreaktion, kun kohtasi tilanteen, missä äiti tuo miesystävänsä eli minut kotiinsa. Poika järjesti äidilleen ja minulle kotona seuraavana päivänä jo raivokohtauksen missä hän teki selväksi, ettei äidillä saisi olla miesystävää talossa. No minä tietenkin oletin, että tämä on ohimenevää, mutta äiti oli niin pojan vietävänä, ettei keksinyt lopulta muuta ratkaisua, kuin pyytää minua lähtemään. Hämmästyin tämän yh-äidin selkärangattomuutta ja alistuneisuutta tämän selkeän erityislapsen edessä. Annoin kyllä naiselle kysyvään sävyyyn ohjeita, että hänen täytyisi asettaa pojalle rajat ja tehdä selväksi, kuka on pojan huoltaja ja määrää talossa. Ei mennyt jakeluun vaan nainen tuskastui poikansa ahdistumisesta ja pyysi että voitaisiin jatkaa tapailua muualla. No tästä muutaman päivän perästä jouduin tekemään johtopäätökset eli koko nainen vaihtoon. En vaan katso aiheelliseksi lähteä opettamaan aakkosia. Surukseni vaan totean, että kyllä voi olla kasvatusmetodit joillakin aivan hakusessa. Olen hämmentynyt. Voiko tällaista olla?
Kommentit (94)
Nainen toimi väärin lapsenkin kannalta.
Vuorovaikutus ei toimi normaalisti jos ei pysty saamaan lasta rauhoittumaan. Toki jos on vaikka autismia, se ei ole niin helposti sanottu kuin tehty.
Nainen olisi voinut itse vaikuttaa siihen miten lapsi ottaa miehen vastaan ja osoittaa lapselle että törkeä ei pidä olla. Vanhemman onnellisuus takaa lapsen onnellisuuden. Lapselle osoitetaan ihan pienin teoin se, että lapsi on tärkeä mutta niin on uusi kumppanikin, eikä siinä tarvitse olla kilpailua .
Kun tapasin oman puolisoni lapsen ensi kertaa , käytiin puistossa ja mentiin sen jälkeen hampurilaisille. Lapsi sanoi minulle voitonriemuisena että menee iskän kanssa kahdestaan hampurilaisille ja minä en ole kutsuttu mukaan. Mies sanoi siihen heti että mitä ihmettä höpötät lapselle, tottakai mennään kaikki yhdessä ja se oli koko tapaamisen idea.
Lapselle se on hetki jolloin lapsi tajuaa että oma vanhempikin on ihminen. Se hetki opettaa rajoista, ja vanhempi joka pystyy vetämään omat rajansa kasvattaa lapsesta ihmisen jolle myös rajojen veto on luonnollista. Kynnysmatto-vanhemmat ei ymmärrä sitä että he itseasiassa kasvattavat lapsistaan kynnysmattoja. Suurin lahja minkä lapselleen voi antaa on se, että antaa terveen mallin terveisiin rajoihin. Silloin pärjää elämässä ja tulee onnelliseksi.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on nepsy? Minulla ei ole lapsia eikä tule niin sillä kysyn.
Neuropsykiatrinen häiriö, esim. ADHD, autismi...
Joku iida iltalehdykässä valitti, kun munasolua tai siittiöitä ei saa luovuttaa jos on Asperger tai ADHD. On syrjintää.
Vierailija kirjoitti:
Ap kuulostaa ärsyttävältä
Mikä ap:ssä nyt niin ärsyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pian 10-vuotias, eli yhdeksänvuotias poika. Ja ihmettelet sitä tai näet mainitsemisen arvoisena, että tuon ikäiselle lapselle "tehdään safkat"?
Nainen holhosi liikaa ja toimi väärin, kun meni mukaan lapsen oikkuihin ja käski sinun lähteä. Mutta ei sullakaan taida olla ihan kaikki muumit laaksossa.
Juuri näin. Ei missään tapauksessa olisi pitänyt mennä mukaan lapsen oikkuihin. Toiseksi epätervettä sekin että 10 v nukkuu vielä äitinsä vieressä. Ei ole tervettä. Poika koki vieroitusoireita ja mustasukkaisuutta kun yllättäen äidin vieressä nukkuikin äidin miesystävä. Haluatko avata vähän lisää tuota epämääräistä " muumit laaksossa" heittoa?
Tartun nyt lillukanvarsiin, mutta mitä epätervettä on siinä, että lapsi nukkuu vanhemman vieressä, oli ikä mikä hyvänsä? Kyse on nukkumisesta.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Nainen toimi väärin lapsenkin kannalta.
Vuorovaikutus ei toimi normaalisti jos ei pysty saamaan lasta rauhoittumaan. Toki jos on vaikka autismia, se ei ole niin helposti sanottu kuin tehty.Nainen olisi voinut itse vaikuttaa siihen miten lapsi ottaa miehen vastaan ja osoittaa lapselle että törkeä ei pidä olla. Vanhemman onnellisuus takaa lapsen onnellisuuden. Lapselle osoitetaan ihan pienin teoin se, että lapsi on tärkeä mutta niin on uusi kumppanikin, eikä siinä tarvitse olla kilpailua .
Kun tapasin oman puolisoni lapsen ensi kertaa , käytiin puistossa ja mentiin sen jälkeen hampurilaisille. Lapsi sanoi minulle voitonriemuisena että menee iskän kanssa kahdestaan hampurilaisille ja minä en ole kutsuttu mukaan. Mies sanoi siihen heti että mitä ihmettä höpötät lapselle, tottakai mennään kaikki yhdessä ja se oli koko tapaamisen idea.
Lapselle se on hetki jolloin lapsi tajuaa että oma vanhempikin on ihminen. Se hetki opettaa rajoista, ja vanhempi joka pystyy vetämään omat rajansa kasvattaa lapsesta ihmisen jolle myös rajojen veto on luonnollista. Kynnysmatto-vanhemmat ei ymmärrä sitä että he itseasiassa kasvattavat lapsistaan kynnysmattoja. Suurin lahja minkä lapselleen voi antaa on se, että antaa terveen mallin terveisiin rajoihin. Silloin pärjää elämässä ja tulee onnelliseksi.
No te aloitittekin maltillisesti eli puistoon ja syömään. Se antaa kaikille aikaa tottua. Ihan eritilanne ottaa uusi kumppani yökylään viikoksi kotiin. Herää kysymys miten lapsi oli etukäteen valmisteltu tilanteeseen? Vai valmisteltiinko lainkaan? Ellei valmisteltu ei mikään ihme, että reagoi. Viikko heti alkuun on aika iso muutos lapselle. Aloittaisin maltillisemmin. Ei mikään ihme ettei lapsi halua tehdä asioita yhdessä. Lapsi haluaa olla äitinsä kanssa. Juurikin tuollainen lyhyt yhdessä olo alkuun samoissa tiloissa olisi ollut parempi lapsen kannalta.
On muutama tällainen äidin silmäterä ja pilalle hemmoteltu tapaus ollut ystävänä hetken aikaa.
Voin sanoa, että itsekeskeisiä ja rajattomia sekä sosiaalisia taitoja osaamattomia olivat.
Poikaraukasta kasvaa hirvittävä aikuinen tuolla menolla.
Hieno provo. Sait hyvin porukan juttuun mukaan, hyvin kehittelet tarinaa viesti viestiltä lisää ja juonen käänteet vain jatkuvat.
En ihmettele että syntyvyys on laskussa ja yhä useampi ei halua lapsia. Woketuskulttuurin hedelmät näkyvät.
Vierailija kirjoitti:
Hieno provo. Sait hyvin porukan juttuun mukaan, hyvin kehittelet tarinaa viesti viestiltä lisää ja juonen käänteet vain jatkuvat.
Tuntuuko sinun mielestäsi tämä aloitus niin uskomattomalta, ettei se voi olla totta?
Kuriton kakru töllistelee vaan vieressä, kun mäjäytin kassillisen mutsinsa persiiseen!
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuko sinun mielestäsi tämä aloitus niin uskomattomalta, ettei se voi olla totta?
Kyllä tämä ihan tosi juttu oli. Tuo erityispenska ja naisen selkärangattomuus otti niin pannuun et päätin keskustella aiheesta täällä.
Totta kai lapsi reagoi, kun ihan vieras mies tulee yöksi äidin viereen, ei se mitään epänormaalia ole ja äidin reaktio oli ihan ymmärrettävä. Ap kuulostaa siltä ettei itsellään ole lapsia ja ei osaa lapsen näkökulmasta nähdä tilannetta.
Lapsen pitäisi saada tottua vanhemman uuteen puolisoon pikkuhiljaa eikä niin että vieras mies tulee yhtäkkiä moneksi päiväksi kotiin
No ei se nainenkaan ole ollut ihan se penaalin terävin kynä, kun hän on peräti viikoksi ottanut miehen kotiinsa majoittumaan kun lapsi on kotona. Varmaan hän on ollut aivan tohkeissaan, kun on kerrankin saanut miesseuraa, ettei ole ajatellut asiaa lapsen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Nää voi olla hankalia nämä yh:t. Näin hyvin totesi eräs ystävä että "älä sekaannu muiden miesten jätöksiin!"
Onko yh-isätkin siis "jätöksiä" mielestäsi vai koskeeko tämä vain naisia? Onko nainen vain joko kunnollinen ja siveä kiltti vaimo vai "paha" ja syntinen l o r t to kun on peräti kehdannut erota ex-miehestään?
Miehet ja miesten kaksoisstrandardit 2020-luvulla, naurattaa :D
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Onko sinulla AP omia lapsia? Jos on, niin kuinka vanhoja?
Ei ole muksuja vielä "siunaantunut" ja alkaa vähän tuntua siltä että hyvä näin. Mahdollisuuksia on kyllä ollut ja naimisissakin oltu, mut tietoinen valinta.
Lienee kaikkien kannalta paras ratkaisu. Ei ap:kaan ihan normaali ole kun halusi mennä viikoksi naisen kotiin, jolla on lapsi siellä jo valmiiksi.
Ja sitten ap loukkaantui kun lapsen äiti laittoikin lapsen etusijalle, kun ap:n mielestä hänen olisi kuulunut tietenkin miehenä olla etusijalla...
Tai sitten koko sepitys on provo, mistä näistä ikinä tietää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää voi olla hankalia nämä yh:t. Näin hyvin totesi eräs ystävä että "älä sekaannu muiden miesten jätöksiin!"
Onko yh-isätkin siis "jätöksiä" mielestäsi vai koskeeko tämä vain naisia? Onko nainen vain joko kunnollinen ja siveä kiltti vaimo vai "paha" ja syntinen l o r t to kun on peräti kehdannut erota ex-miehestään?
Miehet ja miesten kaksoisstrandardit 2020-luvulla, naurattaa :D
Ihminenhän olettaa että muutkin käyttäytyvät kuten hän itse. Pahimmat mieshuo rat ovat juuri niitä jotka jakavat naiset "vaimomatskuun" ja "ei-vaimomatskuun" ja tuollaisiin ei kannata sekaantua.
Ei miespuoliset lut kat itse tajua olevansa sellaisia, vaikka antavat melkein kaikille naisille...Halpoja ovat
Aika absurdia että aikuinen ihminen ei anna lapselle aikaa tutustua itseensä tapaamalla muutaman kerran. Aika mahdoton vaatimus lapselle tuo sun olettamus että heti pitäisi tulla toimeen. Ja tietenkin on äidin syytä ettei ole poika heti sun jalkoja nuolemassa.. Narsisti olet selvästi.
Olisi naisen kannattanut vierottaa penska jo etukäteen nukkumaan omaan huoneeseen jos kerran nämä olivat kuitenkin jo pari kuukautta tunteneet ja äiti alkanut haaveilla uudesta miehestä. Ei hyvä lapselle jos tulee yhtaikaa kaksi suurta muutosta elämään 1) vieras ukko taloon 2) muutto omaan makuuhuoneeseen.
Ai yhdellä lomalla kokeillaan toimiiko suhde. Voi yhden kerran. Ette sitten vaikeammin onnistuvaa kokeilua keksineet. Taisi lapsi odottaa lomaltaan äidin kanssa jotain muuta.