Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä perusvoide kasvoille?

Vierailija
23.09.2023 |

Yksinkertaistan ihonhoitoani ja kaipaisin vinkkejä kasvojen iholle sopivasta perusvoiteesta. Pintakuiva, todella herkästi reagoiva ja punoittava sekaiho löytyy naamasta. Nyt käytössä Nivea Soft, mutta apteekin perusvoiteet ovat alkaneet taas kiinnostaa. Aqualan L oli joskus käytössä, ja kasvot jäivät melko kiilteleviksi, joskin talvella kiillostakin huolimatta kuiviksi. Meikkiä en käytä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvovoide joka sopii sun ihotyypille.

Vierailija
2/19 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvovoide joka sopii sun ihotyypille.

Olen kokeillut elämän varrella suurta määrää erilaisia kasvovoiteita, mukaan lukien La Roche Posayn hypoallergeeniset tuotteet. Kaikki paitsi Nivea Soft ärsyttää.

Siksi nuo riisutummat, tuoksuttomat perusvoiteet kiinnostavat. Toki saa suositella myös jotakin kasvovoidetta, jos jollakulla on mielessä jokin erityinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cerave-sarjasta löytyy hinta-laatusuhteeltaan hyviä voiteita ja muita tuotteita. Nämäkin siis hajusteettomia ja hoitavia apteekkituotteita. Oma lemppari pintakuivalle sekaiholle kasvovoide, jossa sk50

T farmaseutti

Vierailija
4/19 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cerave-sarjasta löytyy hinta-laatusuhteeltaan hyviä voiteita ja muita tuotteita. Nämäkin siis hajusteettomia ja hoitavia apteekkituotteita. Oma lemppari pintakuivalle sekaiholle kasvovoide, jossa sk50

T farmaseutti

Ota tuo. Eri

Vierailija
5/19 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivea soft on paras. Miksi vaihtaisit?

Vierailija
6/19 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avenelta jokin tarpeisiisi sopiva. Apteekeista saa, sopii allergisille ja atoopikoille.

7/19 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aco voiteet apteekista.

Vierailija
8/19 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat käyttää nimenomaan apteekkisarjaa, niin suosittelen Atopikia. Jos muutkin käy niin Laponie of Scandinavia. Ihosi kuulostaa kyllä siltä, että se kaipaa voiteen (tai mikseipä kasvoöljyn) alle ainakin kasvoveden. Olisko kasvovesi+öljy riittävän yksinkertainen?

Ikimaailmassa en laittaisi kasvoilleni Aqualania enkä montaa muutakaan perusvoidetta, koska niissä ei riitä kosteutustehot enkä myöskään seuraavista syistä.

"Totean silti, että tämän kaltaisen täyssynteettisen, muovipitoisen ja 0% ravinteita sisältävän kosmeettisen pinnoitteen laittaminen iholle tuntuu jo puhtaalla maalaisjärjellä vastenmieliseltä. Voide sisältää vielä kaiken lisäksi palmuöljyä, joka on epäeettinen ainesosa."

https://blogit.terve.fi/karkkipaiva/mika-tekee-hyvan-kasvovoiteen-asiaa…

Vierailija
9/19 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erisan+, luonnonkosmetiikkaa herkälle iholle. Saa marketista. Atopik aiheuttaa ongelmia mun herkällä iholla.

Vierailija
10/19 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään Atopikista, jos tarvii ravitsevampaa esim. manteliöljy tai ruusunmarjaöljy on hyviä myös herkälle iholle, manteliöljy tosi edullistakin. Mulle sopii parhaiten luonnonkosmetiikka, ihoni on voinut paremmin.

Vierailija
11/19 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä apteekista.

Vierailija
12/19 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T farmaseutti

Olen kokeillut tätä mutta muistaakseni versiota ilman aurinkosuojaa. Poltteli iholla. :(

Vierailija
13/19 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avene sopii minulle loistavasti. Erityisesti hydrance tuottee.

T: pintakuiva sekaiho

Vierailija
14/19 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LV lähikaupasta.

On päiväjaöyvoide ,kevyt raikas.

Vierailija
15/19 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avene sopii minulle loistavasti. Erityisesti hydrance tuottee.

T: pintakuiva sekaiho

Minulla apteekin Xylidermin geeli on se ainoa oikea. Kesällä suihkutan siihen aurinkosuojasprayn päälle.

Vierailija
16/19 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ainesosaluettelot. Kokeile mitkä toimii.

Pyydä apteekista näytteitä.

Vierailija
17/19 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mällit naamalle ja ei pese niitä pois, on paras.

Vierailija
18/19 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eucerin kasvovoide apteekista sekoitettuna siihen tavalliseen Niveaan, joka on sinikantisessa purkissa. Saa joka kaupasta n. 5 eurolla. Eucerin tuubi apteekissa n. 12-14 euroa. Voidellaan naama pesun jälkeen ja painellaan vaikkapa pyyheliinaan ettei jää kovin kiiltelemään. Ei tule näppylöitä ainakaan minulle ja olen käyttänyt tätä yhdistelmää jo ainakin pari vuotta. Naama pehmeä kuin lapsen bylly.

Vierailija
19/19 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniderm apteekista. Se on hyvin herkälle iholle, koska sopii lapsille.