Täysi-ikäisen lapsen kotoa pois ajaminen
Jotenkin vaan kyllästyttää koko lapsen asuminen kotona. Kohta täyttää 19 vuotta. Ei tee yhtään mitään, jatkuvasti käyttää vain autoani ja vittuilee pienistä asioista.
Kommentit (32)
Älä ihmettele kun hän ei enää puhu sinulle. Eipähän sinun tarvitse jouluisinkaan enää jaksaa häntä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinulla on lupa hänet kotoa jo pois ajaa. Aluksi tietysti tarvitsee aikuisen apua asioiden hoitoon. Nyt yhdessä etsii hänelle asuntoa, menette yhdessä kelaan laittaa tuet kuntoon kun vuokrasopimus on kirjoitettu.
Vai niin, että heti Kelaan hakemaan tukia, joita hassata ympäriinsä, kun eivät ole itse tienattuja. Lapsi töihin harjoittelijaksi minne vaan tai opiskelemaan ammatin.
Odotat täällä neuvoja ilkeiltä ja katkerilta ämmiltä. Onneksi olkoon.
Nuorta ei ajeta rahattomana kadulle.
porvoolainen aloitus, mutta vastaan:
Olin (niinkin paljon kuin) 22v. kun kotoa läksin, ei äippä siihen mitenkään pakottanut; oltiin muutaman kaverin kaa niitä viimeisiä lähtijöitä, sieltä tuppukylältä.
Jännä juttu sinänsä, kun "funtsin" jo viikolla, et isä lähti maalta jo 18v:na, "opintielle" - koulun kautta suoraan töihin ja +30 vuotta työuraa. Itellä ei käynyt niin hyvä "tsägä".... :(
Niin pointti: aja se penska lapioimaan sepeliä ratapihalle - kyllä se luonto siitä lauhtuu! :)))
Meidän 19-vuotias on nyt intissä, ja kun joulukuussa kotiutuu, menee töihin ja säästää omaa rahaa. Saa asua kotona niin pitkään kuin on töiden/opiskelujen kannalta järkevää.
Ihana, huomaavainen poika.
Ihme marinaa taas vetelehtivistä ja loisivista lapsista. Itse olette ajeneet itsenne siihen jamaan, että yksin saatte kotihommanne tehdä. Jälkikasvun sopii toimitella ikään sopivia tehtäviä jo pienestä pitäen. Se kantaa hyvää hedelmää sekä kotona että maailmalle lähtiessä.
Sano että muutetaan,uudessa ei ole sulle huonetta.Sillai .
Tuon ikäisenä kuuluu olla koulussa tai töissä. Vai että ihan tuet rullaamaan? Suosittelen lämpimästi että opastat lapsellesi että elnnon eteen tarvitsee tehdäkin jotain.
Miten kasvatit lapsesi?