Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies osti 20 kiloa sokeria

Vierailija
23.09.2023 |

Kaupassa näin viime viikolla. Jollain miehellä oli ostoskärryissä 20 kiloa hienoa sokeria. Menee varmaan hillon tekemiseen?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säilöö saunaan tulevaisuuden varalta. Vielä tulee päivä, jolloin sokerista taistellaan yhtä raivokkaasti kuin paskapaperista maaliskuussa 2020.

Olikos se yksi sokerinsäilöjä joskus vuosikymmen sitten. Osti saunan täyteen sokeripusseja, ja sitten lopulta joku hiiri paskoi ne :D

Vierailija
22/34 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tarjous alle 1€/kg? Minäkin ostin 20 kg.

En tiedä oliko tarjousta. Mies vaikutti sellaiselta vähän paremmin toimeentulevalta toimistotyöntekijältä, joka ei ehkä juokse tarjousten perässä. 

Ap

Syksy on ihan säilömisen aikaan. Jos noin olet pakonomaisesti kiinnostunut toisen sokeriostoksista, niin et sitten lähtenyt hänen autoaan seuraamaan, jos olisi paljastunut millainen puutarha hänellä on?

Miten niin pakonomaisesti? Ihan vaan perusutelias olen koska en muista koskaan nähneeni ketään, jolla on vain pelkkää sokeria ostoskärryissä vaikka kaupassa käyn monta kertaa viikossa.

No, jos vahtaat toisten ostoksia ja kärryjä. Ja jopa aloitat täällä keskusteluketjun, jossa taivastelet, kun joku osti 20 kg sokeria. Ei tuo ole normaalia käytöstä sinulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut tänä vuonna 160kg taloussokeria. Kaikki on mennyt mehiläisten talviruuaksi.

Sokerin hinta on noussut paljon viime vuodesta ja nytkin ennustetaan hinnan rajua nousua. Jos jossain tulee vastaan tarjouksia sokerista, niin ostan kyllä jemmaan isoja määriä ensi syksyn talviruokintaa varten.

Vierailija
24/34 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattoi olla mun ukko. Kova tekemään hilloa ja piirakkaa joita sukulaisille ja naapureille sitten jaetaan.

Mies jakaa piirakkaa sukulaisille ja naapureille - transmies?

Vierailija
25/34 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattoi olla mun ukko. Kova tekemään hilloa ja piirakkaa joita sukulaisille ja naapureille sitten jaetaan.

Mies jakaa piirakkaa sukulaisille ja naapureille - transmies?

Kyse piirakasta mikä leivotaan reseptin mukaisesti. Pönttö!

Vierailija
26/34 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tarjous alle 1€/kg? Minäkin ostin 20 kg.

En tiedä oliko tarjousta. Mies vaikutti sellaiselta vähän paremmin toimeentulevalta toimistotyöntekijältä, joka ei ehkä juokse tarjousten perässä. 

Ap

Syksy on ihan säilömisen aikaan. Jos noin olet pakonomaisesti kiinnostunut toisen sokeriostoksista, niin et sitten lähtenyt hänen autoaan seuraamaan, jos olisi paljastunut millainen puutarha hänellä on?

Miten niin pakonomaisesti? Ihan vaan perusutelias olen koska en muista koskaan nähneeni ketään, jolla on vain pelkkää sokeria ostoskärryissä vaikka kaupassa käyn monta kertaa viikossa.

No, jos vahtaat toisten ostoksia ja kärryjä. Ja jopa aloitat täällä keskusteluketjun, jossa taivastelet, kun joku osti 20 kg sokeria. Ei tuo ole normaalia käytöstä sinulta.

Höpö höpö. Ei kiinnosta vahdata kenenkään ostoksia mutta jos jollain on ostoskärry täynnä pelkkää sokeria niin sitä ei voi olla oikein huomaamatta. Itse en käytä sokeria juuri lainkaan. Ostan sitä kilon kerran vuodessa.

Ap

Vierailija
27/34 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän varautuu viisaasti huonoihin aikoihin.

Turhaa varautumista, epäterveellinen ja lihottava höttöhiilari.

Vierailija
28/34 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin minäkin kerralla sen määrän jos olis autokyyti. Nyt ostan paketin tai pari kerrallaan ja hetihän se on loppu, kun nyt on säilöntäsesonki. Kalliimpaakin ostaa pikkuerissä.

Vierailija
29/34 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex mieheni kysyi sunnuntaina kun haki lapset itselleen, että paljonko sokeria pitää omenahilloon laittaa. Sanoin että noin neljäsosa omenoiden painosta. Lapset oli hänellä pari yötä ja kertoivat tullessaan että iskä oli ostanut 25 kiloa sokeria. Hänellä on kyllä 8 omenapuuta, joten 100kg omenoita on kyllä mahdollinen...

Joo ei se ole mies eikä mikään jos ei mene joka päivä 350 grammaa hilloa. Omenaviiniä jos puristaa muutamat tynnyrit, niin yhteen tynnyriin voi laittaa 4 kiloa sokeria. Tulee jo aika vahvaa juomaa tuolla määrällä. Saattoi ostaa vähän liikaa sokeria.

Vierailija
30/34 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aikaan vuodesta mehiläisille annetaan talveksi sokerivettä. Siihen joutuu pienempikin tarhaaja ostamaan autollisen sokeria.

Vierailija
31/34 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies osti toissa syksynä 10 kg sokeria, maksoi jotain 47 c pussi. Niitä on vielä neljä jäljellä.

Vierailija
32/34 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse leivon paljon ja toisaalta on hyvin varastointi-tilaa. Ihan hyvin voisin paljousalennuksella ostaa 20kg sokeria ja käyttää niitä seuraavat 2-3 vuotta. Sokerihan ei pilaannu.

Vierailija
33/34 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies menee ostamaan näin ison määrän sokeria, niin mies tuskin tekee sokerista hilloa vaan kotipolttoista viinaa eli pontikkaa, mikä on laitonta. Tai kiljua.

Vierailija
34/34 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies menee ostamaan näin ison määrän sokeria, niin mies tuskin tekee sokerista hilloa vaan kotipolttoista viinaa eli pontikkaa, mikä on laitonta. Tai kiljua.

Jepjep itse olisin varmaan tehnyt kyseisessä tilanteessa rikosilmoituksen ihan vaan varmuuden vuoksi. Ei ole lailliseen tarkoitukseen menossa 20 kiloa sokeria ei