Suosittele hoitoa kuivaan päänahkaan! Ihan hirveää, olen nainen 48 v ja hilse vaan varisee olkapäille
Ei ole koskaan ollut hilsettä, ei ikinä! Auttaako joku ulkoinen vai sisäinen hoito? Ootan pipokautta, en kehtaa liikkua missään. Onneksi videopalaverissa hilse ei näy...
Kiitos!
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Goldwell curls and waves
ap
Vaihtoon. Sulfaattia, silikonia ja hajusteita sisältää tämä. En tiedä miten tuota voidaan markkinoida kosteuttavana.
Hydrokortisonia ei tulisi käyttää, kuin pakon edessä. Se ohentaa ihoa. Head and shoulders sisältää silikonia.
Hormonitasot saattavat heitellä ja pian varisee muukin, kuin hilse. Kaipa se hilse olisi hyvä saada pois, jospa auttaisi sulkasatoonkin. Hilseen aiheuttaa se hiivasieni tms, josta joku täällä mainitsi. M-kirjaimella taisi alkaa - netistä löytää.
Se jonkun ehdottama kamomillatee on oikeasti hyvä idea.
Hilse ja kuiva päänahka on kaksi eri asiaa.
Saarenmaan taika, siellä on luontaisjuttuja yms. Löysin esim.kesällä hikoiluun suolasaippuan. Olin skeptinen, mutta sehän toimikin.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile System neljää... monia vaihtoehtoja... on myös hilseilevälle päänahalle. Onkohan sininen väriltään.
Nämä ovat tosi hyviä, olen käyttänyt jo vuosia, eikä hilsettä ole näkynyt👍👍👍
Kokeiltavaa:
https://askelterveyteen.com/5-yrttihoitoa-paanahan-hilseilyn-hoitoon/
Itseltä lähti nuorena outo hilsepläjäys, kun levitin päänahkaan keitettyä timjamivettä.
Hiivasieni kuolee käsidesillä. Sitä saastuneisiin kohtiin päänahassa ennen pesua. Pesun jälkeen samoihin kohtiin kortisonivoidetta.
Käy työterveydessä. Sulla voi olla jokin ihottuma, joka oireilee hilseenä
Siinäkin hyvältä vaikuttava tuote:
https://www.zeppelininapteekki.fi/fi/rausch-pajunkuori-shampoo-200-ml.h…
Vierailija kirjoitti:
head and shoulders auttaa mulla
Hyvä niin. Minä suosittelisin noin voimakkaan kuivuuden takia käymään ihotautilääkärillä siis yksityiselle saa heti ajan. Hän osaa antaa oikeat ohjeet ja liuoksen, jota käyttää parantamaan päänahka. Tulee muuten kalliimmaksi ostella suositeltu shampoo toisensa jälkeen, jotka ei sitten autakaan.
Jos hilseily johtuu kuivasta päänahasta, lämmin suositus Dermosilin Scalp Caring Shampoolle. Omien lasten atooppiset, hilseilevät päänahat tulivat hetkessä kuntoon.
29 ja 30 nauratti, toinen suosittelee timjamivettä, toinen käsidesiä ja kortisonia.
Liian voimakkaita aineita päänahalle. Vedellä voi laimentaa kaikkia.
Nizoral auttaa välittömästi,sitä saa apteekista.
Sebamed anti-dandruff on parempi kuin Head & Shoulders. Jos päänahassa on punoitustakin, ACO:n scalp psoriasis treatment gel auttaa, on reseptivapaa tuote apteekeista.
Kookosöljyä, kun sitä hieroo päänahkaan niin häviää hilse
Hinkkaatteko te tosiaan yleisestikin kuivaa ihoa pesuaineilla? Eli kuivat kädet ja jalat vaativat tiukkaa pesua saippualla?
Pese pääsi kosteusvoiteella, ihan perusvoide käy. Vähennä shampoiden käyttö niin harvaksi kun pystyt ja kehtaat.
Mitä tämä shampoo on?