Naisellinen nainen
Työkaverit ja tutut ihmettelevät, olenko menossa juhliin. En. Minä vain nautin siitä, että pukeudun kauniisti, laitan hiukset, kynnet ja meikkaan aina arkenakin.
Miksi suomalaiset ihmettelevät tällaista naista? Ja kyllä, hoidan työni, kodin, lapset ja lemmikit. Kerkeän lenkille. Kaunistautuminen aamulla vie 20 - 30 min ja se on ihanaa omaa aikaa.
N43
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää takertuko otsikkoon. Se on vain äkkiä keksitty. En aikonut määritellä naisellisuutta eikä se ollut pointti.
Mutta ai niin - tämähän on vauvapalsta, jossa luetaan niin kuin piru raamattua.
Ap
Mikä sun pointti siis oli? Että tykkäät meikata? Ok, kiva tietää, kai.
Jos olisit jaksanut lukea aloituksen, olisit saattanut huomata että siinä esitetään kysymys.
T: Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää takertuko otsikkoon. Se on vain äkkiä keksitty. En aikonut määritellä naisellisuutta eikä se ollut pointti.
Ap
Täh, onko suomalaisten lukutaito näin huonolla tolalla?
Se, että miksi pitää kommentoida juhliin menemisestä, jos joku on laittautunut ihan normaaliin arkeen. Ole hyvä.
T. Ap
Jaa, enpä osaa sanoa kun en ole ikinä sellaiseen törmännyt. Lähes kaikki naiset omissa ympyröissäni meikkaavat arjessa, joten se on ihan normaalia eikä kukaan kiinnitä siihen huomiota. Millä alalla olet töissä?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset leveäharteiset maatiaiset eivät ole naisellisia. Lisäksi luonne sellainen rempseä usein. Kuin olisi adhd + tyhmyys yhdistetty, tai Asperger.
Käy sääliksi meitä miehiä. Ei voi kuin kuolata ulkomaalaisten naisten perään ja haaveilla. Ulkomaalaiset naiset vaikuttavat myös älykkäämmiltä. Inhoan rempseitä tyhmiä akkoja. Usein vielä emäntä mallia leveillä hartioilla, ei muotoja, vain rinnat. Hyi. Mistä lie maatilalta karanneet.
Ennenkin palvelusväki isokokoista ja parempi väki siroa:)
Etkö sä osaa mennä sinne ulkomaille ns. hakemaan naista itsellesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Se, että miksi pitää kommentoida juhliin menemisestä, jos joku on laittautunut ihan normaaliin arkeen. Ole hyvä.
T. Ap
Jos sinulta arkimeikissä kysytään, oletko juhliin menossa, niin kyllähän se kertoo, että olet ylimeikattu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen naisellinen nainen. En koskaan meikkaa juhliinkaan. Jostain syystä se tulee yllätyksenä muille ettei minulla ole meikkiä: eli meikkaamisella ei ole mitään merkitystä, kun sen puuttumista/olemassaoloa ei edes huomaa.
Hyvä sinulle. Minulla meikkaaminen on rentouttava hetki, jonka lopputuloksena myös näytän kauniimmalta. Jo pelkkä iho vaatii silotusta ja tarvitsen myös väriä kulmiin, silmiin, poskille ja huuliin.
Niin ja se on vain tosi mukavaa meikata. Sitäkin jaksetaan aina ihmetellä, kun meikkaaminen "on niin rasittavaa ja vaikeaa".
Ap
Kai sinä kuitenkin ymmärrät että vaikka itse tykkäät meikata, moni muu voi pitää sitä rasittavana ja vaikeana. Miksi sinun pitää ihmetellä, kun ihmiset sanovat sen ääneen? Ei se ole mikään vaatimus sinulle, he vain kertovat oman kantansa.
He rentoutuu tekemällä muuta ja pitävät muuta kivana hetkenä. Esim. avantouintia. 🤷🏻
Tuskinpa aloittaja sitten laittautuu kovin usein, kerta se herättää ihmetystä ja kyselyitä juhliin menemisestä. Jos se olisi hänen arkipäivänen lookinsa, ei sitä tutut ihmettelisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen naisellinen nainen. En koskaan meikkaa juhliinkaan. Jostain syystä se tulee yllätyksenä muille ettei minulla ole meikkiä: eli meikkaamisella ei ole mitään merkitystä, kun sen puuttumista/olemassaoloa ei edes huomaa.
luonnostansa kaunis nainen ei tarvitse ehostusta mun mielestä sä olet paras
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
T. ApJos sinulta arkimeikissä kysytään, oletko juhliin menossa, niin kyllähän se kertoo, että olet ylimeikattu
Vaatteet, hiukset, kengät. Luitko aloituksen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata olla naisellinen nainen - puolisen ihmiskuntaa ei näe sinua ihmisenä, joudut todennäköisemmin kumppanisi pahoinpitelemäksi, pettämäksi yms. ja kaiken päälle sinua ei oteta yhtä tosissaan kuin naista, jolla on kovat arvot.
Harmittaa, että pehmeää naisellisuutta ei arvosteta juurikaan.
Pehmeä naisellisuus ja meikkaaminen ovat toistensa vastakohdat.
Meikkaamisesta tulee mieleen aggressiivinen ja kunnianhimoinen uranainen. Ei siinäkään ole mitään vikaa, mutta se on aivan eri asia kuin pehmeä naisellisuus.
Otsikon perusteella odotin, että tässä olisi keskusteltu vähän "syvällisemmin" naisellisesta naisesta. Mutta ei, pelkkää meikkiä, hiuksia ja kynsiä.... huoh.
Itse naisellisuuden olevan muutakin kuin nuo.
Meikkaan itsekin joka töihin, laitan hiukset ym, mutta en koe, että se tekisi minusta mitenkään kovin naisellisen naisen. Enkä pidä näin tekeviä työkavereitakaan mitenkään mainittavan naisellisina naisina.
Naisellisuus on eri asia kuin juhlavuus, johon ap aloituksessaan nyt viittaa. Sekoittaa kaksi aivan eri asiaa.
Eiköhän tämä aihe ala olla jo aika loppuunkulunut. Joka päivä ketjuja tästä samasta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
He rentoutuu tekemällä muuta ja pitävät muuta kivana hetkenä. Esim. avantouintia. 🤷🏻
Minä meikkaan lähes päivittäin, myös usein vapaapäivinä kun herään paljon aiemmin kuin mies enkä viitsi kolistella keittiössä. Olen 50v, lapset jo muuttaneet kotoa joten aikaa on. Tykkään laittautua ja testailla eri meikkejä, ei ole muusta pois. Sienimetsään tai juoksulenkille mennessä tai esim. mökillä ollessa en meikkaa. Ja käyn myös avannossa säännöllisesti jos se tähän jotenkin liittyi. :)
Minulle ei kyllä kukaan ole kommentoinut meikistä tuohon tyyliin, jotain huulipunan sävyä korkeintaan saattanut kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
T. ApJos sinulta arkimeikissä kysytään, oletko juhliin menossa, niin kyllähän se kertoo, että olet ylimeikattu
Vaatteet, hiukset, kengät. Luitko aloituksen.
No jos sä olet juhlalookissa arkena, niin eikö ole ihan järjellistä kysyä oletko menossa juhliin? Tuskin sun juhlalook sinänsä ketään haittaa.
Kaikki lähipiirini sekä työpaikkani naiset laittautuvat arkena... miksi sitä pitää kailottaa, kuin olisi poikkeavaakin?
Toki jos meikkaa, kun olisi lähdössä "seuralaiseksi" "lomailemaan", sitä kommentoidaan. Varsinkin seläntakana.
Kuka muka ihmettelee, jos nainen laittaa hiuksensa? Tottakai se on omaa aikaa, vai lastenko kanssa hiuksiasi laitat?
Nyt on kyllä huomionhakuista... ja haiskahtaa 9gag tasoiselta botilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä meikkaan lähes päivittäin, myös usein vapaapäivinä kun herään paljon aiemmin kuin mies enkä viitsi kolistella keittiössä. Olen 50v, lapset jo muuttaneet kotoa joten aikaa on. Tykkään laittautua ja testailla eri meikkejä, ei ole muusta pois. Sienimetsään tai juoksulenkille mennessä tai esim. mökillä ollessa en meikkaa. Ja käyn myös avannossa säännöllisesti jos se tähän jotenkin liittyi. :)
Minulle ei kyllä kukaan ole kommentoinut meikistä tuohon tyyliin, jotain huulipunan sävyä korkeintaan saattanut kysyä.
Mahtavaa. On siis monia tapoja rentoutua ja tehdä kivoja juttuja. Yksi ihmettelee yhtä tapaa, toinen toista. Ei se niin vakavaa ole.
EI kaikki kehtaa olla omalla naamallaan, siksi meikkinaamio.
Vierailija kirjoitti:
Kuvaavaa palstan hengelle on se, että kun AP kirjoittaa nauttivansa naisena olemisesta ja pitävänsä itsestään huolta niin saa enemmön alapeukkuja kuin tykkäyksiä.
AP:lle: iso yläpeukku! Rohkeasti naisellinen, itseensä luottava, älykäs ja itsestään huoltapitä nainen on kyllä ihan parasta mitä mitä maailmassa on.
T. M45
Olet täysi-idi oot ti, niinkuin kaikki miehet.
Jos mies kertoisi olevansa miehekäs, luuletko että muut miehet kehuisivat häntä? Eivät tietenkään! MIKSI naisten sitten pitäisi hirveästi taputella päähän jotain narsistista minä minä-naista?
Meikkaaminen ja naisellisuus ovat kaksi täysin eri asiaa.
Kaikki naiset meikkaavat, joten ap ei ole siltäkään osin yhtään sen naisellisempi kuin muutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuvaavaa palstan hengelle on se, että kun AP kirjoittaa nauttivansa naisena olemisesta ja pitävänsä itsestään huolta niin saa enemmön alapeukkuja kuin tykkäyksiä.
AP:lle: iso yläpeukku! Rohkeasti naisellinen, itseensä luottava, älykäs ja itsestään huoltapitä nainen on kyllä ihan parasta mitä mitä maailmassa on.
T. M45
Eli ap on mies, ihan kuten tiesinkin.
T. Ap