Voi että mä inhoan iltavuoroja!
Koko aamupäivä menee sellaisessa inhottavassa odottavassa tunnelmassa että milloin pitää lähteä töihin.
Kommentit (43)
Huvitti kun yhdessä paikassa iltavuoro alkoi klo 10 aamulla. Itse teen jatkuvaa iltatyötä ja työt alkaa klo 15. Tähän on tottunut. Mutta nuo klo 10 iltavuorolaiset häiritsee, se ei ole iltavuoro.
Talvisin tekisin mielelläni iltavuoroja. Mahdollistaisi koiralenkit ja hiihtolenkit valoisana aikana ja illan sitten sähkövalossa töitä tehden. Nyt talvisin ketuttaa olla töissä sisällä se lyhyt valoisa aika enkä töiden jälkeen enää millään jaksasi lähteä ulos pimeään liikkumaan. Harmillisesti oma työni on aina 8-17.
En tykkää iltavuorosta. Voin mennä ajoissa ja päästä aikaisemmin.
Iltavuorot on just parhaita! Meillä iltavuoro alkaa klo 15 tai 16.
Iltavuorot on hyviä terveydelle, kun saa herätä omia aikojaan eikä herätyskelloon kesken unien.
Vierailija kirjoitti:
Huvitti kun yhdessä paikassa iltavuoro alkoi klo 10 aamulla. Itse teen jatkuvaa iltatyötä ja työt alkaa klo 15. Tähän on tottunut. Mutta nuo klo 10 iltavuorolaiset häiritsee, se ei ole iltavuoro.
Miten ne missäkin määritellään!
Meillä oli esim aamuvuoro klo 7.00 välivuoro 8.00 ja iltavuoro 10.00
YHdessä paikassa aamuvuoro 6.30 välivuoro 8.00 ja iltavuoro 13.00 paitsi viikonloppuisin välivuoro 10.00 18.00
Sehän on paikan aukioloits tai työtahdista kii miten ne lasketaan. EI niitä ole kiveen eikä lakiin kirjoitettu.
Joo, onneksi ei tarvitse tehdä niitä enää. Meni aina koko päivä hukkaan.
Ihan parhaita. Aamulla voi nukkua pidempään ja aamupäivällä on virtaa puuhastella kaikkea tai urheilla.
Mua ei haittaa. Jos herää aikaisin niin ihan rennosti ehtii tehdä asioita aamulla, jos herää myöhemmin niin lähtö on samanlainen kuin aamuvuoroon. Aamuvuorossa taas ei ole sitä luksusta että voisi chillailla tuntikausia ennen vuoroa, vaan aina pitää mennä minuuttiaikataululla, ja vuoron jälkeen ilta menee hitaasti ja odottaa vaan että milloin saisi unta.
Iltavuorot, silloin aikoinaan kun hoitoalalla ollessani niitä tein, oli kyllä ankeita. Aamulla en pystynyt nukkumaan pitkään. Aamupäivällä ja päivällä ei voinut vain olla, joten tuli tehtyä vaikka mitä ja toki myös urheiltua. Sitten kun piti lähteä töihin, olisi ollut pakko päästä päikkäreille. Ja ilta meni töissä, kun muut oli vapaalla. Hyi olkoon mitä aikaa, työ vei liian ison osan ajasta. Plus viikonloput kiinni, ykkösvapaita, ilta-aamuyhdistelmiä.. ihmekään, että hoitoalalla voidaan huonosti.
Pääset hiukan helpommalla. Minä vihaan kaikkia vuoroja.
Vierailija kirjoitti:
Pääset hiukan helpommalla. Minä vihaan kaikkia vuoroja.
Hyvin sanottu!
Mä vihaan myös iltavuoroja.
Meillä ne on joko 9-17, tai 9-18.
Vierailija kirjoitti:
Iltavuorot, silloin aikoinaan kun hoitoalalla ollessani niitä tein, oli kyllä ankeita. Aamulla en pystynyt nukkumaan pitkään. Aamupäivällä ja päivällä ei voinut vain olla, joten tuli tehtyä vaikka mitä ja toki myös urheiltua. Sitten kun piti lähteä töihin, olisi ollut pakko päästä päikkäreille. Ja ilta meni töissä, kun muut oli vapaalla. Hyi olkoon mitä aikaa, työ vei liian ison osan ajasta. Plus viikonloput kiinni, ykkösvapaita, ilta-aamuyhdistelmiä.. ihmekään, että hoitoalalla voidaan huonosti.
Tämä. Työ vie kolmivuorossa aivan liikaa pois vapaa-ajasta. Mitään ei voi sopia etukäteen kun listat tulevat 3 viikkoa ennen, ja olet usein töissä kun muut ovat vapaalla.
Äitini teki kolmivuoroa rapiat 40 vuotta, ja jäi pari vuotta sitten eläkkeelle. Juuri jutteli miten kertakaikkisen ihmeelliseltä tuntuu kun elämässä on (uni)rytmi, ja vatsakin toimii ekaa kertaa aikuiselämän aikana säännöllisesti.
Minä en aamupäivää mieti, että milloin pitää lähetä töihin. Tiedän sen aivan hyvin; klo13.30.
Aamulla nukun pitkään, herätään rauhassa muksun kanssa. Syödään pitkä aamupala ja hän saa katsoa muumin kun minä käyn suihkussa. Sitten viedään koirat ja leikitään pihalla. Tehdään lounasta ja sen jälkeen lähdetään hoitopaikkaan ja töihin.
Oikein mukavaa kun saa tällaisen kevyemmän päivän keskelle viikkoa ja ehtii olla valoisaan aikaan ulkona.
Samaa mieltä. Aamupäivä menee kelloa kytätessä eikä osaa oikein mitään järkevää tehä. Mieluiten menee aamuvuoroon, kun pääsee päivällä kotiin.
Mitä odottamista siinä on? Et sä varmaan aamuvuoronkaan jälkeen istu odottamassa seuraavan aamun töihin lähtöä.
Asennekysymys tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Mitä odottamista siinä on? Et sä varmaan aamuvuoronkaan jälkeen istu odottamassa seuraavan aamun töihin lähtöä.
Asennekysymys tuo on.
No on se aika eri asia. Jos leikitään että heräät klo 9 ennen iltavuoroa johon pitää lähteä ajamaan klo 12, olet 3 h limbossa jossa mihinkään ei oikein ehdi ennen töihinlähtöä. Kaikki pyykkiohjelmatkaan eivät ehdi valmistua, ja lähikauppaa pidemmälle ei kerkeä.
Kun aamuvuoron jälkeen olet kotona klo 15.30, seuraavan työvuoron alkuun on 15.5 h. Ehtii siinä vähän hengähtääkin eikä tarvitse kelloa tuijottaen odotella lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Mä vihaan myös iltavuoroja.
Meillä ne on joko 9-17, tai 9-18.
9-17 on aika perus virastotyöaika. Meillä iltavuorot on 12:30-20:30. Tuntuu että koko päivä menee oikeasti siihen.
Itse taas tykkään. Todellakin. Tietty sit jos menisi kymmenen sijasta vaikka kahteen, se olis eri.