Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuriton kauhukakara tuli muuten hyvin alkaneen parisuhteen esteeksi. Näköjään jotkut eivät osaa lainkaan kasvattaa lapsiaan.

Vierailija
27.09.2023 |

Järkyttävää nähdä näitä nykypäivän vapaankasvatuksen tuotoksia. Kun ei mukuloille ole asetettu selviä rajoja ja kuria, niin he alkavat hyppiä vanhempiensa silmille. Törmäsin varsinaiseen öykkärikakaraan, joka dominoi äitiään ja määräsi kodissa suunnilleen kaapinpaikan. Äiti teki pojalleen safkat ja poika kotonaan pyöriskelee vain Ipadin ympärillä. Tämä pian 10 v poika oli kasvanut ilman isää pelkästään yksinhuoltajaäidinsä paapottavana. Poika koki suorastaan järkytyksen ja mustasukkaisuusreaktion, kun kohtasi tilanteen, missä äiti tuo miesystävänsä eli minut kotiinsa. Poika järjesti äidilleen ja minulle kotona seuraavana päivänä jo raivokohtauksen missä hän teki selväksi, ettei äidillä saisi olla miesystävää talossa. No minä tietenkin oletin, että tämä on ohimenevää, mutta äiti oli niin pojan vietävänä, ettei keksinyt lopulta muuta ratkaisua, kuin pyytää minua lähtemään. Hämmästyin tämän yh-äidin selkärangattomuutta ja alistuneisuutta tämän selkeän erityislapsen edessä. Annoin kyllä naiselle kysyvään sävyyyn ohjeita, että hänen täytyisi asettaa pojalle rajat ja tehdä selväksi, kuka on pojan huoltaja ja määrää talossa. Ei mennyt jakeluun vaan nainen tuskastui poikansa ahdistumisesta ja pyysi että voitaisiin jatkaa tapailua muualla. No tästä muutaman päivän perästä jouduin tekemään johtopäätökset eli koko nainen vaihtoon. En vaan katso aiheelliseksi lähteä opettamaan aakkosia. Surukseni vaan totean, että kyllä voi olla kasvatusmetodit joillakin aivan hakusessa. Olen hämmentynyt. Voiko tällaista olla?

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusioperheet on suoraan perseestä. Lapset aina kärsii.

Vierailija
2/94 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa normaalilta nykylapselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 10-vuotiaalle vielä ruoka tehdään, voi hyvänen aika 

Vierailija
4/94 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sekaannu YH:hin, mitäs läksit?!

Vierailija
5/94 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusioperheet on suoraan perseestä. Lapset aina kärsii.

Olen nähnyt hyvin kasvatettuja lapsia ja toimiviakin uusioperheitä. Kyllä moni asia lähtee kasvatuksesta. Kaikista vain ei ole lastensa kasvattajiksi ja vastuulliseen vanhemmuuteen. Vapaakasvatus ei vaan toimi.

6/94 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi itsekin olla yh.

Vierailija
7/94 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä tämä tapaus laittoi miettimään kannattaako YH-hin sekaantua.  Toki esim. baarissa jos nainen on tehnyt vaikutuksen, niin ei siinä aivan ensimmäisenä kysellä montako muksua on jaloissa.

8/94 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan te olette ehtineet tapailla AP?

Vierailija
9/94 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten?

Vierailija
10/94 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siis ehdotat? Autoritäärisestä kasvatuksesta ja muusta kurikasvatuksesta tulee lasu.

Vierailija
11/94 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Kauan te olette ehtineet tapailla AP?

Oltiin tavattu kesällä muutama kuukausi takaperin yhden matkan yhteydessä eli pientä matkaromanssia oli silloin.  Asutaan eri paikkakunnilla. Jatkettiin tutustumista verkossa ja videopuheluyhteyksin.  Kun järjestin aikaa päästä tutustumaan naiseen hänen luonaan, niin tilanne käristyi aloituksessa kuvaamallani tavalla. Nainen oletti että tilanne jotenkin järjestyisi ajallaan, mutta en nähnyt siihen edellytyksiä, koska hän ei kyennyt ottamaan poikaa ohjaksiin vaan oli täysin poikansa vietävänä.

12/94 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten?

No sitä vaan, että yh:lle voi ihan hyvin kelvata toinen yh. Onhan se absurdia, jos yh ajattelee, ettei hän "sekaannu yksinhuoltajiin". Se ei olisi ihan sama, kuin jos koiran omistava henkilö sanoisi, ettei hän halua seurustella toisen koiranomistajan kanssa.

Vierailija
13/94 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Sama pätee heihinkin.

Vierailija
14/94 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuullostaa normaalilta nykylapselta.

Joo ei kiitos yhtään nykylasta minulle.  Pysyn kaukana!

Vierailija
15/94 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä mitään parisuhdetta ollut hakemassa ;)

Vierailija
16/94 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos että ei ole lapsia kun niitä ei nykyään saa kasvattaa. Itse ollu kovassa kurissa eikä siihen kuollu ja hyvä minusta tuli. Esmes kertaakaan eläessäni en ole sanonut isälle "ei".

Vierailija
17/94 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn tarinasta loistaa kirkkaana esiin jutun kauhukakara eli ap itse. Siinä on muka aikuinen, mutta naisen pitäis kotonaan ja lapsen kodissa antaa hänelle kaikki huomio ( ja ruoka ja seksiä). Onneksi häivyit, äläkä enää vonkaa.

Vierailija
18/94 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sä mitään parisuhdetta ollut hakemassa ;)

Olin kyllä tutkivalla mielellä parisuhdetta rakentamassa, mutta se tutkimus johti siihen, ettei ollut edellytyksiä parisuhteeseen. Ehkä tosiaan rusinat pullasta meininki toimii paremmin kuin parisuhde. ;)

Vierailija
19/94 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs tämä nyt on? Yritätkö väittää, että yksinhuoltajiksi, syystä tai toisesta tulleet, ovat siksi syypäitä lasten huonoon käytökseen?

Ei pidä paikkaansa. Yksinhuoltajien lapset ovat aivan yhtä hyviä/huonoja kuin muutkin. Kasva aikuiseksi ja katso vaikka joku elokuva tai dokumentti yksinhuoltajuudesta.

Vierailija
20/94 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää voi olla hankalia nämä yh:t. Näin hyvin totesi eräs ystävä että "älä sekaannu muiden miesten jätöksiin!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi