Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiva joutua ulosottoon ilman, että tiesin mitään asiasta.

Vierailija
25.09.2023 |

Kiva olla nyt ulosotossa, en ole missään vaiheessa edes tiennyt mistään perinnästä enkä ole saanut miltään firmalta laskuja. Olen alusta asti sanonut kaikille, että vastaanotan vain laskuja sähköpostiin enkä ensimmäistäkään ole saanut. Nyt kaikki ovat perinnässä. Taitaa mennä hommat kärähäjille minun osalta.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pystyivät vieraan ilman että huomasit mitään? Milloin päästävät pois?

Vierailija
22/53 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laskuja ei kuulu niin varmaan kannattaisi itse olla aktiivinen ja kysellä laskun perään? Ja miten on mahdollista ettet muka olisi saanut perintätoimiston kirjeitä? Myöskään haatekirjettä et ole saanut käräjiltä?? Kukaan ei päädy ulosottoon vahingossa.

Kyllä mä oon joutunut mut kyse oli 20 e laskusta. Koskaan en saanut maksumuistutuksia tai perintäkirjeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ulosotossa vierailuaikoja jos sinne joutuu?

Vierailija
24/53 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

It siellä oli monta viikkoa ummetusta. Sitten veivät ulosottoon ja nyt on paljon parempi olla eikä ole turvotusta.

Vierailija
25/53 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi: Joitakin laskuja saa periä suoraan ulosoton kautta niin, ettei velalliselle tarvitse lähettää yhtään laskua ikinä vaan sen ensimmäisenkin voi laittaa ulosottoon. 

Ulosotto lähettää kyllä maksukehoituksen ennen kuin alkaa mitään ulosmittaamaan, joku tässä ap:n tarinassa ei ihan täsmää.

Ei lähetä. Esimerkiksi maksamattomat lääkäri / sairaalalaskut menevät heti suppeaan ulosottoon.

Vierailija
26/53 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos laskuja ei kuulu niin varmaan kannattaisi itse olla aktiivinen ja kysellä laskun perään? Ja miten on mahdollista ettet muka olisi saanut perintätoimiston kirjeitä? Myöskään haatekirjettä et ole saanut käräjiltä?? Kukaan ei päädy ulosottoon vahingossa.

Kyllä mä oon joutunut mut kyse oli 20 e laskusta. Koskaan en saanut maksumuistutuksia tai perintäkirjeitä.

Höpö höpö, ulostotto lähettää velalliselle kirjeen ennen kun alkaa ulosmittaamaan mitään. Jos sen maksaa pois, niin ei joudu ulosottoon.

Vierailija
27/53 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tilannut tai käyttänyt jotain palvelua. Yleensä aletaan kysellä, jos laskua ei ala kuulua. Mailiosoitteessa yksi kirjoitusvirhe riittää. Ja kesäpuksu tykkää välillä jaella laskutkin miten sattuu.

E-lasku kyl kaikista helpoin.

Vierailija
28/53 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, ulostotto lähettää velalliselle kirjeen ennen kun alkaa ulosmittaamaan mitään. Jos sen maksaa pois, niin ei joudu ulosottoon.

Näistä nyt on ollut juttuja, että ihmiset on joutuneet ulosottoon, koska posti hukkailee kirjeitä.

Vierailija
29/53 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voisi itse pitää huolen siitä, mitä on hankkinut laskulle ja mitä maksanut, niin ei toisten tarvitsisi niistä huolehtia ja sotkea ulosottotointa vielä mukaan.

Vierailija
30/53 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä nyt on ollut juttuja, että ihmiset on joutuneet ulosottoon, koska posti hukkailee kirjeitä.

Aika huolimaton saa siinä tapauksessa olla, ei kukaan normaalisti päädy vahingossa ulosottoon.

Vierailija
31/53 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ulosottoa voutiki pistää kirjettä tulemaan, hyvissä ajoin.

Vierailija
32/53 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän sen voi maksaa pois kun tietää summan.

Vierailija
33/53 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://ulosottolaitos.fi/fi/index/tietoaulosotosta/tietoavelalliselle…

Tuossa kerrottu miten tuo menee. AP:n tarina ei täsmää.

Vierailija
34/53 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi: Joitakin laskuja saa periä suoraan ulosoton kautta niin, ettei velalliselle tarvitse lähettää yhtään laskua ikinä vaan sen ensimmäisenkin voi laittaa ulosottoon. 

Ulosotto lähettää kyllä maksukehoituksen ennen kuin alkaa mitään ulosmittaamaan, joku tässä ap:n tarinassa ei ihan täsmää.

Ei lähetä. Esimerkiksi maksamattomat lääkäri / sairaalalaskut menevät heti suppeaan ulosottoon.

Älä puhu paskaa, ulostotto lähettää kyllä kirjeen ja jos sen maksaa pois niin homma ok.

Vierailija
35/53 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäisen laskun voi lähettää sähköpostilla mutta eikös muistutukset ja perintäkirjeet tule lähettää lain mukaan postitse?

Eli ovatko kaikki muistutukset/perintäkirjeet kadonneet matkalla?

Kaikki ei ilmoita oikeaa osoitettaan, vaan esim. jäävät kirjoille vanhaan asuntoon.

Vierailija
36/53 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäisen laskun voi lähettää sähköpostilla mutta eikös muistutukset ja perintäkirjeet tule lähettää lain mukaan postitse?

Eli ovatko kaikki muistutukset/perintäkirjeet kadonneet matkalla?

Kaikki ei ilmoita oikeaa osoitettaan, vaan esim. jäävät kirjoille vanhaan asuntoon.

Siinä tapauksessa saa syyttää itseään, kyllä ihmiset normaalisti tekevät muuttoilmoituksen.

Vierailija
37/53 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo ole mahdollista, että ilman mitään aavistusta päätyy ulosottoon.

Laskuttaja lähettää laskun ja huomautuksen. Tämän jälkeen perintäfirma lähettää maksuvaatimuksia ja ne tulee lain mukaan lähettää postitse. Sitten suhun on haastemies yhteydessä ja antaa haasteen todistettavasti tiedoksi (ellei kyse suoraan ulosottokelpoisesta saatavasta). Tämän jälkeen ovat vielä ulosotosta yhteydessä ja antavat mahdollisuuden suorittaa velan pois ennen kuin alkavat sitä tuloista tai omaisuudesta periä.

Vierailija
38/53 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, posti varmasti hukkaa ne kaikki useat kirjeet jotka tulevat ennen ulosottoon joutumista.

Vierailija
39/53 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan mulle saapunut mitään. 20 e oli noin vain ulosmitattu.

Vierailija
40/53 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräjäoikeudesta se ulosottopäätös tulee. Siinä kirjeessä on kyllä tieto siitä, miten tulee toimia, jos vastustaa hakemusta.

Siinä vaan väität, että lasku on aiheeton tai vanhentunut. On sitten velkojan asia todistaa, että olet saanut laskut.

Poikkeus tästä ovat julkiset maksut, jotka ovat ulosottokelpoisia ilman oikeuden päätöstä. Sellaisia ovat mm. sakot, verot, pakolliset vakuutukset, julkisen terveydenhoidon maksut, kansalaisopistojen kurssimaksut.