Mikä tarve suomalaisilla on sisustaa koti valkoiseksi kuin sairaala?
Ei mitään muuta kuin sitä hiton valkoista joka paikassa, rohkeat saattavat laittaa mustan tai harmaan sohvan ettei lika näy. Ei puhettakaan väreistä tai mistään tehostemaalista tms.
Mistä tämä johtuu?
Kommentit (61)
Kotona meillä on suurin osa seinistä valkoisia. Sitten on näitä tehostetapetteja. Moni kuitenkin sanoo kotiamme värikkääksi, kai voimakkaan väriset matot ja verhot, osa huonekaluista tekee sen vaikutelman, plajon tauluja jne. Mökkinä meillä on yli 100v vanha talo, siellä on "oikeasti" värikästä, joka huoneessa on seinillä tapetit ja väriteemansa.
No kun ne tv-ohjelmien sisustushomot suunnittelee aina valkoisia ikea-koteja.
Vaalea on kaunista. Ostin einsimmäiset valkoiset huonekaluni jo 90-luvulla enkä ole paljon siitä lipsunut. Valkoinen, koivu, beige, vaalea ruskea. Siinä on mun sisustusvärit.
Ketä jaksaa kiinnostaa miten muut ihmiset asuntonsa sisustavat. Ehkä täysvalkoinen, tehosteseinät, jne. ovat banaaleita mutta jos ihmiset sellaisia haluavat niin siitä vaan. Mitä se loppujen lopuksi kenellekään muulle kuuluu.
No värikäs koti ei myöskään varsinaisesti kuulosta kovin hyvältä.
Värikäs koti ei ole mikään kovin positiivinen ilmaisu. Tulee mieleen värien sekasotku ja muukin sotku.
Etsiessäni asuntoa skippaan kaikki sellaiset pois, joissa on joku värikäs tehosteseinä tms. Oma sisustus on vaikea sovittaa sellaisiin. Enkä halua jo heti valmiiksi riitasointuista sisustusta.
Vierailija kirjoitti:
No kun ne tv-ohjelmien sisustushomot suunnittelee aina valkoisia ikea-koteja.
Ei suunnittele. En ole ikinä nähnyt että ne olisi tehneet mihinkään kohteeseen valkoista sisustusta.
Puhdas, valoisa ja rauhallinen valkoinen koti. En tykkää väreistä. Varsinkin kirkkaat värit ärsyttää.
Kirkkojen seinät on valkoiset.
Menneinä vuosikymmeninä vanhempani maalasivat vuokra-asunnon eli kotimme seinät kirkkaanpunaisiksi.
En ymmärrä vieläkään mistä saivat tuon idean, mutta kauhealta tuo näytti.
Minusta viihtyisin sisustus on tummasävyinen. Epäsuoraa valoa esim useampi jalka/pöytälamppu, paksut tummat verhot, persialaismattoja, vahvasävyiset kuviotapetit, tummaa puuta olevat klassiset huonekalut. Sellainen viktoriaaninen tyyli.
Huono itsetunto ja ainainen häpeä.
Mitä muut sanoo jos käytän tätä VÄriä tässä seinässä? Joku ei pidä väristä? Jonkun mielestä sovi sohvan väriin? Se näyttää vanhanaikaiselta? Parempi laittaa valkoista. Pahinta ikinä olisi, jos joku hienostunut tuttu sanoisi arvostelevalla äänellä, että onpa täällä värikästä.
Lapsuudessa samat seiskytluvun tuolit olivat käytössä vuosikymmeniä. Siihen täytyy tehdä ero! En ole vanhanaikainen metsäpirttiläinen vaan moderni ja tyylikäs! Valkoista sen olla pitää!
Huomaahan sen jo tästä keskustelusta. Ihmiset tulevat tänne anonyyminä vakuuttelemaan ventovieraille, että: Hei! Meillä on kyllä Siistiä!
Vierailija kirjoitti:
Mä en kans ymmärrä sitä hitsin valkoista ja koivua. Beigeä ja harmaata. Pitääkö sitä ankeutta oikein väkisin korostaa. Ei ihmekään, kun masentaa.
Mikäli käli et ole sattunut huomaamaan Suomessa on pitkä pimeä talvi ja valoisa aika on lyhyt. Vaaleat harmoniset pinnat lisäävät kodin valoisuuden tunnetta. Kukaan ei halua missään tummuneessa savupirtissä elää
Vierailija kirjoitti:
Minusta viihtyisin sisustus on tummasävyinen. Epäsuoraa valoa esim useampi jalka/pöytälamppu, paksut tummat verhot, persialaismattoja, vahvasävyiset kuviotapetit, tummaa puuta olevat klassiset huonekalut. Sellainen viktoriaaninen tyyli.
Se on sinun mielipiteesi. Itse en pidä tuollaisesta tunkkaisesta sisustuksesta vaan kyllä se vaalea skandityyli on kauniimpi. Musta ja tummat harmaat näyttävät myös mauttomilta ja synkeiltä.
Saat maalata kotisi seinät ihan millä värillä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kans ymmärrä sitä hitsin valkoista ja koivua. Beigeä ja harmaata. Pitääkö sitä ankeutta oikein väkisin korostaa. Ei ihmekään, kun masentaa.
Mikäli käli et ole sattunut huomaamaan Suomessa on pitkä pimeä talvi ja valoisa aika on lyhyt. Vaaleat harmoniset pinnat lisäävät kodin valoisuuden tunnetta. Kukaan ei halua missään tummuneessa savupirtissä elää
Tämä.
Mun äidillä oli hassu tapa vaihtaa talveksi tummemmat verhot ja kesäksi vaaleammat. Mä sen sijaan pidän vaaleita ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noiden kahden välissäkö ei ole mitään? Mitä yrität selittää ääripäästä toiseen mennessäsi?
Missähän ap asuu, kun minä sairaalassa työskentelevä en näe valkoisia sairaaloita. On keltaista, harmaata, vihreää ja kaikkea muuta kuin valkoista.
Riippuu kai voiko väriin vaikuttaa, vuokra-asunnoissa väriä ei saa ehkä muuttaa. Tai jos ei ole rahaa rempata omistusasuntoa ja olla remontin aikana paossa jossain.