Mä en anna enää koskaan äitini parturoida tukkaani! Veetu, hän meni ja napsaisi " parin sentin" sijaan 15 senttiä pois :(
Hän vinkui, että tukkani on ruma ja hän haluaa tasoittaa latvat. Eivät ne kyllä mitkään rumat olleet.. Vaikkakin latvat olivat kuivahkot ja kaksihaaraisia löytyi, mutta ei paljoa. Suostuin parturoitiin, koska hän lupasi vaan tasoittaa ja leikata nuo kuolleet latvat. Mutta mitäs kävikään. Hiukseni ovat nyt yli VIISITOISTA senttiä lyhyemmät, hiukseni yletyttyivät aikaisemmin puoleen selkään ja nyt ne ylettyvät just ja just kainaloihin. Äitini vaan tuumasi, että tuosta tuli vino ja pitää tasoittaa. No totta helvetissä ne olivat epätasaiset, koska mulla ei ole ollenkaan lyhyitä " etuhiuksia" vaan ne ovat pitkät, kasvatin ne pois joskus ala-asteella. Yritin selittää äidilleni, että tuo epätasaisuus johtuu ihan noista etuhiuksista, jotka on kammattu taakse. Ja hän väitti, että nuo olivat kuivat tuolta matkalta. Paskat ne mitään oli. Ainoastaan latvat (alle puolen sentin matkalta) oli kuivat. Mä en tunne enää itseäni, kun katson itseäni peilistä ja mulla on aika pahamielikin nyt :/ Mutta onneksi nuo kasvavat.
Ja äitini tekee tämän aina, leikkaa liikaa, mutta tämä on jo ennätys. Ei se ole koskaan näin paljoa leikannut. Mitenköhän sen " pari senttiä" muuttuukin aina vähintään kymmeneksi sentiksi?
Kommentit (7)
Melkein kaikki pitkätukkaiset jumittuvat siihen, että tukan pitää kasvaa ja kasvaa. Lyön vaikka vetoa, että hiuksesi näyttävät nyt paremmilta!
Ja kasvavathan ne :)
Ymmärtäisin, jos olisi kyninyt hiuksesi aivan sängeksi, mutta kun ovat kuitenkin vielä aika pitkät... Älä anna äitisi enää leikata niin säästyt harmilta.
En tykkää lyhyistä hiuksista. Mulla oli viimeeksi ala-asteella lyhyet hiukset ja ne eivät sovi mulle alkuunkaan, vaikkakin hiukseni ovat pitkät ja taipuisat. Mutta kyllä ne ovat sitä myös pitkinä.
Pitkien hiusten kuivat latvat ovat kauhean näköiset ja äitisi varmasti ajatteli vain parastasi ja halusi sinun näyttävän nätimmältä.
niin miksi hitsissä annat äitisi leikellä hiuksiasi?
Ja sain silloin lapsena jonkunlaisen trauman siitä, kun parturi leikkasi aina liikaa. Äitini vei mut kerran kahdessa kuussa parturiin ja sanoin joka kerta, että ainoastaan latvat pitää tasoittaa. Parturi aina kehui hiuksiani, ettei ole kaksihaaraisia jne. Mutta leikkasi kuitenkin aina liikaa (lähemmäs 10 senttiä). Sen jälkeen en ole käynyt parturissa/kampaajalla. Äitini leikkaa hiukseni ja joskus myös kaverini, joka on joskus opiskellut kampaajaksi leikkaa hiukseni (tai siis tasoittaaa).
minkä ikäinen muuten olet?