Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmikset kohti uutta vuotta

26.12.2006 |

Ajattelin aloitella uutta pinoa ja olla oikein aktiivinen...Mulla oli sitten kuitenkin kone kiinni koko joulun,kun meillä vähän toivottiin niin... ;) No,oli kyllä sen verran hulinaakin että eipä paljon olis ehtinyt kirjoittelemaankaan.

Mulla on särkenyt päätä joka ikinen päivä!Nytkin...Eilen oltiin puoli päivää anoppilassa ja oli tosi rankka päivä Saralle ja myös äidille...Saralla meni päikkärit ihan pieleen kun se on niin tarkka noista uniajoista ja syömisistä ja muista,eikä se sitten nukkunut kuin vajaan tunnin koko päivänä,mikä oli aivan liian vähän.Sama juttu oli sitten tänään kun oltiin toisessa mummulassa,siellä ei suostunut nukkuun ollenkaan,nukku vain automatkalla molempiin suuntiin vähän,eli ei niinkään kauaa kuin eilen.Nyt on sit aika hyvällä tuulella...Oon kyllä oikein tyytyväinen että päästään palaan normaaliarkeen,vaikka joulusta tykkäänkin periaatteessa.Ehkä ens joulu on jo sit helpompi Sarankin kannalta kun on isompi.

Joulupukki meillä oli kyllä pikkuneidille antelias,paketteja tuli reilut 20 vaikka olin niin aatellu ettei se vielä tarvii kun ei niistä sillee vielä mitään ymmärrä.Joku muu oli sit aatellut toisin...Sara sai isältäänkin ihan yllätyspaketin,ihanan pienen helminauhan kaulaan ja ranteeseen!Mäkin olin yllättynyt että se oli sellaiset ihan salaa mennyt ostamaan.Mutta oikein positiivistahan se oli.Nyt meillä on sit rojua nurkat entistäkin enemmän täys kun neiti sai leluja...Täytyis kai vähän katsoo noita vanhempia,ihan " vauvamaisimpia" leluja jo pois,että tulis tilaa uusille.Saralla on kyllä oma huone mutta eihän sitä voi vielä sinne laittaa leikkimään,niin noi kamat on kaikki tietty olohuoneessa.Hirvee kerääminen aina iltaisin..

Sara otti tänään ensiaskeleet!Mummulassa kun oltiin niin siellä yhtäkkiä käveli mummun luo.Oli se kyllä aika hellyttävän näköistä,kun eihän se vielä oikein luonnistunu,mutta alku on sekin.Ainakin sen verran nyt rohkaistui että tajus että ei tarvii pelkästään seistä paikallaan vaan siitä vois myös lähteä liikkeelle,muutenkin kuin kontaten.Vaikka mä oon kyllä aatellu että se menee ihan tarpeeks kovaa jo muutenkin,vaikkei vielä kävelekään,että mikään kiire ei kyllä olis... :)

Mutta joo,kai sitä täytyy mennä vähän leikkimään Saran kanssa kun on tuolla niin säälittävänä yksin lelujensa keskellä,kun isänsä vaan syö sipsejä sohvalla... ;) Ei kyllä nyt jaksais kun on toi pää aika kipee,mutta ehkä meen istumaan tonne lattialle ees,seuraks.

terkuin Marietta ja Sara (joka ehtikin näköjään jo syömään joulukukan somisteita...)

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt pikainen viesti... Meille sopii tuo to loistavasti, ja aattelin et voisin lähtee täältä ajeleen noin kahentoista aikoihin, saa Eetu nukkuu päikyt autossa, ja sit jatkaa (jos jatkaa...) vaunuissa ulkona... Elikkäs oltais joskus yhen puol kahen aikoihin teillä. Ok? Mites Larvannolle ja Tessulle sopii?

napero ja Eetu 10,5kk

Vierailija
22/26 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vielä!

Kyllä mä olen sitten lahopää!!En mä pääse torstaina tulemaan treffeille kun meillä on neuvola iltapäivällä.En yhtään muistanu kun viime neuvolakerrasta on niin kauan aikaa.Voi harmistus.Mutta ehkäpä seuraavalla kerralla pääsen messiin,toivotaan niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vuosi 2007 tarjoaa yhtä ihania asioita kuin tämä kulunut vuosikin...

Juhlittiin eilen vuodenvaihdetta jo ennakkoon, kun mies on taas pyhät töissä. Meillä oli täällä mun täti ja setä puolisoineen käymässä, ovat oikein rentoa ja nuorekasta porukkaa. Setäni (uusi) vaimo onkin vain vuoden vanhempi kuin minä... =)

Olin eilen aamuvuorossa töissä. Mies oli Onnin kanssa kotona. Onni oli taas yöllä siirtynyt meidän keskelle nukkumaan, kun se oli niin marakatti yöllä. No eiköhän mies ollut sitten aamulla nukkunut niin siki ettei ollut herännyt siihen, että Onni valvoo ja Onni oli kontannut taas sängyn laidan yli ja pudonnut lattialle!! Ei ollut kuulema kuulunut kuin pehmeä tömpsäys ja pikku itku ja Onni oli jatkanut konttausta. Huuli sillä oli kyllä mun mielestä eilen vähän turvoksissa.... :-/

Onni ei ollut meinannut alkaa millään päiväunille isänsä kanssa. Mies oli työnnellyt vaunuissa yli tunnin ja Onni oli välillä nukahtanut mutta herännyt vähän väliä. Sitten se oli yrittänyt nukuttaa sen autoonkin ja olivat käyneet ajelulla. Onni oli nukahtanut mutta heti kotipihassa taas herännyt....

Hyvä vaan, että Onni näytti isälleen ettei tää lapsenhoitokaan aina niin helppoa ja yksinkertaista ole!! =)

Onni on taas harjoitellut ilman tukea seisomista. Saa nähdä milloin se hoksaa ottaa askelia. Tuosta ilman tukea seisomisestakin se on jo aivan haltioissaan ja nauraa ja hihkuu! =)

Ärsyttävä kirjoittaa, kun mulla on silmässä joku roska ja se koko ajan kaihertaa ja silmä vuotaa vettä! Tai sitten olen taas meikkejä pestessä raapaissut pumpulilapulla tuota silmän pintaa... Arrgh!

Jos en enää tänä vuonna kirjoittele niin :

ONNELLISTA UUTTA VUOTTA 2007 KAIKILLE!!

t. Kumppari & Onni

Vierailija
24/26 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstai käy meillekkin ja lähetään siis ajelee täältä meiltä n.puol yhen aikaan eli ollaan Mannalla jälkeen yks. Tuodaanko suolasta vai makeeta tarjottavaa?

Larvanto ja tyttelit

Vierailija
25/26 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlitaan vuoden vaihtumista kotioloissa, tänä vuonna ei kutsuttu ketään kyläänkään. Mies osti muutaman raketin, saa ampua ne tuolta soramontun reunalta kuten tavallista :). Asutaan kuopan reunalla, pienen harjun päällä ja täältä näkee hyvin Tampereen yötaivaan ja ammutut raketit. Hienon näköistä!

Pukelo on toipumassa flunssastaan, vähän on kärttyinen muttei enää kovin räkäinen. Hyvin nukkuu yöt edelleenkin. Selvästi panostaa öihin, nyt näyttää siltä että kohta siirtyy yksiin päiväuniin. Onkohan mulle tulossa samainen flunssa, kovasti väsyttää vaikka nukkuisin kuinka hyvin. Ehkä jouluhössötys oli se joka väsytti niin paljon. Tein jouluksi portterikakun, mallasleipiä, rosollin, sinappi- ja valkosipulisilakoita, wasabi-tuorejuustolohirullia ja limemarinoitua kylmäsavusiikaa sekä imelletyn perunalaatikon; voitte kuvitella että sain yhden päivän olla kokonaan keittiössä! Mutta maistuvia olivat sapuskat. Etenkin siika ja lohirullat olivat mun mieleen.

Siskon perhe oli täällä toissapäivänä yökylässä ja voi että pukernaattori nautti kun kolme serkkua (ja kolme koiraa) järjestivät kaiken näköistä toimintaa :).

Silppis menee nykyään kovaa vauhtia eteen- ja ylöspäin, ei kävele mutta on seisonut jo ilman tukea. Ruokahalu on hieman vähentynyt ehkä flunssien takia tai koska annan lähes pelkästään 8 kk soseita. Jotkut niistä (Herkkupasta tms.) uppoavat hienosti ja toisista menee vain muutama lusikallinen. Noh, pakkohan niihin on tottua jossain vaiheessa :). Kokonaista purkillista ei ole vielä kerrallaan syönyt. Päivälliseksi olen joskus tarjonnut varastosta 5 kk pöperöitä ja niitä kyllä syö kaksi purkillista putkeen.

Ai niin, meillä kävi pukkikin, harmittavasti juuri kun mies oli lähtenyt saunalle laittamaan peltejä kiinni :). Silppurin mielestä pukki oli ihan jees, kunnes piti pukin polvella istua. Se sentään oli vähän liikaa vaadittu.

Alkuviikosta istuin sohvalla kirjaa lukemassa, Silppis puuhaili omiaan lelujensa kanssa. Silpulla on Ikeasta ostettu puukiekkomajakka, niitä sellaisia jossa on tappi johon pujotetaan puukiekot järjestyksessä. Nostin katseeni ja siinähän lapsi kasasi suunnitelmallisesti puumajakkaansa. Mulle tuli vedet silmiin -minne se mun pieni vauva-ameeba katosi?!

Helmimammat, oikein onnellista uutta vuotta 2007!

KL ja Silppu, 11 kk!

Vierailija
26/26 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen taas tyttöjen kans kotona, mies on meille leipää hankkimassa ;(( tai hyvä juttuhan se on. Syötiin just hyvin ja kohta valetaan tinat ni ei jää nekään riippumaan. Mies halusi valaa tinat..eilen vielä oli muslimien lammasjuhla, sekin jäi juhlimatta..siks tänään syötiinkin oikeen tuhti lammasateria. Ja hyvää oli.

Dunsku kävelee ulkonakin kengät jalassa, tänäänkin ulkona suurimmaksi osaksi tepsutteli ja rattaat toimi ostoskärrynä. Kaupassa kävely on kuin kattos Liisa ihmemaassa leffaa, on niin paljon katsottavaa ja kosketeltavaa. Kauppareissut tahtoo venyä pitkiksi meillä.

Nukkuminen on taas yhtä tuskaa, kauheesti itkee ja pyörii yöllä...viereen piti ottaa viime yönä. Sit me noustiin 4.45 syömään aamupalaa kun Dunskun maha kurisi niin kovaa. Sit jatkettiin unia kymmeneen saakka.

Mä kävin siellä sisätautilekurilla taas ja 2 kk saikkua pamahti kun lääkkeet ei tehoo, eli oli tukosarvot koholla.Riskinä on taas saada veritulppa jalkaan,vittu soikoon. Nyt mä sitten suosiolla olen kotona enkä murehdi työstä ennenkuin vauveli on saatu ulos.

Mutta mutta turhia jaarittelematta: HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2007 kaikille helmiksille.

kuumetta ja poppoo