Perheessä on sairautta, eletään toimeentulotuella ja kolmas lapsi tulossa!
En oikeasti pysty tuntemaan sääliä enää, kun valitetaan heikkoa taloustilannetta tuossa tilanteessa! Itsellä on yksi lapsi juuri siksi, että pystyn hänet nykyisellä palkallani elättämään! Juuri tuollaisten vuoksi hallitus kiristää sosiaalimenoja. Siinä sivussa kärsivät myös työssäkäyvät pienituloiset ja esim .työkyvyttömät.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Ei jeesus näitä kokoomuksen tilaamia lehtijuttuja. Aina sama kaava. Ihminen makaa kotona ja vaatii rahaa.
Ja näitä kun ei oikeasti ole edes montaa. Suurin osa käy kyllä töissä, mutta liian pienellä palkalla tai osa-aikaisesti, koska täyttä työaikaa ei tarjota ja työnantaja ei halua maksaa.
Leikkaukset ei saa Saria töihin, mutta estää kyllä töissä käynnin hyvin monelta osatyökykyiseltä tai pätkätöitä tekevältä. Työttömyys kasvaa ja toimeentulotuen hakijat.
nämä ovat valitettavasti ihan tositarinoita jos alalla vähänkään on työskennellyt, osa on aidosti sitä mieltä että yhteiskunnan kuuluu palvella heitä ja kaiken pitäisi tulla kun manulle illallinen ja vähän ekstraakin, ettei tunne itsensä jotenkin huonommaksi kun 50t työviikkoa painavat..
Oikeistolaisten mielestä köyhien lapsiperheiden pitäisi muuttaa kadulle asiaan ja varastaa ruoka kaupasta.
Olen itse ihan työssäkäyvä ja puolisoni on yrittäjä, mutta eivät nuo köyhät mene töihin tai jätä lapsia tekemättä, vaikka heiltä viedään tuet.
He köyhistyvät ja kurjistuvat vain entisestään ja viattomat lapset (joita kyllä tulee maailmaan tukien puutteesta huolimatta) kärsivät eniten.
Vierailija kirjoitti:
Oikeistolaisten mielestä köyhien lapsiperheiden pitäisi muuttaa kadulle asiaan ja varastaa ruoka kaupasta.
Olen itse ihan työssäkäyvä ja puolisoni on yrittäjä, mutta eivät nuo köyhät mene töihin tai jätä lapsia tekemättä, vaikka heiltä viedään tuet.
He köyhistyvät ja kurjistuvat vain entisestään ja viattomat lapset (joita kyllä tulee maailmaan tukien puutteesta huolimatta) kärsivät eniten.
Näinhän on käynyt kaikissa maailman maissa, joissa ei ole sosiaalitukia. Eivät tietty osa köyhistä vain mene töihin, vaan alkavat sitten tehdä rikoksia. Miksi haluatte Suomesta Yhdysvallat tai jonkun muun paskamaan?
Mitä jos jättäisitte sairaat perheet rauhaan ja haukkuisitte mieluummin niitä alkoholi- ja huumeperheitä, joissa tuotetaan lapsia rahan vuoksi. Ne jäävät lisäksi vaille rakkautta.
Oikeiston tilaama juttu, jolla puolustetaan hallituksen leikkauksia. Juuri löydetty tällainen perhe, joka ollut jo vuosia toimeentulotuen asiakas (kaikki meni pieleen vyinna 2017..) ja virkistyslomia kaipaavat ilman hakemista. Liekö edes tottakaan, halutaan vaan mustamaalata vähävaraisia.
Nyt kyseisen perheen pitäisi keskittyä ratkaisemaan itse ongelmansa eikä vain odottaa yhteiskunnan apua.
Vierailija kirjoitti:
Oikeiston tilaama juttu, jolla puolustetaan hallituksen leikkauksia. Juuri löydetty tällainen perhe, joka ollut jo vuosia toimeentulotuen asiakas (kaikki meni pieleen vyinna 2017..) ja virkistyslomia kaipaavat ilman hakemista. Liekö edes tottakaan, halutaan vaan mustamaalata vähävaraisia.
Nyt oli sinulta löysä provo. Yrittäisit edes :D
Vierailija kirjoitti:
Ei ongelma ole nuo, yksilönä. Ongelma on sun kaltaisten asenne joka sallii miljoonia tuollaisia.
MItäs me sitten tehdään kun ketään ei kiinnosta duunit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän on käynyt kaikissa maailman maissa, joissa ei ole sosiaalitukia. Eivät tietty osa köyhistä vain mene töihin, vaan alkavat sitten tehdä rikoksia. Miksi haluatte Suomesta Yhdysvallat tai jonkun muun paskamaan?
Usko pois, ei haluta. Me ei vain haluta kustantaa teidän loisimista.
Saisiko tuon jonkin vapaavalintaisen veron taakse? Jos haluat tukea noita niin ottakaa ihmeessä vaikka 10% lisäveroa. Nehän menestyisi koska kyllähän te vassarit siihen lähtisitte, eikö totta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jeesus näitä kokoomuksen tilaamia lehtijuttuja. Aina sama kaava. Ihminen makaa kotona ja vaatii rahaa.
Ja näitä kun ei oikeasti ole edes montaa. Suurin osa käy kyllä töissä, mutta liian pienellä palkalla tai osa-aikaisesti, koska täyttä työaikaa ei tarjota ja työnantaja ei halua maksaa.
Leikkaukset ei saa Saria töihin, mutta estää kyllä töissä käynnin hyvin monelta osatyökykyiseltä tai pätkätöitä tekevältä. Työttömyys kasvaa ja toimeentulotuen hakijat.
Noillahan on autokin, jolla käydä töissä. Asuvat jossain Etelä-Karjalan pikkukunnassa. Rautjärvi, Parikkala, Savitaipale...?
Näemmä kaikki olivat omaishoitajia. Sarilla mies sairas, muilla lapsi. Tokihan heidät voi laitoksiin sijoittaa, kun omaishoitaja ei jaksa. Tulee vaan huomattavasti kalliimmaksi yhteiskunnalle. Miksi omaishoitajia ei arvosteta?
Työskentelen itse kehitysvammaisten lasten kanssa. Jokaisella kunnalla on velvollisuus tarjota juurikin esim. kehitysvammaiselle lapselle koulu- ja iltapäivähoitopaikka sekä kuljetus kouluun. Päiväkoti-ikäisillä on varhaiskasvatuspaikka kuntouttavana toimenpiteenä. Lasta ei siis tarvitse laittaa kodin ulkopuolelle laitokseen asumaan, mutta tämä mahdollistaa vanhempien työssäkäynnin, ihan niin kuin päiväkoti mahdollistaa sen pikkulasten vanhemmille. Lapsen omaishoitajuus ei siis ole mikään suora este työssäkäynnille. Omien asiakkaideni vanhemmat käyvät pääosin töissä. Toki elämä erityislapsen kanssa on tosi kuormittavaa ja kokoaikatyöhön ei voimat välttämättä riitä. Mutta tämä vaan pistää itselläni vähän korvaan tää lapsen omaishoitajuus työn esteenä näissä jutuissa. Aikuisen omaishoitajuus on eri peli, heille ei taida olla mitään päivähoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvilläkään pariskunnilla ja edes yksinäisillä ei ole aina varaa kampaamokäynteihin ja rentoutumiseen, kun kaikki on kallistunut. Silti pitää sinnitellä vaan.
Ei pidä. Kaikki he voiat jäädä työttömiksi ja alkaa saada ruhtinaallisia tukia.
Oma vika ja moka, jos ei niin tee.
Eipä niitä ruhtinaallisia tukia ole näkynyt. Ansiosidonnainen on aina pienempi kuin palkka ja siitä menee 25% vero. Se katsotaan Kelan ja sos.toimen taulukoissa kuitenkin aina niin suureksi, ettei asumistukea saa, muista tuista puhumattakaan.
Kuukausitulon pitää jäädä varmaan alle tonnin, ennen kuin saa tukia, ja onko se sitten mitään ruhtinaallista elämää?
Kovasti tässä ketjussa kuitenkin mollataan ihmistä, joka niitä tukia saa. Tuskin kukaan jaksaisi valittaa, jos hän saisi vain ihan pikkuisen tukia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos jättäisitte sairaat perheet rauhaan ja haukkuisitte mieluummin niitä alkoholi- ja huumeperheitä, joissa tuotetaan lapsia rahan vuoksi. Ne jäävät lisäksi vaille rakkautta.
Jos tämän perheen äidillä olisi rakkauden tuntemuksia ensimmäisiä lapsiaan kohtaan, ei hän enää lisää tekisi niitä tuohon kurjuuteen kärsimään. Että jospa pysyttäisiin nyt totuudessa, eikä tehtäisi tästä nyyhkytarinaa, kun se ei sitä ole.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä karmeaa luettavaa. Lapsia tehdään lisää ja ennestään on jo niin vaikeaa, ettei kyetä tulemaan toimeen.
Perhe on tottunut, että rahat tulevat toimeentulotukena ja lapsilisinä (nämä äiti unohti mainita), eikä tarvitse edes leipäjonoja rasittaa. Mitähän ihmeen paperisotaa tarvitaan, jos käy ruokajonossa? Eiköhän ainakin niillä samoilla papruilla homma hoidu, millä saadaan Kelaltakin herutettua kuukausittain rahaa.
On kurjaa, että tällaisia ihmisiä on ja heistä vielä tehdään juttuja, jolloin annetaan käsitys, että kaikki heikosti toimeentulevat ovat samanlaisia pissittäjiä.
Kohta tulee taas joulu ja erilaiset keräykset, siinä näkyy sama ilmiö. Toinen tai molemmat vanhemmista eläkkeellä/pitkäaikaistyöttömänä, rahat on loppu ja silti lapsia syntyy lisää koko ajan. Jos rahat on ollut loppu jo 10 vuotta, niin miksi tehdä lisää syöjiä talouteen.
Kyllähän joku joutuu tilanteeseen äkistikin ja itsekin olen yksinhuoltajana joutunut hakea apua kerran seurakunnalta ja ruokajonosta, vaikka oli työpaikkakin. Työtunnit vaan vaihteli niin paljon, että ennakoiminen oli vaikeaa, kun yhdestä palkasta pitikin yhtä-äkkiä maksaa kaksi vuokraa.
Silti en ymmärrä näitä ihmisiä, jotka odottaa vaan apua ulkopuolelta vuodesta toiseen ja jo ennestään tukalaan tilanteeseen keksitään hankkia lisää lapsia.
Mun lapsuuden ystävällä on joku neurologinen ongelma, perinnöllinen. Päätti heti hän ei halua lapsia.
Hänen miehensä tuli isäksi alle 25 vuotiaana. Lapsella on aika vaativa adhd , kuten myös hänen lapsellaan.
Ystäväni tapasi miehensä, mies sanoi hän ei halua lapsia, adhd.n vuoksi, syntyi onnellinen avioliitto.
En ymmärrä näitä vanhempia. Jos ei tule voittoa geenilotossa, miksi lisääntyä
Ymmärrän sen, että jos ei ole rahaa, eikä voi jostain syystä töitä tehdä, niin ei pidä vaatiakaan mitään. Itse pienipalkkaisena viimeksi käynyt kampaamossa muutama vuosi sitten jotain juhlia varten. Kun itse pystyn leikkaamaan ja värjäämään tarvittaessa. Kaikki menot tosiaan tulojen mukaan.
Mut joillakin on ajatus, että 'mun on oikeus saada lapsi' vaikka itseä ei niin huvittaisi tienata. Jos vaikka perheen isä tienais. En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä karmeaa luettavaa. Lapsia tehdään lisää ja ennestään on jo niin vaikeaa, ettei kyetä tulemaan toimeen.
Perhe on tottunut, että rahat tulevat toimeentulotukena ja lapsilisinä (nämä äiti unohti mainita), eikä tarvitse edes leipäjonoja rasittaa. Mitähän ihmeen paperisotaa tarvitaan, jos käy ruokajonossa? Eiköhän ainakin niillä samoilla papruilla homma hoidu, millä saadaan Kelaltakin herutettua kuukausittain rahaa.
On kurjaa, että tällaisia ihmisiä on ja heistä vielä tehdään juttuja, jolloin annetaan käsitys, että kaikki heikosti toimeentulevat ovat samanlaisia pissittäjiä.
Kohta tulee taas joulu ja erilaiset keräykset, siinä näkyy sama ilmiö. Toinen tai molemmat vanhemmista eläkkeellä/pitkäaikaistyöttömänä, rahat on loppu ja silti lapsia syntyy lisää koko ajan. Jos rahat on ollut loppu jo 10 vuotta, niin miksi tehdä lisää syöjiä talouteen.
Kyllähän joku joutuu tilanteeseen äkistikin ja itsekin olen yksinhuoltajana joutunut hakea apua kerran seurakunnalta ja ruokajonosta, vaikka oli työpaikkakin. Työtunnit vaan vaihteli niin paljon, että ennakoiminen oli vaikeaa, kun yhdestä palkasta pitikin yhtä-äkkiä maksaa kaksi vuokraa.
Silti en ymmärrä näitä ihmisiä, jotka odottaa vaan apua ulkopuolelta vuodesta toiseen ja jo ennestään tukalaan tilanteeseen keksitään hankkia lisää lapsia.
Niin, siinä ei kyllä lapsia ajatella yhtään. Vaan vanhempi ajattelee ihan omaa napaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lue juttua koska KUKAAN ei elä Suomessa PELKÄLLÄ toimeentulotuella.
Muut tuet on haettava ensin...
Tosin lukemattakin juttu haiskahtaa oikeiston "tilaamalta"
Kyllä elää. Aivan tosi juttu.
Eikä elä. Työttömyys- ja asumistuet on haettava ensin.
Piuhat poikki jos ei haarat pysy yhdessä.
Noin se on aina mennyt, että persaukiset lisääntyy vaikkei nykyisiäkään lapsia saa ruokittua.