Onko kahden lapsen kanssa elämä HIRVEÄN paljon raskaanpaa kuin yhden???
Toki lepohetkiä varmaan on vähemmän jos lapset ovat eri tahtisia, mutta muuten? Yht' äkkiä nyt jo raskaana ollessani on tullut paniikki, jaksanko varmasti?? Kuuluu varmaan hormonimylläkkään, sillä toinen lapsemme on hartaasti toivottu ja rakastan häntä nyt jo suuresti. Kuitenkin korvissa soi ne kauhuskenaariot kuinka vaikeaa kaikki on kahden kanssa... Ikäeroa tulossa (kunhan kaikki vain sujuisi hyvin) kolme vuotta. Kokemuksia kaivataan:)
Kommentit (22)
pääsette varmaan helpommalla kuin sellaiset perheet, joissa lasten ikäero paljon pienempi. Mut joku sanoikin jo tosi hyvin että riippuu varmaan paljon siitä millainen teidän esikoinen oli. Jos olette jo kerran kokeneet koliikin ja vaativan vauva, tuskin toinen vauva teitä enää hetkauttaa :) bMut jos esikoinen helppo ja nyt tulee vaativa vauva niin varmaan menee jo totuttelemiseen voimia. Sekin vaikuttaa, miten terveinä lapset on ,hoidatko itse molemmat kotona vai käykö esikoinen kerhoissa tai hoidossa, ja missä kunnossa itse olet synnytyksen jälkeen. Tsemppiä!
kolmen kanssa eletään välillä jaksamisen ylärajoilla! Mulla on kolme pientä lasta, vuoden välein syntyneet. Kahdella lapsista todettu paha astma ja sairaalajaksoja ei voi välttää. Nyt myös pienin, vauva alkanut saamaan hengenahdistuskohtauksia ja jo 3 kuukautisena Ventoline kotikäytössä... Meillä ollaan sairaita. Ainakin kahden sairaan lapsen kanssa on vaikeaa, kahdesta terveestä en tiedä.