IS.FI: "Business Finlandin entisen työntekijän syytetään kavaltaneen miljoonia euroja veronmaksajien rahaa. Hän eli Yhdysvalloissa luksuselämää."
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009814959.html
Ja sitten ihmetellään, kun verorahat eivät meinaa riittää Suomessa...
Olen sanaton ja suorastaan vihainen veronmaksaja 🤢🥴🤡🤬👿👽
Kommentit (1090)
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla niin läpimätä organisaatio että tämäkin kohu yritetään vaientaa ettei lisää kupruja löydy.
Niin, saavutetuista eduista eli näppärästä rahanjakoautomaatista ei haluta luopua. BF on kuin Kalevalan Sampo, jauhaa loputtomiin vaurautta tosin vain eliitille itselleen.
En lukenut ketjua kokonaan, joten ehkä tämä on jo käsitelty, mutta. . . Mulle tulee tästä mieleen HEL-NYC 🤣 Silloin aikoinaan olin varma, että hän on vain hyvä trolli, mutta ehkä hän ei trollannutkaan ainakaan New Yorkissa asumisesta?
Vierailija kirjoitti:
BF hakee Office Manageria New Yorkiin!
https://businessfinland.rekrytointi.com/paikat/index.php?jid=58&key=&o=…
Samalta rekrysivulta lainattua:
Business Finlandin tulee toimia puolueettomasti ja uskottavasti. Tietyt tehtävät voivat muodostaa esteen Business Finlandin tehtävissä toimimiselle.
https://www.businessfinland.fi/suomalaisille-asiakkaille/toihin-meille/…
Työntekijä veti 4 miljoonaa veronmaksajien rahoja välistä eikä saa edes rikossyytettä. WTF!
Vierailija kirjoitti:
On kyllä lafkalla Nykin alueella huonot palkat, jos naisen varsinainen palkka oli vain n. 5000 eur kk ja hänellä oli aluepäällikön tehtävä. Muistan lukeneeni näin jostain lehdestä. IT-puhelintuessakin tienaa tuon verran tai enemmän ilman mitään varsinaista syvää IT-alan osaamista.
Kerroppas minulle mitä tekee aluepäällikkö tuolla, kerro ihmeessä, haluan tietää.
Nyt kyllä saavat hävetä ne jotka haukkuvat suut silmät täyteen asumistukea muutaman satasen kuussa nostavia. He ovat systeemin "hyväksikäyttäjiä" mikroluokassa näihin superkoplaajiin verrattuina. Miljoonia heitellään avokätisesti vähän sinne sun tänne ja kaverille kans. Mieluiten tuplana.
Nämä tekemänsä rikokset muuten vanhenevat pian, jos jo 2018 tehdyt. Poliisin tutkintakynnys ei silloin ylity eikä syyttäjä voi syyttää.
Valvooko BF yhtä hyvin jaettuja tukiaisia kuin oman henkilökunnan toimintaa?
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Nämä tekemänsä rikokset muuten vanhenevat pian, jos jo 2018 tehdyt. Poliisin tutkintakynnys ei silloin ylity eikä syyttäjä voi syyttää.
Niin miksi tätä on viivytetty näin kauan? Tämä keissi nyt todella haisee.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä saavat hävetä ne jotka haukkuvat suut silmät täyteen asumistukea muutaman satasen kuussa nostavia. He ovat systeemin "hyväksikäyttäjiä" mikroluokassa näihin superkoplaajiin verrattuina. Miljoonia heitellään avokätisesti vähän sinne sun tänne ja kaverille kans. Mieluiten tuplana.
Sitähän se on ollut jo kauan. Osoitellaan jostain satalappusista tavan tallaajaa, mutta vääryys toimii aivan muualla ja aivan toisessa mittaluokassa. Nämä hyväkkäät taputtelevat toisiaaan selkään ja rikoksista selvitään kuin koira veräjästä.
Neljä lasta, siinäpä pullantuoksuinen mamma. Cheers vaan. Tilaisuus tekee varkaan jne. Kannattaisko luoda paremmat systeemit niin ei olisi mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
En lukenut ketjua kokonaan, joten ehkä tämä on jo käsitelty, mutta. . . Mulle tulee tästä mieleen HEL-NYC 🤣 Silloin aikoinaan olin varma, että hän on vain hyvä trolli, mutta ehkä hän ei trollannutkaan ainakaan New Yorkissa asumisesta?
Löytyisikö hänen vanhat kirjoituksensa jostain arkistosta? Saako joku kaivettua esiin niitä? Hänhän on nyt jo lopettanut kommentoinnin, yllättäen...
Tietenkään ei ole tehty rikosilmoitusta, koska muuten siellä olisi pää pölkyllä hyvin moni kokoomuslainen. Kyllä hyvät veljet osaa itseään suojella. Olisiko valtiolla mahdollisuutta tehdä rikosilmoitusta ennen kuin vanhenee koko juttu? Ja todellakin ne johtajat ja tilintarkastajat vastuuseen. Tuossahan on myös tilintarkastusrikos sekä omavalvontarike.
Melko varmasti samaa touhua Sitrassa ja ilmastorahastossa.
Eikö tuosta tapauksesta ole kukaan saanut edes monoa?
Erittäin kuvottavaa, mutta hyvä että tämä on tullut julki. Mutta me veronmaksajat emme voi hyväksyä sitä, että rikolliset pääsevät kuin koira veräjästä, kun kyse on yhteisistä verorahoistamme!
Siis tässähän olisi riittänyt, että olisi ollut kolmas taho, joka tarkistaa rahaliikenteen. Hyvin yksinkertaisella tavalla olis pystytty estämään.
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/2534513/kasitinko_nyt_oikein_hel_nycin_…
Tuo on pitkä ketju siitä hel_nycistä. Vuodelta 2016.
Vierailija kirjoitti:
Siis tässähän olisi riittänyt, että olisi ollut kolmas taho, joka tarkistaa rahaliikenteen. Hyvin yksinkertaisella tavalla olis pystytty estämään.
Ehkä organisaation tapa on "luotamme omavalvontaan" ja sitä käytetään surutta hyväksi. "Kun muutkin tekevät niin, minäkin teen" (verorahoista viis, rahvas maksaa niitä kumminkin liian vähän)
Eikö Helsingin päästä ihmetelty, kun rahaa lähetettiin Yhdysvaltoihin vuodessa lähes miljoona enemmän kuin olitte budjetoineet?
– Tämä on ainakin minulle täysi mysteeri, miten se oli mahdollista. Pienistäkin kustannusylityksistä budjettiin verrattuna kyllä sain suoraan viestiä, mutta miksi tällaisista käsittämättömän suurista summista ei mitään viestiä tullut Helsingin päästä?
Finpron ja myöhemmin Business Finlandin talousjohtajana toimi vuoteen 2019 asti Tiina Laino-Asikainen, joka on nyt vastaavassa asemassa Taideyliopistossa. Hän ei suostunut puhumaan tapauksesta Ilta-Sanomille lainkaan.
Myös Baldaufin seuraaja Tomi Rauste kieltäytyi vastaamasta kysymyksiin. Hän sanoo sopineensa niin Business Finlandin kanssa. Rauste palasi Yhdysvalloista Suomeen kesällä 2018 ja jätti Business Finlandin 2021.
Tiina Laino-Asikainen, miksi tämä huijari ei puhu asiasta mitään, on itse hyötynyt aivan varmasti, siirrellyt veronmaksajien rahaa omille tileilleen. Entäpä tämä Rauste, taitaapi olla huijari tämäkin. Miksi tällaiset ihmiset pääsevät tuollaisiin työtehtäviin, törkeää.