Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: työntekijät valehtelevat saadakseen sairauslomaa töistä

Vierailija
24.09.2023 |

Ylen haastattelujen perusteella sairauslomien todellista syytä ei usein kerrota pomolle. Työntekijät kertoivat Ylelle miksi ja mistä syistä he ovat valehdelleet työpaikoille en saadakseen vapaata: https://yle.fi/a/74-20051243

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielistä on tämä tavallisten kansalaisten syyllistäminen milloin mistäkin, tällä kertaa näin. Näistäkin syyllistyvät vain ne tunnollisimmat ja köyhimmät ja ne röyhkeimmät vain porskuttavat ja porsastelevat menemään. Kuinka ihmisiä oikein kehdataan pitää näin tyhminä?

Vierailija
22/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisinaan valvon kipeän lapsen kanssa yön ja aamulla soitan, etten voi tulla töihin, koska lapsi on kipeä. Esihenkilö kysyy, eikö kukaan muu voi jäädä lapsen kanssa kotiin ja vastaan ei. Joo olisi lapsenvahteja, mutta jään itse, koska olen rättiväsynyt. Eli valehtelen. Omasta mielestäni ihan hyvästä syystä, mutta silti saan omantunnonpiston.

Tästä näkee, miten heikkoja ihmmiset nykyään ovat. Yksi yö ja heti pitää saikuttaa.

Loikoilu on mukavampaa kotona kuin työpaikalla. Pian näkee ettei tee sielläkään enää sitäkään vähää mitä aiemmin.

Päin vastoin. Ennen työnantajan kanssa pystyi sopimaan paljon helpommin jos lyhyaikaisen saikun takia jäi kotiin hoitamaan kipeää lasta jolloin työt jaettiin työtovereille tai tehtiin vuoromuutiksia. Nykyään työt on niin kuormitettua ja tehostettua ettei muilla työtovereilla ole enää aikaa auttaa kun on kädet täynnä omia töitä sekä jatkuva stressi ja kiire jotta kaiken saa tehtyä ajallaan eikä jäädä jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikähän tässä on uutinen. Kaikki valehtelevat. Kaikki. Ei sellaista ihmistä ole olemassakaan, joka ei olisi ollut saikulla keksitystä syystä. 

Höpöhöpö, kynnys jäädä kotiin on ollut minulla aina tosi korkea enkä eläissäni ole jäänyt kotiin keksityllä syyllä. Sairaanaollessakin sitä aina miettii että no onko nyt riittävän sairas kuitenkaan jäämään kotiin. Itseasiassa olen ihan iloinen siitä ajatuksesta että jatkossa eka sairauslomapäivä olisi palkaton, koska se madaltaisi kynnystä jäädä sairaana kotiin.

En tiedä millaisissa piireissä sinä pyörit jos sinulla on tuollainen ajatus.

Vierailija
24/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollu tarpeettomasti sairaslomalla. Minulla on krooninen nivelsairaus enkö ole myöskään usein sairaslomalla vaikken olisi täysin työkykyinen.

Vierailija
25/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikähän tässä on uutinen. Kaikki valehtelevat. Kaikki. Ei sellaista ihmistä ole olemassakaan, joka ei olisi ollut saikulla keksitystä syystä. 

Höpöhöpö, kynnys jäädä kotiin on ollut minulla aina tosi korkea enkä eläissäni ole jäänyt kotiin keksityllä syyllä. Sairaanaollessakin sitä aina miettii että no onko nyt riittävän sairas kuitenkaan jäämään kotiin. Itseasiassa olen ihan iloinen siitä ajatuksesta että jatkossa eka sairauslomapäivä olisi palkaton, koska se madaltaisi kynnystä jäädä sairaana kotiin.

En tiedä millaisissa piireissä sinä pyörit jos sinulla on tuollainen ajatus.

Ongelman ydin on kai se että todenpuhujaa ja valehtelijaa ei kykene erottamaan toisistaan joten vaihtoehto on joko se että ketään ei rangaista siitä jos tekee väärin tai että kaikkia rangaistaan eli myös niitä jotka puhuvat totta.

Vierailija
26/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisinaan valvon kipeän lapsen kanssa yön ja aamulla soitan, etten voi tulla töihin, koska lapsi on kipeä. Esihenkilö kysyy, eikö kukaan muu voi jäädä lapsen kanssa kotiin ja vastaan ei. Joo olisi lapsenvahteja, mutta jään itse, koska olen rättiväsynyt. Eli valehtelen. Omasta mielestäni ihan hyvästä syystä, mutta silti saan omantunnonpiston.

Tästä näkee, miten heikkoja ihmmiset nykyään ovat. Yksi yö ja heti pitää saikuttaa.

Loikoilu on mukavampaa kotona kuin työpaikalla. Pian näkee ettei tee sielläkään enää sitäkään vähää mitä aiemmin.

Saikuttaa? Siis se, että jää kotiin hoitamaan kipeää lasta (alle 12 vuotiasta lasta on oikeus jäädä hoitamaan kolmeksi päiväksi) on sun mielestä saikuttamista? Et siis myöskään tee työtä, jossa pitää olla skarppina. No moro sullekkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä