Joko on suunnitelmia jouluksi?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Kotona tykkäämme olla omalla mökillä joka on kilometrin päässä kotoamme. Liian työlästä roudata kaikki jouluherkut, lahjat ym. jonnekin Lappiin.
Me ei roudata mitään. Matka Lappiin ja mökki on lahja koko perheelle. Samoin erilaiset aktiviteetit siellä. Mökin huoltajalta olen tilannut joulukuusen. Catering hoitaa jouluruoat. Me tulemme jouluLOMALLE.
Tilasimme Lapista mökin jo keväällä. Sinne on jouluna niin kova ryysis, että mökit ja hotellit täytyy tilauksista aikaisin. Samoin lasketteluun varaamme mökin hyvissä ajoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona tykkäämme olla omalla mökillä joka on kilometrin päässä kotoamme. Liian työlästä roudata kaikki jouluherkut, lahjat ym. jonnekin Lappiin.
Siis mökki kilometrin päässä?
En ymmärrä.
Eihän tossa tuu mitään vaihtelua.
Mulla on mökki 50 m päässä. Valitettavasti, kun en eroonkaan pääse :D Mutta oishan se vähän vaihtelua silti.
Vois aamuyöllä herätessään miettiä että missäs oon ja miten päin.
Välipäivät töissä. Jouluna tuttu kaava: aattona minun vanhemmat käymään meille, joulupäivänä tai tapanina mennään puolison perheen luo.
Tässä samassa kaupungissa vanhempien luona muutama vuorokausi. Sen jälkeen lomailen kotonani, koska työnantaja pakottaa pitämään lomapäiviä välipäivinä. Ei siinä oikein reissuunkaan kauemmaksi ehdi ja kalliitakin matkat on välipäiviksi. Ihan jees.
Vierailija kirjoitti:
Emme vietä joulua.
Olette jehovia? Jos lapsia niin heidän osansa säälittää.
Mä meen töihin niin ku joka joulu
Mennään mieheni kanssa mökille kahdestaan. En ole koskaan ennen ollut ihan kaksin jouluna, vaan ollut lapseni mukana, sekä aina myös muita läheisiä.
Mutta odotan innoissani.
Uutena vuonna sitten vietetään useamman ystäväpariskunnan kesken uudenvuoden juhlia.
Ja perhepikkujoulut vietetään ennen joulua ( meillä on aika laaja perhekäsitys :) )
Vierailija kirjoitti:
Tilasimme Lapista mökin jo keväällä. Sinne on jouluna niin kova ryysis, että mökit ja hotellit täytyy tilauksista aikaisin. Samoin lasketteluun varaamme mökin hyvissä ajoin.
Joo, isäni vietti siellä 20 joulua, ja varasivat usein jo heti edellisen joulun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ei roudata mitään. Matka Lappiin ja mökki on lahja koko perheelle. Samoin erilaiset aktiviteetit siellä. Mökin huoltajalta olen tilannut joulukuusen. Catering hoitaa jouluruoat. Me tulemme jouluLOMALLE.
Ja sitten taas esim. ystäväni suurin loma-ajan nautinto on tehdä ruokaa, joten jopa ulkomaan matkoille hän rahtaa parhaat keittiöveitsensä mukaan, että voi parhaista raaka-aineista valmistaa ( yhdessä tai yksin) mitä parhainta ruokaa.
Ja kyllä, inspiraatiota haetaan myös ravintoloista. Pointti oli se, että kuten ystäväni tapauksessa, ruuanlaitto on se ihana huvi lomalle siinä kuin jollekin maata rannalla, jollekin kulkea museoissa, jollekin olla viiden tähden hotellipalveluissa jne.
Joinakin juhlapyhinä aistin kollektiivissa ihmisten ahdistuksen ja se loppuu tasan silloin kun juhlat loppuvat. Ei tietoa miksi. Liekö pahikset tekevät taikojaan samaan aikaan. Yritän vältellä joulua. Pääsiäinen on ihan kiva, omana versiona.
Kotona. Joulu oikeassa omakotitalossa. :)
Olemme yleensä olleet joulut vanhempiemme luona, joka toinen joulu minun vanhemmilla ja joka toinen joulu puolison. Tänä vuonna haluaisin olla omassa kodissa joulun, katsotaan mitä ajatuksia läheisillä herää kun otan puheeksi.
Sen, tiedän, että jouluna on töitä. Jouluateria ja lahjat on sitten toisena päivänä, jota en vielä tiedä. Minä ja yksi aikuisista lapsistani teemme vuorotyötä, joten katsotaan mihin rakoon saadaan joulu järjestettyä. Ruoat on muuten samat, mutta jälkiruoka vaihtelee. Siten ei hirveitä suunnitelmia yhden lahjan olen ostanut. Aikuisia kaikki, joten jotain käytännöllistä ja lahjakortteja.
Sama suunnitelma kuin aina.
Asun ulkomailla, olen asunut täällä vuosikymmiä ja olen sinkku. Joulua vietän ystäväpariskunnan sekä heidän kolmen kissan ja yhden koiran seurassa.
Näin on tehty jo pitkään. Kumpikin osapuoli huolehtii oman osansa tarjoilusta, heidän kotonaan vietämme joulun.
Joskus heitin ilmaan ajatuksen että jos viettäsin joulun yksin, teki mieli kokeilla mutta täys tyrmäys tuli. Ei kun heille vaan kuten tavallisesti. On hyvät ystävät tosi pitkän ajan takaa joten me viihdymme hyvin yhdessä kyllä.
Joulut on rauhallisia ja mukavia. Ei hälyä eikä kiirettä, ollaan vaan ja katsotaan elokuvia ja mitä keksitään.
Jo. Samat jutut joka vuosi. Ei tu ylläreitä, eikä stressiä.
Kotina ollaan ja syyään hyvin.
Ollaan mökillä koko joululoma eli koko sen ajan mitä lapsilla loma kestää. Mieskin ottaa välipäiville saldovapaita niin saadaan kunnolla rentoutua koko perhe. Se tulee olemaan joulussa parasta. Ylipäätään tykätään olla mökillä, hirsimökissä on etenkin talvisin ihana tunnelma.
Toivottavasti tulee lounaisrannikollekin kunnolla lunta! Usein on ollut täysin lumetonta, mikä vähän vie jouluista fiilistä pois.
Ei vielä ole. Olis kyllä kiva tehdä jotain "uudenlaista", mutta muu perhe suhtautuu vähän nihkeästi sellaisiin ehdotuksiin.
Lahjahankintoja olen suunnitellut ja jotain toteuttanutkin. Hankinnat kun täytyy jakauttaa useammalla kuukaudelle.