Linkedin vaatii kuvaa henkkareista jotta pääsee kirjautumaan, onko normaalia?
Mulla vanha linkkaritili jota en ole päivittänyt varmaan kymmeneen vuoteen. Nyt yritin kirjautua jotta voisin poistaa koko tilin niin en pääse sisään ilman että lähetän heille kuvan henkkareista. Onko muille käynyt näin?
Tuntuu epämukavalta alkaa lähettelemään omia henkilötunnuksia heille, kun oli se joku hakkerijuttukin vuosi sitten heillä. En kuitenkaan löydä mistään yhteystietoja tai asiakaspalvelua johon voisi olla yhteydessä ilman että on sisäänkirjautuneena. Tietääkö joku miten heihin saa yhteyden ilman sisäänkirjautumista?
Kommentit (31)
Digi-id agenda etenee. Näin sitä pikkuhiljaa ihmisiä totutetaan siihen.
Airbnb:ssä pitää lähettää kuva passista.
Tee uusi tili ja kysy sen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkedinin sivuilta löytyy kyllä tietoa
Nuo ohjeet juurikin luin. Eli pitää lähettää kuva henkkareista. Vaihtoehtoisesti pitää käydä jossain notaarilla (!?) todistamassa henkilöllisyys ja lähettää heille notaarin laatimasta todistuksesta kuva. Tiedä mitä se sitten maksaisi ja tulisiko hetu näkyviin joka tapauksessa, todennäköisesti.
On myös kolmas vaihtoehto, että varmistaa työpaikan sähköpostin kautta jotenkin, mutta sen työn pitää löytyä omasta linkkarihistoriasta ja mulla näin ei ole, kun en ole profiilia vuosikymmeneen päivittänyt, enkä siis ole enää vanhassa mestassa todellakaan töissä.
Eli löytyy tietoa, josta ei ole apua. Sen sijaan mitään aspanumeroa, tsättiä, email osoitetta ei löydy..
Okei, notaaripalvelun hinta 70e/h ja pitäisi lähteä ympäri kaupunkia säntäilemään tuon vuoksi ja lopulta hetu kuitenkin luultavasti näkyvissä. Kiitos linkistä, mutta ei kyllä oikein.. pakkohan tuolta linkkarista on päästä pois ilman identiteettivarkaudelle itseään altistamista tai notaaritemppuratoja! Tai siis niin luulisi.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista!
Asialla ei olisi muuten niinkään väliä, mutta google antaa hakutuloksena edelleen tuon tilini vanhentuneine tietoineen, olen siis yhä vanhassa työpaikassa vanhalla nimikkeellä, muka. En haluaisi että minusta voisi ylipäätään googlettamalla saada mitään selville.
Ohjeiden mukaan lähetetystä henkkarista ei saa peittää mitään, eikä siten myöskään hetua. En siis taida uskaltaa lähettää sitä.
Osaako joku tuohon toiseen kysymykseeni neuvoa, eli miten saada Linkedinin asiakaspalveluun yhteys ilman sisäänkirjautumista? Ihme salaseura kun mistään ei löydy minkäänlaisia yhteystietoja! Ilmeisesti twitterin kautta saattaisi jotenkin onnistua (?), mutta kun en ole twitterissäkään, enkä halua olla.
Hyvähän se on jos googlettamalla tietoja löytyy.
Joo. Mutta ei ole pakko olla Linkedinissä, kun kaikki eivät ole siellä. Se vaatii työhistorian ja vuosilukuja, eikä osa pääse sinne kun tietoja puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista!
Asialla ei olisi muuten niinkään väliä, mutta google antaa hakutuloksena edelleen tuon tilini vanhentuneine tietoineen, olen siis yhä vanhassa työpaikassa vanhalla nimikkeellä, muka. En haluaisi että minusta voisi ylipäätään googlettamalla saada mitään selville.
Ohjeiden mukaan lähetetystä henkkarista ei saa peittää mitään, eikä siten myöskään hetua. En siis taida uskaltaa lähettää sitä.
Osaako joku tuohon toiseen kysymykseeni neuvoa, eli miten saada Linkedinin asiakaspalveluun yhteys ilman sisäänkirjautumista? Ihme salaseura kun mistään ei löydy minkäänlaisia yhteystietoja! Ilmeisesti twitterin kautta saattaisi jotenkin onnistua (?), mutta kun en ole twitterissäkään, enkä halua olla.
Hyvähän se on jos googlettamalla tietoja löytyy.
No minä en halua että minusta on mitään tietoja missään, jos siihen voi itse vaikuttaa. Varsinkaan vanhentuneita tietoja.
Tee uusi tili. Kopioi tiedot vanhasta. Elämä jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Tee uusi tili. Kopioi tiedot vanhasta. Elämä jatkuu.
Jaa että sen vanhan tilin voisi sitten jotenkin poistaa sen uuden tilin kautta lähettämättä henkkareista kopiota.. -> miten?
Vai niinkö meinasit, että jättää vanhan sikseen ja googlettamalla löytyisi sitten sekä vanha että uusi tili, vaikka kumpaakaan en näkyviin halua? :)
Kyllä sinne täytyy lähettää kopiot henkkarista silloinkin, jos esim. oma sähköpostiosoite on vaihtunut ja on unohtanut myös salasanansa. Henkkarikopion lähettämällä saa vaihdettua uuden salasanan ja sähköpostiosoitteen.
Kuka pöljä tuonne muutenkaan kirjautuisi? Roskasivusto.
Ajanvaraus sähköisesti, en kattonut hintaa.