Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etäsuhde: hyvä vai huono?

Vierailija
25.09.2023 |

Puhutaan nyt ns 2.kierroksen tilanteesta, eli erot takana ja lapsia aiemmasta suhteesta. Yhteisistä lapsista ei haavetta. Ikää 35-50v ja välimatka reilu 200km.

Mitä hyvää tai huonoa mielestäsi etäsuhteessa? Voisitko ryhtyä ajatuksella, että suhde pysyy etäsuhteena ainakin 10 vuotta?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oikein hyvä varsinkin vanhempana

Allekirjoitan. Meillä etäsuhdetta yli 20v ja mies nuorempi. Ollaan nyt molemmat eläkkeellä ja jos silloin kun suhde oli nuori, olisimme asettuneet yhdessäasumiseen, niin suhde olisi loppunut aikoja sitten. Meillä on paljon yhteistä, mutta emme halua asua jatkuvasti yhdessä. Se pitää suhteen ns tuoreempana. Nyt on myös aikaa olla pidempiä jaksoja yhdessä mitä oli työelämäkautena. Silloinkin käytimme pidennettyä viikonloppua, perjantai vapaaksi( se oli mahdollista) joten pe- su ja tietysti lomilla pitemmät ajat.

Välimatkaakin on. Eroa ei ole näkyvissä vieläkään.

Vierailija
22/23 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, jos toimii. Itse en näe mitään arvoa Discordissa roikkumisessa. Parisuhteessa on minulle kyse ihan muusta kuin chattailusta.

Ootko tyhmä vai etkö osaa lukea? Selkeästi et ainakaan tiedä mistä edes puhutaan. Discordissa voi olla yhteydessä *puhelun* kautta. Headset päähän ja kuulumisien vaihtelu käyntiin  :D pikkasen eri asia kuin tekstichattaus.  

En ole tyhmä, osaan lukea ja ymmärrän kyllä mistä puhutaan. Parisuhteessa on vaan minulle kyse muuta kuin viesteistä, puheluista, videopuheluista tai muusta etäyhteydenpidosta. Parisuhde on minulle ensisijaisesti fyysistä läheisyyttä, arjen jakamista jne. Ehkä teininä tuo olisi ollut hyvä ratkaisu.

Ja minulle, 38-vuotiaalle, parisuhteen ei tarvitse olla arjen jakamista. Tuskin ihan lähiaikoina haluan esimerkiksi muuttaa kenenkään kanssa yhteen. Minulle sopii asuminen omissa asunnoissa ja omat elämät ja arjet. Vähättelevää leimata tällaiset suhteet teinien touhuiksi.

Minusta siinä ei pyritty vähättelemään, vaan vastaaja kirjoitti omista tuntemuksistaan, että hänellä ei toimisi omassa suhteessaan tuon toisen ihmisen kuvailema tilanne.

(Ehkä teininä hän olisi tehnyt noin.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä tämä oma juttu on, mutta melko tiiviisti oltu yhteyksissä lähes päivittäin. Välimatkaa useampi sata kilometriä, eikä olla nähty nyt aikoihin. Tunteet on hyvin läheiset, mutta jotenkin silti tuntuu että tämä on jollain tapaa "valheellista" koska on nähty vain muutama kerta ja pari kertaa kesti muutaman yön yhteen putkeen. Ei jotenkin aidosti kuitenkaan tunne toista ja etänä jutellessa oma mielikuvitus paikkaa aika monia kysymysmerkkejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi