Suosittele hoitoa kuivaan päänahkaan! Ihan hirveää, olen nainen 48 v ja hilse vaan varisee olkapäille
Ei ole koskaan ollut hilsettä, ei ikinä! Auttaako joku ulkoinen vai sisäinen hoito? Ootan pipokautta, en kehtaa liikkua missään. Onneksi videopalaverissa hilse ei näy...
Kiitos!
Kommentit (45)
Samoin head and shoulders käytössä täälläkin. Lisäksi ruokavalio kuntoon ja voi johtua esim liiasta vehnän syönnistä. Ruokavalio ravintosuositusten mukaiseksi, niin hyvä pitäisi tulla.
Pesu miedolla maitohappopitoisella pesuaineella (esim LactoLine) ja pesun jälkeen hiuspohjaan kamomillateetä. Ihan siis haudutat kupillisen teetä, annat sen jäähtyä ja valelet sen hiuspohjaan
Suomalainen Tervashampoolla auttaa jonkin verran jatkuvasti käytettynä.
Voi olla vaikeampi tehdä asian hyväksi mitään, mutta mulla vaikuttaa eniten se vesi jolla pesen hiuksia. Mökillä ei mitään ongelmaa kun käyttää käsittelemätöntä lähdevettä, mutta heti kotona kun pesee kraanavedellä hilse palaa kauheina kerroksina.
Kuinka usein peset hiuksia ja mitä shampoota käytät?
Siirryin curly girl (vai mikä se oli) shampoisiin. Se paransi päänahan. Niissä shampoissa vältetään kuivattavia aineita.
Itselläni hilse johtui kuivuudesta ei sienistä tai hiivasta mitä hilseshampoilla tapetaan.
Kokeile System neljää... monia vaihtoehtoja... on myös hilseilevälle päänahalle. Onkohan sininen väriltään.
Hilse ja kuiva päänahka ei välttämättä ole sama asia. Itselläni kuiva päänahka. Pesen nyt apteekista saatavalla Widmerin samppoolla (samppoota kannattaa vaihdella), föönaan vähän, käytän muotoilutuotteita vähän jne. Lisäksi käytän apteekista saatavaa jääkaapissa säilytettävää hydrokortsisoniliuosta. Viimeksi farmaseutti sanoi, että parempaa tavaraa saa reseptillä.
Mä huomasin kans kesällä, että järvivedellä kun pesi hiuksia niin kutisi vähemmän.
Ikää 49v ja ongelma tuntuu pahentuvan entisestään, ennen vaivasi lähinnä lämmityskaudella talvella.
Tervashampoo .Ehdottomasti paras.
Apteekista saa päänahkaa rauhoittavia tuotteita, kokeile aluksi sellaisia ensiapuna.
Sitten katse shampooseen: täällä aina mainostetaan kotimaisia, hajusteettomia jne. merkkejä, mutta ne eivät auta kaikille. Hilsettäkin on erilaista, ja sen mukaan pitää valita shampoonsa. Jos sinulla on varaa, kävisin ihan kampaajalla kysymässä mitä suosittelevat. Omalle tyttärelleni löysin superhyvän tuotesarjan, millään muulla ei lähtenyt tali-ihottuma. Kallis, mutta pitää keltaisen töhnän poissa päänahasta.
Kampaaja suosittelee omia merkkejään. Ehdotan, että kysyt apua ihotautilääkäriltä, lääkäriltä tai apteekista (riippuen mihin näistä on varaa).
Kiitos kaikille! Siis viime kevättalvella mulla oli tali-ihottumaa ja sen sain pois tihentämällä pesua. Pesen hiukset joka toinen päivä kosteuttavalla kihartuvalle tukalle tarkoitetulla shampoolla. Iho voi muuten normaalisti ja hyvin, kynnet on vahvat - miksi päänahka oireilee? :(:(:(
ap
Curly Hair shampoo ja hoitoaine käyttöön. Esim. argan-öljyä sisältäviä. Löytyy ihan supermarketeista edullisesti.
Head & shoulders vain kuivattaa päänahkaa ja ylläpitää ongelmaa.
Ostaisin sinuna ihan vain jonkin kosteuttavan hiusnaamion ja laittaisin sitä kunnolla päänahkaan jokaisen pesun jälkeen. Shampooksi jokin kosteuttava. Ei tarvitse olla mitään kalliita tuotteita edes, päänahka vain kaipaa kosteutusta.
Tämä ongelma on syksyisin hyvin tyypillinen, itsellä sama ongelma helpottaa aina alle viikossa, kun alan kosteuttaa päänahkaa.
Älä usko vanhaa toimintaohjetta, että shampoo on päänahalle ja hoitoaine latvoille. Hoitoaine laitetaan myös päänahkaan.
Kelual-DS shampoo apteekista tavallisten curly hair shampoiden välissä, jos jatkaa oireilua. Esim. kerran viikossa apteekin shampoota.
14.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on sitä mitä se syö.
Esim. hyvin sokeripitoinen ruokavalio voi saada hiuspohjan tuottamaan enemmän hiivasientä, joka lisää ihosolujen tuotantoa ja siten hilsettä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille! Siis viime kevättalvella mulla oli tali-ihottumaa ja sen sain pois tihentämällä pesua. Pesen hiukset joka toinen päivä kosteuttavalla kihartuvalle tukalle tarkoitetulla shampoolla. Iho voi muuten normaalisti ja hyvin, kynnet on vahvat - miksi päänahka oireilee? :(:(:(
ap
Kuiva iho. Samoin täällä ,mutta tervashampoota käyttöön .Heti häipyy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on sitä mitä se syö.
Esim. hyvin sokeripitoinen ruokavalio voi saada hiuspohjan tuottamaan enemmän hiivasientä, joka lisää ihosolujen tuotantoa ja siten hilsettä.
+ Yksipuolinen ruokavalio ja liikunnan puute
head and shoulders auttaa mulla