EU muuttamassa ajokorttia niin, että yli 1800kg painavaan autoon tarvitaan B+ ajo-oikeus.
Eli kaikki suomalaiset uudestaan autokouluun. Onko EU:sta tullut vielä yhtään hyvää päätöstä? Siis koskaan? Mainitkaa edes yksi.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on turhaa itkua.
EU:ssa ollaan. Briti on näyttäneet miten päin helvettiä mennään jos lähdetään ulos.
Eiköhän se riitä noin syyksi?
Mikä siellä on päin helvettiä? Luettele niitä asioita, sen sijaan että haukut muita persuiksi ja pietarin trolleiksi.
Ei taas mene linkit filtteristä läpi.
Hakekaa "why brexit is failure", saatte vasemmiston näkemyksen (The Guardian), oikeiston näkemyksen (The Independent), Nigel Farragen näkemyksen (tsiisus, itse pääjehu), ja YouGovin pollauksen tuloksen.
Brexit on taputeltu. Labour on jo valmis uuteen neuvotteluun.
En todellakana ole googlaamassa mitään. Jos et kykene antamaan mitään perusteluja itse väitteillesi, niin se kertoo jo tarvittavan.
Joo, pistä sormet korviin vaan ja huuda LA LA LA LA LA LA LA LA...
Tyypillistä trollipersun touhua.
Mitäpä sinulle linkkejä antamaan englanniksi, tuskin osaisit niitä edes Googlen kääntäjään siirtää?
Sinähän tässä öyhötät ja haukut muita persuiksi.
Luettele nyt niitä hyötyjä.
Hyödythän tuli jo yllä.
Tässä ketjussa kysyttiin BRITTIEN näkemyksiä haitoista.
Mutta sinulle on ylivoimaista omatoiminen tiedon haku, ja itse en viitsi taistella näiden filttereiden kanssa.
Joten jatkakaamme kumpainenkin elämäämme. Sinä voit kirota EU:ta, minä jatkan siitä nauttimista.
Fakta hommahan on se, että Suomi ei sieltä mihinkään lähde.
EU kaatuu kyllä mahdottomuuteensa, mutta sitä ennen Suomi on ajettu konkurssiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti kaikki ennestään ajokortin omaavat saavat suoraan tuon plussan, jos tällainen muutos tulee. Vähän samaan tyyliin kuin aikoinaan BE tuli ilman kokeita niille joilla oli ajokortti ennen muutosta.
Mikä juttu tää on? Ei mulla mitään E:tä ole.
No ei varmaan ole jos et sitä silloin poliisilta hakenut. Ei se siihen korttiin itsestään ilmesty.
E:n sai ainakin joskus 2000-luvun alussa kun kävi peruuttelemassa katsastuskonttorin pihassa. Tottakai se jotain maksoikin. Ei liene iso asia tänä päivänäkään.
On ne citymaasturit niin juntteja autoja, joten en jää suremaan vaikka häviäisivät katukuvasta.
https://www.statista.com/statistics/1360467/euroscepticism-europeans-fu…
7% Suomalaisista on vahvasti sitä mieltä, että EU:n ulkopuolella olisi parempi olla.
42% vahvasti sitä mieltä, että EU:ssa on parempi olla.
Jos otetaan myös seuraava, hieman epävarmempi pylväs, ollaan erossa 19% vs 77%.
Suomi ei lähde mihinkään, eteenkään jonkun ajokorttiasian takia, joka on sama kaikkialla, eli tulee kaatumaan tai vesittymään.
Koko ajan pelkkiä uhkia, heikennyksiä ja huononnuksia sataa ihan sarjatulella päättäjien taholta tavallisten kansalaisten vahingoksi :/
Miksei milloinkaan tule mitään parannuksia ja helpotuksia ihmisten elämään???!!!!
Vierailija kirjoitti:
Missä eu siellä ongelma.
Missä persu siellä 60 äo kallu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti kaikki ennestään ajokortin omaavat saavat suoraan tuon plussan, jos tällainen muutos tulee. Vähän samaan tyyliin kuin aikoinaan BE tuli ilman kokeita niille joilla oli ajokortti ennen muutosta.
Noin vuonna 1996 tuli voimaan sellainen uudistus, että pelkällä henkilöautokortilla ei saa enää vetää yli 750 kiloista perävaunua. Siihen tarvitaan BE-luokan ajo-oikeus. Lain tullessa voimaan ennestään ajokortin omanneilla henkilöillä oli oikeus tilata itselleen uusi ajokortti, johon BE-luokka merkittiin ilman kuljettajantutkintoa.
laskennallinen kokonaismassa ei saa ylittää 3500kg, eli jos auto painaa 1700kg ja vedettävä kuormattuna 1500 eli yhteensä 3200 kg, saa vetää B-kortilla.
https://ajokortti-info.fi/fi/perustietoa-ajokortista/perakarryn-vetamin….
Olisko jo jotain hyötyä BEC-kortista?
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan pelkkiä uhkia, heikennyksiä ja huononnuksia sataa ihan sarjatulella päättäjien taholta tavallisten kansalaisten vahingoksi :/
Miksei milloinkaan tule mitään parannuksia ja helpotuksia ihmisten elämään???!!!!
Itke lisää.
Itse en vaihtaisi EU:sta pois enää minkään syyn vuoksi.
On ollut pelkkää hyötyä ensi päivästä lähtien. Ja edelleen jatkuu vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin vuonna 1996 tuli voimaan sellainen uudistus, että pelkällä henkilöautokortilla ei saa enää vetää yli 750 kiloista perävaunua. Siihen tarvitaan BE-luokan ajo-oikeus. Lain tullessa voimaan ennestään ajokortin omanneilla henkilöillä oli oikeus tilata itselleen uusi ajokortti, johon BE-luokka merkittiin ilman kuljettajantutkintoa.
Ilman tutkintoa joo mutta uudesta kortista piti tietenkin maksaa.
En muista pitikö maksaa, luultavasti joku parin kympin kulu meni + kuvat. Mutta samalla sai vanhan pahvisen ajokortin vaihdettua luottokorttikokoiseen muovikorttiin.
Olihan tuossa välissä vielä se vanha "postikortin" kokoinen muovikortti. Minulla eka ajokortti oli tämä isompi muovikortti. Tai teknisesti eka kortti oli väliaikainen pahvikortti jolla sai ajaa jo kun odotteli tuota muovista korttia.
Onko kukaan muu huomannut, että mitä EU:lta tulee on aivan kuin se tulisi Saatanalta itseltään.
En ole löytänyt vaikka kuinka olen miettinyt mitään EU:sta tullutta mikä olisi ollut hyvää ja maalaisjärjellä ymmärrettävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun peräkärryn painorajaa muutettiin joskus aika kauan sitten, sai kaikki sillä hetkellä kortin omaavat hakea uuden kortin, jossa on pikku e. Eli mullakin on nyt kortti ABe.
Eli sain myös pitää A:n, vaikken ole koskaan ajanut moottoripyörää.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan muu huomannut, että mitä EU:lta tulee on aivan kuin se tulisi Saatanalta itseltään.
En ole löytänyt vaikka kuinka olen miettinyt mitään EU:sta tullutta mikä olisi ollut hyvää ja maalaisjärjellä ymmärrettävää.
Yks hyvä juttu tuli. Suomen pyöräliitto valitti eu:hun ja sen seurauksena kumoutui Bernerin idea siitä, että hyvin nuoret saa normaalin auton käyttöön siten, että sen nopeutta on vähennetty. (Ilman eu:ta täällä ajelisi mopoikäiset normaaleilla henkilöautoilla.)
Ei kosketa minua, minulla on kaikki kirjaimet jo nyt ajokortissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itke lisää.
Mikähän sinun ÄÖ:si on?
No, olipa tyhmä kysymys.
Vierailija kirjoitti:
EU ei tuo kuin haittoja ihmisten elämään. Valtaosa sähköautoista ylittää tuon painon.
tesloista ainakin yli menee:
Model 3 Long Range/Performance 4,065 lbs (1,844 kg)
Model S Plaid 4,786 lbs (2,170 kg)
Model S Long Range 4,561 lbs (2,069 kg)
Model Y Long Range/Performance 4,416 lbs (2,003 kg)
Model X Long Range 5,185 lbs (2,352 kg)
Model X Plaid 5,390 lbs (2,445 kg)
Heh heh!
Vierailija kirjoitti:
Jaha, onneks mulla kirjaimet kortissa riittää.
Mutta äly ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itke lisää.
Mikähän sinun ÄÖ:si on?
No, olipa tyhmä kysymys.
No hyvä kun heti itsekin huomasit...
Tosin kesti kyllä kauan kun ehdit kysymyksen kirjoittaa.
Vahva valuutta haittaa ulkomaankauppaa. Britit saavat nyt viennin vetämään, kuten Ruotsikin kun kruunu on halpa.
Rikaita he ovat vieläkin, miksi väität muuta?