Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit tässä tilanteessa?

-epätoivoinen
24.09.2023 |

Mitä tekisit seuraavassa tilanteessa, jos siskollani olisi poikaystävä jonka kanssa et oikein tule juttuun. Olet sinnitellyt toimeen tulemisen rajoilla koko sen ajan, kun he ovat seurustelleet (eli 7 kuukautta). Yhtenä päivänä siskon poikaystävä tekee jotain mikä ei välttämättä ole kovin iso asia, mutta mikä on sinun arvomaailmaasi vastaan ja loukkaa sinua. Menet puhumaan asiasta äidillesi joka menee saman tien puhumaan asiasta siskollesi. Asia paisuu ja lopulta ollaan siinä pisteessä, että poikaystävä vaatii, että sinä pyydät häneltä anteeksi koska loukkasit hänen tunteitaan, mutta sinä et tehnyt mielestäsi mitään väärää, etkä nää syytä pyytää anteeksi joten et tee sitä. Siskosi joutuu välikäteen ja teidän välit viilenevät. Silloin tällöin sisko anelee sinua vain pyytämään anteeksi vaikka et tarkoittaisi sitä. Et halua venyä periaateistasi, eikä halua siskon poikaystäväkään. Kyse on myös molempien kunniasta. Sisko itkee asian suhteen usein ja siihen kuulemma liittyy muutakin, mitä sisko ei suostu sinulle kertomaan, koska asia ei kuulemma kuulu sinulle. Et haluaisi että sinun ja siskon välit katkeavat, mutta et myöskään haluasi olla hänen poikaystävänsä kanssa missään tekemisissä, mutta se satuttaa siskoasi. Mitä teet siis tässä tilanteessa?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän hauskin 😊

Kiitos nauruista 🤣🤣

Olepa hyvä. Hyvä et jotakin naurattaa tilanne:)

Vierailija
22/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siskosi poikaystävä on loukannut sinua, miksi et sanonut sitä hänelle itselleen, vaan menit juoruamaan äidillesi?

Koska olen pelkuri ja äidin kanssa hyvissä väleissä ja siinä kohtaa olin tosi viittuuntunut ja halusin jollekin purkaa vitutustani. Äiti pitää siskon poikaystävää pyhimyksenä joten ehkä halusin myös rikkoa sitä kuvaa🤷🏼

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha tilanne, miksi äitisi halusi sotkea teidän välit? Myrkynkeittäjä?

Itse en oo koskaan pitänyt siskoni miehestä, mutta olen kestänyt jo 20 vuotta pintapuoöisissa väleissä, ikävä katsoa oman siskon muuttumista ukkelin kaltaiseksi, mutta minkäs teet? En oo sanonu mitään, mutta välit siskoonkin kylmenneet nykyään.

Vierailija
24/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras hankalan tilanteen raakoja on lauseen aloitus; minusta tuntuu nyt tältä että

Miten sinä koit ? Voitko ymmärtää kantaani.

Nosta kissa pöydälle ( ja kissa on vertauskuvallinen).

Vierailija
25/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha tilanne, miksi äitisi halusi sotkea teidän välit? Myrkynkeittäjä?

Itse en oo koskaan pitänyt siskoni miehestä, mutta olen kestänyt jo 20 vuotta pintapuoöisissa väleissä, ikävä katsoa oman siskon muuttumista ukkelin kaltaiseksi, mutta minkäs teet? En oo sanonu mitään, mutta välit siskoonkin kylmenneet nykyään.

Äiti halusi selvittää asian ei edes tajunnut millaisen sotkun aiheutti ennen kuin selvensin asian. Hän ajatteli olevansa ulkopuolinen mielipide. Ei ihan mennytkään niin

Vierailija
26/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vaan, mutta mitä ihmettä sisaresi poikaystävän asiat tai käyttäytyminen Sinulle kuuluu?

Vierailija
27/27 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurisyy on juurikin toi, että olet ollut aivan liian kiinnostunut (negatiivisessa mielessä) siskosi poikaystävästä. Jos olisit tyytynyt viileän asiallisiin väleihin, mitään välirikkoa tuskin olisi tapahtunut.

Tuollainen negatiivinen ja pahantahtoinen pohjavire aikaansaa riidan vaikka mistä asiasta. Tällä kertaa siitä, pilkkasiko siskon poikaystävä sinun kaveriasi ja kumman tehtävä on pyytää anteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi