Taas joku usuttaa tinkimään asunkaupoilla. Aajatelkaa nyt joku myyjääkin.
pitäähän senkin saada rahaa. Ihan kun joku paholainen olisi ryöväämässä ja sitten pitää heitellä kapuloita rattaisiin.
Tuskin usuttaa, jos itte on myymässä, mutta toisille myyjille kiusaahan sitä voi tietenkin tehdä.
Kommentit (22)
On siis huutonettiä ja toria parhaimmillaan. Saahan sitä tinkiä ja usein on pakko jos rahat ei riitä. Tappiollahan ei myyjän pääsääntöisesti kannata myydä. Asuntokaupoissa on harvassa, jos kohta yhdessäkään ilmoituksessa maininta hinta näkyy ilmoituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Meneekö asunnot kaupaksi?
ei se tinkiminen sitä ratkase
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun mahdollisena ostajana pitäisi erityisesti ajatella myyjää?
Sinkkumies
vttuako tulet tinkimäänkään, ole siellä luukussasi vaan.
Moni myyjistä haluaa voittoa, kun on luultu että asuntojen hinnat aina vaan nousee.
Nyt onneksi näyttää että vihdoin hinta liikkuu myös toiseen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi ratkaista. Itsekin olisin valmis ostamaan jos vähän vielä halvemmalla saisi.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
No pitäähän sen käypähinta saada, eikä mitään että sinä tulet sinne tinkimään pilkkahinnalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi ratkaista. Itsekin olisin valmis ostamaan jos vähän vielä halvemmalla saisi.
pitäähän myyjänkin saada kohtuuhinta, eikä mitään, minä, minä, minä.
Ostajien pitää myös tajuta kärsiä kalliimmat kustannukset, eikä yrittää sälyttää korkojen nousun haittaa myyjälle tinkimällä hintaa alas.
Vierailija kirjoitti:
On siis huutonettiä ja toria parhaimmillaan. Saahan sitä tinkiä ja usein on pakko jos rahat ei riitä.
Voi myös kato ostaa budjettiin sopivan asunnon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
No pitäähän sen käypähinta saada, eikä mitään että sinä tulet sinne tinkimään pilkkahinnalla
Kohtuus ja tolkku olisi hyvä säilyttää tinkimisessäkin. - Kyllä minuakin ärsyttää sellaiset tinkaajat, joilla ei ole tapoja ja tai lähtevät ajatuksesta, että jos myyt jotain, niin se pitäisi heidän saada oikeastaan maksutta, koska se ei ole esimerkiksi enää uusi.- Siis ikäänkuin se. että jokin ei ole enää uusi tarkoittaisi vain sitä, että haluan kauppakohteestani eroon välittömästi, millä hinnalla hyvänsä.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pitäähän myyjänkin saada kohtuuhinta, eikä mitään, minä, minä, minä.
Ostajien pitää myös tajuta kärsiä kalliimmat kustannukset, eikä yrittää sälyttää korkojen nousun haittaa myyjälle tinkimällä hintaa alas.
Ostaja tarjoaa kuule juuri sen verran mitä on valmis maksamaan, ja se siitä! Myyjä sitten päättää myykö siihen hintaan, vai ei. Ei ostaja tietenkään myyjän mieliksi maksa yhtään ylimääräistä euroa. Jos myyjä ei myy hänen tarjoamallaan hinnalla, niin so what? Ostaja löytää kyllä toisen kohteen mistä tarjota, ja joku lopulta myy siihen hintaan mitä ostaja on valmis maksamaan. Myyjä voi odotella toista ostajaa, joka on valmis maksamaan enemmän. Ei asuntokauppa ole mitään hyväntekeväisyyttä kummankaan osapuolen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Käypä hinta on juuri se, millä kauppa toteutuu.
Ainahan sitä saa yrittää. Itse en myy jos ei hinta miellytä, eikä tunnu missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Käypä hinta on juuri se, millä kauppa toteutuu.
Tai sitten se, jolle ei löydy maksajaa ja asunto jää (toistaiseksi) myymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas olisin valmis myymään, jos vähän kalliimmalla saisi myytyä. 😂
Nyt ei kannata myydä. Hinnat kohoaa parin vuoden päästä kun perheasuntoja vähemmän tarjolla sellaisia jotka sopivia ja parhaimmilla paikkakunnilla. Uusien rakentaminen kallistuu ja vähenee. Sitten vasta aika myydä. Nyt on vain aika ostaa, mutta hyviä taloja ei ole paljon tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Miksi minua kiinnostaisi tasan hevon v se, mikä myyjän mielestä on joku käypä hinta, mikä hänen pitäisi saada?
Älä myy, jos ei tingattu hinta riitä.
Kyse on oikeastaan välirahasta. Kun hinnat on korkealla, joutuu asunnosta maksamaan enemmän, mutta toisaalta vanhasta asunnosta saa todennäköisesti paremman hinnan. Kun hinnat on alhaalla, saa uuden asunnon halvemmalla, mutta joutuu todennäköisesti myymään entisen asunnon halvemmalla.
Ensiasunnon ostaja lienee se, joka tilanteesta hyötyy. Mutta onko ensiasunnon ostajalla sitten rahaa ostaa +300 tonnia asuntoja. Taitaa kalliimmat asunnot jäädä unelmaksi.
Asunnon hintaan jokainen mielellään lisää ostaessa maksetun varainsiirtoveron ja myydessä sitten välittäjän palkkion. Ne on monta tonnia extraa, mikä tulee kauppahinnan päälle.
Sinkkumies