Kiva joutua ulosottoon ilman, että tiesin mitään asiasta.
Kiva olla nyt ulosotossa, en ole missään vaiheessa edes tiennyt mistään perinnästä enkä ole saanut miltään firmalta laskuja. Olen alusta asti sanonut kaikille, että vastaanotan vain laskuja sähköpostiin enkä ensimmäistäkään ole saanut. Nyt kaikki ovat perinnässä. Taitaa mennä hommat kärähäjille minun osalta.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos laskuja ei kuulu niin varmaan kannattaisi itse olla aktiivinen ja kysellä laskun perään? Ja miten on mahdollista ettet muka olisi saanut perintätoimiston kirjeitä? Myöskään haatekirjettä et ole saanut käräjiltä?? Kukaan ei päädy ulosottoon vahingossa.
Kyllä mä oon joutunut mut kyse oli 20 e laskusta. Koskaan en saanut maksumuistutuksia tai perintäkirjeitä.
Höpö höpö, ulostotto lähettää velalliselle kirjeen ennen kun alkaa ulosmittaamaan mitään. Jos sen maksaa pois, niin ei joudu ulosottoon.
Ei ainakaan mulle saapunut mitään. 20 e oli noin vain ulosmitattu.
Sinun tiedoissasi oli väärä osoite tai muusta syystä kehotusmaksu ei tavoittanut sinua. Ja kyse oli ilman oikeuden päätöstä ulosmittauskelpoisesta maksusta. Olisko ollut kirjaston sakko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi: Joitakin laskuja saa periä suoraan ulosoton kautta niin, ettei velalliselle tarvitse lähettää yhtään laskua ikinä vaan sen ensimmäisenkin voi laittaa ulosottoon.
Ulosotto lähettää kyllä maksukehoituksen ennen kuin alkaa mitään ulosmittaamaan, joku tässä ap:n tarinassa ei ihan täsmää.
Ei lähetä. Esimerkiksi maksamattomat lääkäri / sairaalalaskut menevät heti suppeaan ulosottoon.
Joo, huomattu on. Aikaisemmin täällä sai poliklinikalta sai laskun mukaansa. Kerran oli printteri rikki ja sanoivat, että lasku tulee perässä sitten. Ei tullut, unohdinkin jo asian ja aattelin myös että iso organisaatio, saattaa kestää sen laskun kanssa. Vaan sittenpä tuli suoraa joku tollanen ulosottouhkailukirje. Ärsytti, mutta en jaksanut alkaa selvittämään asiaa, vaan maksoin pois kuluineen kaikkineen. Nykyään onneksi ovat siirtyneet siihen, että laskut tulevat aina postissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäisen laskun voi lähettää sähköpostilla mutta eikös muistutukset ja perintäkirjeet tule lähettää lain mukaan postitse?
Eli ovatko kaikki muistutukset/perintäkirjeet kadonneet matkalla?
Kaikki ei ilmoita oikeaa osoitettaan, vaan esim. jäävät kirjoille vanhaan asuntoon.
Oma moka, ei velkojan tai ulosoton.
Työni puolesta tiedän, että jotkut ihmiset eivät kummasti ikinä saa laskujaan, muistutuslaskujaan, eivätkä edes huomautuslaskujaan... Kuulinpa kerran sellaisenkin selityksen, ettei eräällä henkilöllä ollut postilaatikkoa 🤷
En yhtään ihmettele Suomen korkeaa ulosotollisten määrää.
Jatkan muuten tuosta:
isälle, tai siis hänen osoitteeseen, rupesi tulemaan karhuja, ulosottoilmoituksia yms. Ja kaikki vieraan ihmisen, naisen nimellä. Laitoin niihin raksin päälle "Ei asu tässä osoitteessa" ja vein postilaatikkoon.
Lopulta isä kyllästyi, repi ne ja pisti suoraan roskiin.
Kysyin samasta asiasta eräältä tutulta, kotihoidon lähäri, et mistähän siinäkin voisi oikein olla kysymys???
Vastasi siihen, et jos se nainen on kuollut. En oikein "ostanut" vastausta - jos ihminen kuolee, niin siitä menee tieto dvv:lle. Ja sama, jos istuisi kivensisällä.
Ilmeisesti jonkinlainen kucetusyritys oli kyseessä.
Meille tuli naisen laskuja ja käännettiin kaikki. Käytiin myös laskuttajan luona. Edelleen tuli laskuja.
Lopulta tuli perintätoimiston kirje.
Soitin sinne ja sanoin ettei nainen voi maksaa koska laskut tulee meille.
Lupasi väestörekisteristä kysyä oikeaa osoitetta jos ei ole salattu.
Seuraava vaihe ulosotto.
Laskuja ei sitten enää tullut.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan muuten tuosta:
isälle, tai siis hänen osoitteeseen, rupesi tulemaan karhuja, ulosottoilmoituksia yms. Ja kaikki vieraan ihmisen, naisen nimellä. Laitoin niihin raksin päälle "Ei asu tässä osoitteessa" ja vein postilaatikkoon.
Lopulta isä kyllästyi, repi ne ja pisti suoraan roskiin.
Kysyin samasta asiasta eräältä tutulta, kotihoidon lähäri, et mistähän siinäkin voisi oikein olla kysymys???
Vastasi siihen, et jos se nainen on kuollut. En oikein "ostanut" vastausta - jos ihminen kuolee, niin siitä menee tieto dvv:lle. Ja sama, jos istuisi kivensisällä.
Ilmeisesti jonkinlainen kucetusyritys oli kyseessä.
Ei ja ei vaan väärä osoite.
Eikös ulosotosta mene aina luottotiedot ja tule maksuhäiriömerkintä? Se pitää silloin mennä käräjäoikeuden velkomistuomion kautta. Ei voine tapahtua huomaamatta.
Esimerkiksi Dna voi mokata ja ei lähetä laskuja sähköpostiin vaikka minulla on tiedot että lasku pitää lähettää sähköpostiin ja vielä teksti viesti muistutus. Kerran kävi niin kun aloin kyselee laskun perään., sanoivat että lasku on perinnässä. Kun vähän örähdin sille niin se myönsi ettei laskua ole lähetetty minulle.
Enemmän vaan joutuu maksamaan, jos alkaa kierrättää käräjien kautta. Lapsellista touhua.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi: Joitakin laskuja saa periä suoraan ulosoton kautta niin, ettei velalliselle tarvitse lähettää yhtään laskua ikinä vaan sen ensimmäisenkin voi laittaa ulosottoon.
Aina pitää laittaa lasku + maksukehotukset, ei voi ihan noin vaan laittaa ulosottoon.
Oletko tsekannut roskapostikansion? jotkut viestit menee suoraan sinne
No, äitini nukkui pois, muutin takaisin tänne kotiin. Siinä n. 1,5 vuoden päästä sain aikaiseksi selvitellä kaappeja yms. Isännöitsijältä tullut kirje: maksamattomia vastikkeita 4-5kk:n ajalta. Mitä hel....? Äidillä kyllä oli muistisairaus, mutta ne laskut olivat jo pitkän ajan takaa. Tilillä rahaa, ei siitä kiinni; pankki sössinyt jotenkin sen vastikkeenmaksun. Luojaa kiittäen, et äiti ei joutunut ns. kuceen.
Sama sitten isän kohdalla, tosin vuokra. Selvitin sen, pankissa, tiskillä.
Ja, kummallakaan kerralla ei tullut sitä anteeksipyyntöä. Mikähän ihme siinäkin on niin vaikeeta, myöntää se virhe???