Ootteko huomannu että tässä yhteiskunnassa kukaan ei kykene syvälliseen keskusteluun?
Ei edes omat perheenjäsenet, ihmiset katsoo sua kuin hullua jos alat jotain asiaa puimaan syvällisemmin. Siihen tulee samantien sellanen muuri eteen minkä yli nää ihmiset ei osaa katsoa ollenkaan, ne menee ihan lukkoon.
Mutta jos puhutaan salkkareista tai jostain draamasta julkkisten piireissä niin keskustelu kyllä onnistuu.
Kommentit (69)
Vanhempien kotona ruokaillessa koettanut itse myös joskus hiukan hienovaraisesti avata kyseisiä aiheita.
Menevät molemmat vaikean näköisiksi saman tien ja katsovat vihaisen näköisesti.
Emme ilmeisesti ole samalla aallonpituudella.
Usein nämä "keskustelijat" ovat ylimielisiä p*skiaisia, jotka itse haluavat johtaa keskustelua ja osoittaa toisen keskustelijan tyhmyyden. Halla-Aho edustaa tätä keskustelutyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Annappa Ap jokin esimerkki sellaisesta syvällisen keskustelun aloituksesta, joka veti perheen ihan lukkoon.
Ei se nyt anna, kun keskustelu pidetään syvällisyydeltä tällä kahluu altaa tasolla.
Huoh. Ap esittää typerän yleistyksen, miten yhteiskunnassa kukaan ei pysty keskustelemaan ja lauma puusilmiä komppaa. Nämä ovat mielestään ainoita, jotka pystyvät syvälliseen keskusteluun. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut. Melko nopeasti toinen osapuoli ehdottaa että "pitäisköhän sun käydä vaikka psykologilla juttelemassa..." Ja tämä siis jos yrittää ottaa mitään "vaikeampaa" aihetta esille. Veikkaan että pelko on se mikä ihmisiä estää puhumasta ja kuuntelemasta.
Ehkä sulla menee nyt sekaisin syvällinen keskustelu ja omista ongelmista avautuminen?
No eikö se ole syvällistä keskustelua jos puhutaan vaikka siitä, miten kokee että maailmassa on nykyään paljon julmuutta tai miten haluaisin että turkistarhaus lopetetaan suomesta, koska se on turhaa kidutusta. Tai puhua ilmastonmuutoksesta -> että haluaisin elää askeettisemmin, ilman autoa ja luopua lihansyönnistä = olen täysin seonnut.
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatit ja narsistit ovat ottaneet julkisen keskustelutilan haltuunsa. He käyttävät erilaisia henkisen väkivallan tekniikoita, kuten kaasuvalottamista, syntipukkien valikoimista, maalittamista, ja ihan vaan vanhaa kunnon valehtelua triggeröidäkseen muiden epävarmuuksia ja pelkoja, jolloin saadaan älykkäätkin ihmiset sellaisen tunnekuohun valtaan, että keskustelu muuttuu todella ilkeäksi ja lapselliseksi. Ihmisten olisi tärkeää oppia tunnistamaan manipuloijat, mutta myös rauhoittamaan itsensä ja huolehtimaan itsestään, jotta aivot ja hermosto pysyisivät kasassa kun nämä tyypit aloittavat provoilun ja pään aukomisen. Fasistit usein pääsevät valtaan pelottelemalla muita. Sen avulla saa ihmiset tekemään ja sanomaan tyhmiä juttuja, joita fasistit sitten käyttävät muita vastaan.
Opetelkaa argumentointitekniikoista ja pysykää kypsällä tasolla keskustellessa lapsellisten narsistien kanssa. Heidän touhunsa näyttää todella keskenkasvuiselta, kun eivät osaa argumentoida rationaalisten, empaattisten aikuisten ihmisten kanssa. Ihan kuin katselisi kännistä teiniä, joka yrittää opettaa jotain kvanttifysiikkaa professorille.
Erittäin hyvä kommentti. Todella.
Ei nykyään keskustella. Huudetaan vain omaa mielipidettä ja haukutaan eri mieltä olevat kuuntelematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut. Melko nopeasti toinen osapuoli ehdottaa että "pitäisköhän sun käydä vaikka psykologilla juttelemassa..." Ja tämä siis jos yrittää ottaa mitään "vaikeampaa" aihetta esille. Veikkaan että pelko on se mikä ihmisiä estää puhumasta ja kuuntelemasta.
Ehkä sulla menee nyt sekaisin syvällinen keskustelu ja omista ongelmista avautuminen?
No eikö se ole syvällistä keskustelua jos puhutaan vaikka siitä, miten kokee että maailmassa on nykyään paljon julmuutta tai miten haluaisin että turkistarhaus lopetetaan suomesta, koska se on turhaa kidutusta. Tai puhua ilmastonmuutoksesta -> että haluaisin elää askeettisemmin, ilman autoa ja luopua lihansyönnistä = olen täysin seonnut.
Ota huomioon, että tämä ns. ilmastonmuutoskin on keinotekoinen yleinen mielipide jota ei saa kyseenalaistaa eikä kritisoida.
En ole huomannut. Olen usein se, joka keskustelun aloittaa. Se, joka johdattelee aiheita. Joskus jopa ventovieraan kanssa. Kyllä.
Syvällisiä leskusteluja on. Paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mistä SINÄ haluaisit puhua, miten SINÄ koet asiat ja mitä SINÄ haluaisit.
Se ei ole keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Usein nämä "keskustelijat" ovat ylimielisiä p*skiaisia, jotka itse haluavat johtaa keskustelua ja osoittaa toisen keskustelijan tyhmyyden. Halla-Aho edustaa tätä keskustelutyyliä.
eipä ole vielä kertaakaan osoittanut toisen tyhmyyttä. Päinvastoin; "holohölinää".
Parempi vaan puhua asioista, joista ei voi kukaan vahingossakaan loukkaantua
Kerroppa nyt ensin meille muille, mitä tarkoitat "syvällisellä keskustelulla". Moni ajattelee syvällisen keskustelun olevan monipuolista ja kaikki näkökulmat huomioon ottavaa ja voi käsitellä mitä aihetta vain.
Vierailija kirjoitti:
Parempi vaan puhua asioista, joista ei voi kukaan vahingossakaan loukkaantua
Noni, joku tästäkin kommentista jo loukkaantui. Todisti siis väitteeni oikeaksi kun heti tuli alapeukku :)
Idioluutio. Harvalla ihmisellä on enää yhtään omaperäistä, läpi ajateltua ikiomaa ajatusta saati oivallusta.
Ihmistä noin yleisesti ei kiinnosta ymmärtää vaan tuomita.
Miten voit keskustella syvällisesti kun viimeiset 4 vuotta on ihmisille opetettu
että get over it boomer ...natttttziiiiii.
On sopivia kommentteja järkevään keskusteluun.
Ole mielenterveys feministi, keskustele sekopäiden kanssa keskenäs.
Vierailija kirjoitti:
Kerroppa nyt ensin meille muille, mitä tarkoitat "syvällisellä keskustelulla". Moni ajattelee syvällisen keskustelun olevan monipuolista ja kaikki näkökulmat huomioon ottavaa ja voi käsitellä mitä aihetta vain.
Jotain ihmisiä syväälisesti koskettavaa kuten Käärijän ja Bojanin välinen rakkaus.
AP
Vierailija kirjoitti:
Miten voit keskustella syvällisesti kun viimeiset 4 vuotta on ihmisille opetettu
että get over it boomer ...natttttziiiiii.
On sopivia kommentteja järkevään keskusteluun.
Ole mielenterveys feministi, keskustele sekopäiden kanssa keskenäs.
Niin... On vaikea keskustella miten suuret sukupolvet ovat saaneet kaiken helpommalla ja varmistaneet luomalla lakeja ettei niitä muut saa.
-Milleniaali.
Ongelma ei yleensä ole "syvällisyys", vaan käsittämätön ja loputon jaanaaminen sille sopimattomassa tilanteessa.
Onneksi näistä pääsee eroon siten, että näyttää "aidosti" hämmästyneeltä ja alkaa ihmetellä isoon ääneen jotain triviaalia pikkuasiaa.
Menevät tympääntyneinä pois häiriköimään muita ihmisiä.
Ja se on hyvä.