Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolesterolin nousu

Vierailija
27.09.2023 |

Olen yli viiskymppinen ja vaihtarit koettu ja kärsitty. Nyt on kolesterolit lähtenyt nousuun. Olisiko aihetta lääkitykseen? Lääkäri kyllä suosittelee statiineja. Minkälaisia kokemuksia teillä on?

Kommentit (272)

Vierailija
21/272 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lääkäri niitä suosittelee kannattaa aloittaa lääkitys. Eikä kysellä täältä mutujuttuja palstamammoilta, sinun henkisi on kyseessä.

Pari kuukautta voi kokeilla ohjetta että ottaa ruokalusikallisen extra neitsytoliiviöljyä päivässä , jos ei tule muutosta hyvään , voi aina aloittaa statiinit. Itse sain ohjeen oliiviöljystä ja onneksi se auttoi minulla , koska statiineilla , joita kokeilin ensin, sain jalat niin kipeäksi että en meinannut kävelemään pystyä. Nyt kolesteroli on hyvä oliiviöljyn ansiosta.

Vierailija
22/272 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sydänkohtauksen voi saada lukuisista muistakin sairauksista, tietenkin. Entä sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/272 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla itäinen perimä ja suurin osa sukulaisista kuollut sydäriin tai aivoverenvuotoon.

Todellakin vahdin veriarvoja ja noudatan ruokasuosituksia: olen velkaa lapsilleni, etten lähde täältä yhtäkkiä ennen eläkeikää niin kuin osa suvusta on jo tehnyt. Tarvittaessa otan myös ne statiinit.

Olet siis sitä mieltä, että on perimän syy sairauteen, joka on aiheutettu suositusruualla?

Kannattas sun ehkä hiukan lukea lääketieteellisiä julkaisuja eikä vain katsoa somesta itseoppineiden puoskareiden neuvoja..

Luen mieluummin tutkimuksia.

Vierailija
24/272 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lääkäri niitä suosittelee kannattaa aloittaa lääkitys. Eikä kysellä täältä mutujuttuja palstamammoilta, sinun henkisi on kyseessä.

Pari kuukautta voi kokeilla ohjetta että ottaa ruokalusikallisen extra neitsytoliiviöljyä päivässä , jos ei tule muutosta hyvään , voi aina aloittaa statiinit. Itse sain ohjeen oliiviöljystä ja onneksi se auttoi minulla , koska statiineilla , joita kokeilin ensin, sain jalat niin kipeäksi että en meinannut kävelemään pystyä. Nyt kolesteroli on hyvä oliiviöljyn ansiosta.

Minä kuulin tämän ohjeen taannoin niin että tyhjään vatsaan aamulla. Miten otat öljyn?

Vierailija
25/272 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla itäinen perimä ja suurin osa sukulaisista kuollut sydäriin tai aivoverenvuotoon.

Todellakin vahdin veriarvoja ja noudatan ruokasuosituksia: olen velkaa lapsilleni, etten lähde täältä yhtäkkiä ennen eläkeikää niin kuin osa suvusta on jo tehnyt. Tarvittaessa otan myös ne statiinit.

Olet siis sitä mieltä, että on perimän syy sairauteen, joka on aiheutettu suositusruualla?

Perimä on helppo tutkia, yksi verikoe. Minulla, äidilläni ja minun lapsillani on ns helsinginmutaatio nostaa kolesterolin ylös vaikka söisi vain salaatin lehtiä ja janojuomaksi vettä. Lapsilla kolesterolit oli ylhäällä jo alle kouluikäisenä ja tutkimuksissa löytyi tämä mutaatio. On muuten ihan kela kortissakin merkintä, että saa nämä lääkkeet halvemmalla.

Vierailija
26/272 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuulin tämän ohjeen taannoin niin että tyhjään vatsaan aamulla. Miten otat öljyn?

En ota tyhjään vatsaan , aamiaisen yhteydessä otan lusikallisen.

Vierailija
27/272 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perimä on helppo tutkia, yksi verikoe. Minulla, äidilläni ja minun lapsillani on ns helsinginmutaatio nostaa kolesterolin ylös vaikka söisi vain salaatin lehtiä ja janojuomaksi vettä. Lapsilla kolesterolit oli ylhäällä jo alle kouluikäisenä ja tutkimuksissa löytyi tämä mutaatio. On muuten ihan kela kortissakin merkintä, että saa nämä lääkkeet halvemmalla.

Tottahan kolesterolit nousee pelkällä salaatilla ja vedellä. Ei kai kenenkään elimistö tuollaista kestä.

Vierailija
28/272 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositusruoka? Siis kasvispitoinen ruoka, ei sairastuta. Ruokavalio vaan ei aina riitä kaikilla korkean kolesterolin hoidoksi.

Vierailija
29/272 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt jostain 30-v asti statiineja ja syön loppuelämäni. Ei ole ollut haittaa.

Vierailija
30/272 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositusruoka? Siis kasvispitoinen ruoka, ei sairastuta. Ruokavalio vaan ei aina riitä kaikilla korkean kolesterolin hoidoksi.

Kasvispitoinen ruoka ei sairastutakaan, mutta virallinen suositusruoka kyllä sen tekee.

Kasvisten lisäksi siinä suositellaan keinotekoisesti kevennettyä ravintoa huonoine rasvoineen.

Vierailija
31/272 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt jostain 30-v asti statiineja ja syön loppuelämäni. Ei ole ollut haittaa.

Syö ihmeessä lääkkeesi. Osaatko kertoa, miksi teet sen?

Vierailija
32/272 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolesteroli nousee luonnostaan vanhemmiten. Unohda lääkkeet.

Voit aiheuttaa maallikkoneuvollasi kysyjälle tappavan sepelvaltimotaudin.

Vierailija
33/272 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä iässä?

Ei tarkkaa ikää tietenkään voi sanoa.

Tutkimusten valossa lääkitys pitäisi aloittaa iästä huolimatta.

Vierailija
34/272 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pomppasi kolesteroliarvot 58 v. Sitä ennen olivat hyvät. Lääkitys tuli. Olen nainen.

Vierailija
35/272 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulle on perhe noin tärkeä, niin miksi ihmeessä toimit suositusten mukaan?

Vierailija
36/272 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea ravinto riittää. Eikä se suinkaan ole mikään suositusruoka.

Vierailija
37/272 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokalusikallinen extra neitsytoliiviöljyä päivittäin auttaa. Kolesteroliarvot paranee parissa kuukaudessa, omakohtainen kokemus.. Statiinit eivät sopineet.

Ne omakohtaiset kokemukset eivät vaan kerro yhtään mitään muitten ihmisten kohdalla. Jos se oliiviöljy suurilla potilasmäärillä toimisi niin kyllä sitä terveydenhoitokin rasvapotilaille suosittelisi. Onko tosiaan kaikki statiinit kokeiltu? Entäs Etsetimibi?

Vierailija
38/272 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä iässä?

Ei tarkkaa ikää tietenkään voi sanoa.

Tutkimusten valossa lääkitys pitäisi aloittaa iästä huolimatta.

Minkä tutkimuksen?

Vierailija
39/272 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöskin sepelvaltimotaudin riski kasvaa iän myötä.

Vierailija
40/272 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla pomppasi kolesteroliarvot 58 v. Sitä ennen olivat hyvät. Lääkitys tuli. Olen nainen.

Vanhemmiten kolet nousee ihan luonnostaan ja tarkoituksella.

Miksi haluat lääkkeillä alentaa sitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän