Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ootteko huomannu että tässä yhteiskunnassa kukaan ei kykene syvälliseen keskusteluun?

Vierailija
27.09.2023 |

Ei edes omat perheenjäsenet, ihmiset katsoo sua kuin hullua jos alat jotain asiaa puimaan syvällisemmin. Siihen tulee samantien sellanen muuri eteen minkä yli nää ihmiset ei osaa katsoa ollenkaan, ne menee ihan lukkoon.
Mutta jos puhutaan salkkareista tai jostain draamasta julkkisten piireissä niin keskustelu kyllä onnistuu.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva sen taitaa.

Vierailija
2/69 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko huomannut että saatat olla tylsä? Hyvää keskustelijaa kuuntelee vaikka puhuisi saranoiden historiasta.

Vierailija
4/69 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman jo nuorempana. Juoruilu ja papukaijana asioiden toistaminen onnistuu, mutta jos asioista haluaa keskustelua, niin pidetään tyhmänä. Ja jos sattuu kyseenalaistamaan jonkin yleisen mielipiteen, niin saa vihat päälleen.

Vierailija
5/69 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät vain jaksa väitellä ja tuoda sitä omaa näkökulmaa esiin, koska se on kuluttavaa eikä sillä ole loppupeleissä mitään merkitystä. Elän omaa elämää itselleni eikä minulla ole mitään syytä tuoda omaa ajatusmaailmaani esiin koska se ei mitenkään muuta elämääni. Minulla on itseni enkä tarvitse ketään/mitään muuta.

Vierailija
6/69 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät vain jaksa väitellä ja tuoda sitä omaa näkökulmaa esiin, koska se on kuluttavaa eikä sillä ole loppupeleissä mitään merkitystä. Elän omaa elämää itselleni eikä minulla ole mitään syytä tuoda omaa ajatusmaailmaani esiin koska se ei mitenkään muuta elämääni. Minulla on itseni enkä tarvitse ketään/mitään muuta.

Ei keskustelun tarvitse olla väittelyä tai toisen korjaamista. Ajatuksia voi vaihdella keskenään ja luoda suurempaa ymmärrystä laajentaen omaa ajatusmaailmaansa.

Vierailija
7/69 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut. Melko nopeasti toinen osapuoli ehdottaa että "pitäisköhän sun käydä vaikka psykologilla juttelemassa..." Ja tämä siis jos yrittää ottaa mitään "vaikeampaa" aihetta esille. Veikkaan että pelko on se mikä ihmisiä estää puhumasta ja kuuntelemasta.

Vierailija
8/69 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annappa Ap jokin esimerkki sellaisesta syvällisen keskustelun aloituksesta, joka veti perheen ihan lukkoon.

Vierailija
9/69 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aika venäläistyyppinen käytäntö täällä on - isot herrat hoitaa keskustelut ja päätökset, omilla ajatuksilla ei niin merkitystä.

Vierailija
10/69 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sinusta syvällistä keskustelua?

11/69 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alat paasata jostain ideologiasta niin en yhtään ihmettele, että keskustelua ei synny.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
12/69 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.

Tuttua on.

Tosin olen vasta nyt tajunnut että en jaksa enää hömppäpuheita.

Tykkään kyllä jos joku kertoo vaikka puutarhan hoidosta tai on pohtinut jotain asiaa josta haluaa puhua.

Viimeksi törmäsin erääseen tuttuun ja hän lähes tunnin puhui (juorusi) mitä muille tutuille kuuluu. Tiesi hirveän tarkkaan muiden ihmisten asiat. Kuka muutti minne ja kuka on ostanut mitä. Yms yms

Ei jaksa.

Vierailija
13/69 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut. Melko nopeasti toinen osapuoli ehdottaa että "pitäisköhän sun käydä vaikka psykologilla juttelemassa..." Ja tämä siis jos yrittää ottaa mitään "vaikeampaa" aihetta esille. Veikkaan että pelko on se mikä ihmisiä estää puhumasta ja kuuntelemasta.

Ehkä sulla menee nyt sekaisin syvällinen keskustelu ja omista ongelmista avautuminen?

Vierailija
14/69 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sinusta syvällistä keskustelua?

Tämä. Ketju tulee nopeasti täyteen ihmisistä, jotka kyllä pystyisivät "syvälliseen" keskusteluun, mutta muut ei. Jos näin paljon syvällisyydestään tunnetulla av:lla päivystää näitä syvällisiä keskustelijoita, joita ei sitten muualla ole, niin jokin ei nyt ihan täsmää .

Vierailija
15/69 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään keskustella ajankohtaisista asioita esim politiikka tai esim vanhustenhoito. Tai eilen juteltiin miten nykykoulu eroaa mitä ennen oli ja miten pärjättäisiin yo-kirjoituksissa. Päädyttiin ettei pärjättäisi enää yhtään.

Keskustelin myös tutun aikuisen lapsen terveysongelmista (halusi avautua).

Koirista puhuttiin myös. Ja siitä kuinka ikäsyrjintä aiheuttaa köyhtymistä.

Vierailija
16/69 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasissa en ole huomannut. Toki en varmaankaan usei juttele ap;n perheenjäsenien kanssa. 

Vierailija
17/69 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sulla menee nyt sekaisin syvällinen keskustelu ja omista ongelmista avautuminen?

Ongelmista ei pitäisi avautua kaikille. Vaan tietyille.

18/69 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei oikein voi keskustella syvällisesti aiheesta X, jos ei ole perehtynyt aiheeseen X. Eli pitää olla varsin paljon tietoa ennenkuin aiheesta X pystyy keskustelemaan syvällisesti. Jos tietoa ei ole tai sitä on vain vähän, silloin vain toinen puhuu aiheesta X eikä toinen voi ottaa asiaan kantaa. Kyllä syvällistä keskustelua löytyy, kun kumpikin keskustelija on hyvin perehtynyt keskusteltavaan aiheeseen.

Vierailija
19/69 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko huomannut että saatat olla tylsä? Hyvää keskustelijaa kuuntelee vaikka puhuisi saranoiden historiasta.

Niin varmaan, jos sanoma miellyttää. Jos onkin eri mieltä, alkaa vouhotus ja taas mentiin.

Vierailija
20/69 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatit ja narsistit ovat ottaneet julkisen keskustelutilan haltuunsa. He käyttävät erilaisia henkisen väkivallan tekniikoita, kuten kaasuvalottamista, syntipukkien valikoimista, maalittamista, ja ihan vaan vanhaa kunnon valehtelua triggeröidäkseen muiden epävarmuuksia ja pelkoja, jolloin saadaan älykkäätkin ihmiset sellaisen tunnekuohun valtaan, että keskustelu muuttuu todella ilkeäksi ja lapselliseksi. Ihmisten olisi tärkeää oppia tunnistamaan manipuloijat, mutta myös rauhoittamaan itsensä ja huolehtimaan itsestään, jotta aivot ja hermosto pysyisivät kasassa kun nämä tyypit aloittavat provoilun ja pään aukomisen. Fasistit usein pääsevät valtaan pelottelemalla muita. Sen avulla saa ihmiset tekemään ja sanomaan tyhmiä juttuja, joita fasistit sitten käyttävät muita vastaan.

Opetelkaa argumentointitekniikoista ja pysykää kypsällä tasolla keskustellessa lapsellisten narsistien kanssa. Heidän touhunsa näyttää todella keskenkasvuiselta, kun eivät osaa argumentoida rationaalisten, empaattisten aikuisten ihmisten kanssa. Ihan kuin katselisi kännistä teiniä, joka yrittää opettaa jotain kvanttifysiikkaa professorille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi