Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lain tuntijoita paikalla? Osoitteesta kyse.

Vierailija
25.09.2023 |

Jos tuntematon henkilö A on jonkun yhdistyksen vastuuhenkilö, ja hän saa yhdistyksensä postit kotiosoitteeseensa.

A muuttaa pois mutta ei korjaa noita yhdistyksen osoitetietoja. Asuntoon muuttaa B joka ei tunne A:ta vaan on vaan uusi asukas vuokratalossa.

Onko B:n tehtävä vuosia kiikuttaa A:n yhdistyksen postia Postin postilaatikoihin tai selvitellä asiaa esim. jonkun tahon kanssa?

Eli onko B vastuussa A:n posteista, vai onko A itse vastuussa posteistaan?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuo ongelma selviää sillä, että soittaa paikkaan josta posti tulee ja kertoo ettei kyseinen henkilö ole enää tässä osoitteessa. Jo loppuu kirjeet ja postit.

Vierailija
2/23 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Ja kyse on virallisen tahon postista eli ei mistään Seiska-lehden mainoksista. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo! This is AB!

Vierailija
4/23 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tuo ongelma selviää sillä, että soittaa paikkaan josta posti tulee ja kertoo ettei kyseinen henkilö ole enää tässä osoitteessa. Jo loppuu kirjeet ja postit.

Ei lopu, olen kokeillut.

Vierailija
5/23 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan kun ei ole loppunut lukuisien yhteenottojen jälkeen. Onko B velvollinen hoitamaan A:n posteja jonnekin? -ap

Vierailija
6/23 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

A on itse vastuussa. Voisin mä kyllä beenä yrittää selvitellä, mutta jos ei mikään muutu niin olkoon.

Vierailija
7/23 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfa ei ole vastuussa Beettan perseilyistä.

Vierailija
8/23 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko samaan osoitteeseen muuttanut VELVOLLINEN hoitamaan tuntemattoman ihmisen posteja jotka vaan sattuu tulemaan samaan osoitteeseen?! Velvoittaako joku laki tähän?

Vierailija
9/23 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan kun ei ole loppunut lukuisien yhteenottojen jälkeen. Onko B velvollinen hoitamaan A:n posteja jonnekin? -ap

No ei ole velvollinen. Saattaisin yrittää selvittää missä a asuu, ja vaikka facessa tavoitella.

Vierailija
10/23 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita kuoreen Ei asu täällä. Vie postilaatikkoon tai postiin, jos sellainen vielä jossain on. Kiellä jakamasta väärää postia sinun osoitteeseesi. Et ole vastuussa postissa nyt etkä jatkossa.

Vierailija
11/23 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voin nakata ne vaikka mappi ööhän vuosia niitä kiikutettuani postin postilaatikkoon ja lukuisia yhteydenottoja asian tiimoilta tehneenä? Eli en tee rikosta jollen enää jaksa toimia tuntemattoman ihmisen postien selvittelijänä? -ap

Vierailija
12/23 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita kuoreen Ei asu täällä. Vie postilaatikkoon tai postiin, jos sellainen vielä jossain on. Kiellä jakamasta väärää postia sinun osoitteeseesi. Et ole vastuussa postissa nyt etkä jatkossa.

Asia ei ole niin yksinkertainen. Mutta lukuisia kertoja olen vienyt näitä postiin ja aina vaan sitten tulee uusia. Olen ottanut myös lähettäjätahoon yhteyttä. TULOKSETTA!!

Vierailija
13/23 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään ole uuden asukkaan vastuulla laskut. Toki hyvä ilmoittaa laskuttajalle, että heillä on väärä osoite.

Vierailija
14/23 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia ei ole niin yksinkertainen. Mutta lukuisia kertoja olen vienyt näitä postiin ja aina vaan sitten tulee uusia. Olen ottanut myös lähettäjätahoon yhteyttä. TULOKSETTA!!

Et ole kokeillut sellaista että kirjoitat päälle palautetaan lähettäjälle ja annat postinjakajalle. 

Vierailija
15/23 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole kokeillut sellaista että kirjoitat päälle palautetaan lähettäjälle ja annat postinjakajalle. 

Koitin monet kerrat mutta postinjakaja sanoi että jakavat siihen osoitteeseen kun kirjeessä on! Ja niitä osoitetietojen yliviivattuja kirjeitä tuli takaisin muutaman päivän päästä osoitteeseemme. Sitten aloin ottaa yhteyttä tahoon joka näitä lähettää mutta asia ei ole vuosiin korjaantunut. -ap

Vierailija
16/23 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai etsit YTJstä yhdistyksen nimellä vastuuhenkilön ja ilmoitat tälle että tulee seurauksia jos ei hoida kuntoon.  Rekisterissä pitää olla ajantasaiset tiedot kuka milloinkin on vastuussa.

Vierailija
17/23 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti ne pitäisi palauttaa, mutta ei kukaan sinua ala syyttämään mistään jos tuhoat ne ja laitat roskiin, etkä ole "ikinä nähnytkään".

Näin tein aikoinaan kun asuntoni edellinen asukas jätti tekemättä osoitteenmuutoksen. Kiikutin kirjeitä aikani postiin takaisin, pyysin entistä asukasta päivittämään osoitteensa monta kertaa jne, mutta kun kirjeitä yhä vuoden jälkeenkin tuli ja tuli, aloin vain laittamaan roskiin. Kyllä ne parin vuoden sisään loppui, liekö lopulta motivoitui tekemään muutosten kun varmaan meni muutamatkin laskut perintään.

Vierailija
18/23 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän henkilön nimen ja osoitteen mutta hänellä ei ole Facea eikä puhelinnumeroa nykytiedoissa. Aikoinaan, joitakin vuosia sitten,  lähetin tekstiviestin johonkin numeroon jonka ajattelin liittyvän asiaan mutta koskaan siihen ei tullut mitään vastausta. -ap

Selvittelin asiaa myös mutkien kautta ja sain vain tiedon ettei kyseistä yhdistystä enää olisi mutta mistä minä tiedän onko vai ei??!

Vierailija
19/23 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai etsit YTJstä yhdistyksen nimellä vastuuhenkilön ja ilmoitat tälle että tulee seurauksia jos ei hoida kuntoon.  Rekisterissä pitää olla ajantasaiset tiedot kuka milloinkin on vastuussa.

Sen jälkeen voi tehdä poliisille ilmoituksen jos jatkuu edelleen, on hyvän tavan vastaista.

Vierailija
20/23 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän henkilön nimen ja osoitteen mutta hänellä ei ole Facea eikä puhelinnumeroa nykytiedoissa. Aikoinaan, joitakin vuosia sitten,  lähetin tekstiviestin johonkin numeroon jonka ajattelin liittyvän asiaan mutta koskaan siihen ei tullut mitään vastausta. -ap

Selvittelin asiaa myös mutkien kautta ja sain vain tiedon ettei kyseistä yhdistystä enää olisi mutta mistä minä tiedän onko vai ei??!

Voisit vaikka lukea ketjusta että YTJstä näkee. Arvatenkin seuraavaksi ihmettelet että mikä se YTJ sitten on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi