Leikkisä koirakysely - mikä koira
Tunnen monia rotuja, mutta heitetään täällä nyt tällainen.
Lapsuudesta asti ollut yhteensä 8 rottweileria, joten se rotu on enemmän kuin tuttu. Viimeisestä näistä jätti aika viime vuonna, nyt voisi olla uuden koiran hankinnan aika. Voisi kokeilla jotain muuta, ehkä vähän pienempää. Ehkä kultsu, labbis tai staffi? Koira tulee kerrostaloon, missä kaksi viimeistään rottistakin eli ilman ongelmia.
Perheeseen kuuluu minä ja 16v poika. Teen paljon etätöitä, joten ei koira(kuten edellisetkään) joudu olemaan paljon yksin. Osaan kouluttaa koiran, on tosiaan paljon kokemusta ihan ongelmayksilöistäkin.
Ehdotuksia?
Kommentit (50)
Meillä oli ennen kultainennoutaja, maailman ihanin koira. Mutta en enää toiste ottaisi sellaista kerrostaloon kun koira kovasti nautti mummolassa pihalla köllöttelystä. Liikuntaa se kyllä sai kotonakin, mutta tuo pihapehtoorin homma oli sille niin mieluinen että haluaisin tarjota sellaiset puitteet, jos joskus ottaisin uuden noutajan. Nyt meillä on pieni spanieli, joka sopeutuu pieniinkin nurkkiin, mutta minulla oli alkuun ehkä vähän vaikeuksia sopeutua pienen koiran omistajaksi, kun se on ihollakin paljon enemmän kuin iso koira ja seuraa perässä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Rottweiler
Eikös ap sanonut, ettei enää rottweileria. Hienoja koiria, meillä oli kaksi kun olin lapsi. Kasvattivat minut, toinen oli ikävuodet 0-12 ja toinen 5-19!
No se monrotti. Vaikka sitten ilman laumanvartija-sävyä. Noutaja-lisä voisi olla kiva.
Tiibetinterrieri. Nimestään huolimatta ei ole terrieri vaan seurakoira, jota muinoin käytettiin myös paimentamiseen. Voit kokeilla kouluttajankykyjäsi tähän fiksuun, itsenäiseen, mutta lojaaliin rotuun. Mukavan kokoinen, ei liian pieni. Turkin voi pitää lyhyenä, mutta pitkästäkään turkista ei lähde karvaa.
Vierailija kirjoitti:
Tiibetinterrieri. Nimestään huolimatta ei ole terrieri vaan seurakoira, jota muinoin käytettiin myös paimentamiseen. Voit kokeilla kouluttajankykyjäsi tähän fiksuun, itsenäiseen, mutta lojaaliin rotuun. Mukavan kokoinen, ei liian pieni. Turkin voi pitää lyhyenä, mutta pitkästäkään turkista ei lähde karvaa.
Oho
Kultsu sinne kerrostaloon sopii.
Luulin labbiksen olevan metsästyskoira. Saattais turhautua kerrostalossa.
Minkä ikäiseksi teidän rotikat on eläneet?
Rotikalla paras k ull i